Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-کارشناس اداره سلامت وزارت بهداشت بر لزوم استفاده از دستکش و ماسک در هنگام مراقبت از نوزادان، تاکید کرد.

مرضیه بخشنده، کارشناس اداره سلامت وزارت بهداشت با اشاره به موارد مراقبت از نوزاد کرونایی اظهار کرد: در حال حاضر مراقبت از نوزاد تازه متولد شده حتی در خانواده‌ای که اعضا، مبتلا به کرونا نبوده‌اند، الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق دستورالعمل‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، مادر یا فرد مراقب نوزاد در منزل باید اصول بهداشت فردی و پیشگیرانه را قبل و بعد از هرگونه مراقبت و تماس با نوزاد رعایت کند.

او ادامه داد: افراد و نزدیکان نوزاد باید دستان خود را حداقل به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویند و با مایع ضدعفونی کننده پایه الکل حداقل ۷۰درصد استریلیزه کرده و از ماسک و دستکش یکبار مصرف استفاده کنند. بعد از انجام مراقبت‌ها ماسک و دستکش با رعایت اصول بهداشتی دور انداخته شوند و مجدداً دستها به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون شسته شود.

بخشنده بیان کرد: افرادی که غیر از مادر، مراقبت نوزاد را به عهده می‌گیرند نباید در گروه افراد در معرض خطر مانند دیابت باشند. باید تماس پوستی با نوزاد را به حداقل برسانند و از در آغوش کشیدن و بوسیدن نوزاد خودداری کنند.

او تاکید کرد: از بردن نوزاد در مهمانی‌ها و مراکز شلوغ به جز موارد ضروری مانند واکسیناسیون خودداری کنید؛ در صورت مراجعه جهت دریافت خدمات ضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

بخشنده ادامه داد: برای تغذیه شیرخوار، در صورتی که نیاز است از شیر دوشیده و جمع آوری شده مادر با رعایت اصول بهداشتی استفاده شود. در صورت استفاده از شیردوش دستی یا برقی، باید دست‌ها و قسمت پمپ تخلیه سازی شیر را بشویید.

این کارشناس اداره سلامت بیان کرد: در صورتی که نوزاد از شیر خشک استفاده می‌کند، رعایت اصول بهداشتی در زمان شستشوی ظرف شیر و تهیه شیر خشک ضروری است.

آزمایش‌ غربالگری در زمان همه‌گیری کرونا انجام می‌شود

او افزود: آزمایش‌های غربالگری در زمان همه‌گیری کرونا در زمان مقرر و در نوزادان نارس طبق برنامه کشوری در چهار نوبت با رعایت اقدامات احتیاطی انجام می‌شود.

بخشنده با اشاره به اینکه اگر افراد مشکوک به بیماری کرونا در بین اعضای خانواده نوزاد بودند باید مراقبت بیشتری از نوزاد انجام شود، بیان کرد: در صورت امکان در منزل یک اتاق جداگانه برای نوزاد اختصاص یابد و در صورت در دسترس نبودن اتاق جداگانه، باید حداقل ۲ متر از فرد مبتلا یا مشکوک به ابتلا فاصله داشته باشید.

او ادامه داد: اگر فرد مشکوک به کرونا، مادر نوزاد باشد، می‌تواند با رعایت الزامات قرنطینه خانگی در کنار نوزاد بماند. همچنین تغذیه شیرخوار از پستان مادر به شرط رعایت اصول بهداشتی شست و شوی دست و استفاده از ماسک منعی ندارد.

این کارشناس اداره سلامت تصریح کرد: مطابق دستورالعمل‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا مادر یا فرد مراقب نوزاد در منزل، قبل و بعد از هر گونه تماس با تغذیه نوزاد، تعویض پوشک و... دستان خود را با آب و صابون مایع حداقل به مدت ۲۰ ثانیه بشویید.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کارشناس اداره سلامت رعایت اصول بهداشتی مراقبت از نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۳۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزادان حیات وحش را لمس نکنید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مهدی زارع خورمیزی با اشاره به شروع فصل بهار و آغاز رویش و زایش در طبیعت، خاطرنشان کرد: لمس کردن نوزادان حیات وحش اعم از پرندگان، خزندگان، پستانداران و دیگر گونه‌ها موجب قهر مادر و تلف شدن این نوزادان می‌شود.

وی افزود: در شروع بهار طبیعت و با گرم‌تر شدن هوا، بسیاری از جانوران اعم از پستانداران، پرندگان، خزندگان و بندپایان از محل زمستان گذرانی خود خارج شده و شروع به فعالیت و تولید مثل می‌کنند و به همین علت نیز فصل بهار از منظر حفظ جمعیت حیات وحش از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیگر خبرها

  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید
  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد
  • ۷۵ درصد نوزادان زنجان در سال گذشته از مادران زیر ۳۵ سال به دنیا آمدند
  • تولد نوزاد آق قلایی در آمبولانس
  • تولد در آمبولانس ؛ نوزاد آق قلایی برای دیدن دنیا عجله داشت
  • در عملیات بامداد روزگذشته سپاه اصول اخلاقی نیز رعایت شده بود
  • صدور کارت سوخت در حداقل زمان ممکن انجام می شود
  • تولد نوزادان عجول در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ زواره
  • ۷۸ درصد نوزادان گیلانی در شهر‌ها متولد شدند
  • نوزادان حیات وحش را لمس نکنید