Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان رسمی به منزله بازوی دادگستری در راستای اجرای عدالت و احقاق حق شمرده می‌شوند.

خبرگزاری میزان - عزیز امن‌الهی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در آیین تحلیف جمعی از کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه کوچکترین قدم در راستای احقاق حق گام بزرگی بوده که از سوی خداوند بر عهده ما گذاشته می‌شود، اظهار کرد: کارشناسان رسمی به منزله بازوی دادگستری استان آذربایجان شرقی در راستای اجرای عدالت و احقاق حق شمرده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به روند پیشرفتی که در دانش و علوم متعدد ایجاد شده، قضات به جهت عدم تخصص در تمام علوم نیاز به نظریه‌های کارشناسی دارند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی ادامه داد: محاکم بر اساس نظر کارشناسی رای صادر می‌کند بر همین اساس کارشناس باید به دقت موضوع را بررسی و تحلیل کرده و اظهارنظر کند، اگر در جایی در اثر نظر کارشناسی باطلی بر حق پیروز شود علاوه بر مسئولیت شرعی قانونگذار ضمانت اجرای رای را مشخص کرده است.

بیشتر بخوانید: پاسخگویی به بیش از ۱۲ هزار تماس برای ارائه خدمات به اعضاء مرکز وکلای قوه قضاییه

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان رسمی باید در اظهار نظر‌های خود دقت کنند و تنها در حدود صلاحیت خود اظهار نظر کرده و از ارائه نظر در رابطه با موضوعاتی که خارج از حدود صلاحیت آن‌ها است، خودداری کنند.

امن‌الهی با بیان اینکه کارشناسان رسمی در صورتی که متوجه شودند موضوع خارج از صلاحیت آن‌ها است به صورت کتبی اعلام کنند، خاطرنشان کرد: ضمنا در خصوص حضور به موقع برای قرار‌های صادره و اظهارنظر در مواعد مقرر باید در اولویت قرار گیرد، چون عدم حضور در مواعد مقرر و عدم اظهار نظر علاوه بر مسئولیت انتظامی موجب اطاله دادرسی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی کارشناسان رسمی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کارشناسان رسمی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی کارشناسان رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادرسی‌های قضایی در همه حوزه‌ها الکترونیکی می‌شود

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری باید نسبت به برگزاری دادرسی‌های الکترونیکی در همه حوزه‌های قضائی استان اهتمام بیشتری صورت گیرد، گفت: در این راستا ابلاغیه‌های مربوط به مجموعه‌های قضائی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حجت‌الاسلام علی فرجی روز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در شورای قضائی دادگستری استان زنجان به عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: رزمندگان اسلام در این عملیات موفقیت‌آمیز سیلی سختی به اسرائیل غاصب نواختند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: انتقام از رژیم غاصب و کودک‌کش موجی از شادمانی و غرور در دل مسلمانان جهان ایجاد کرده است و توانست کمی از درد مردم بی‌گناه غزه بکاهد.

وی تصریح کرد: از لحظه آغاز این عملیات بارها مسئولان بلندپایه نظامی ایران اعلام داشتند و به آمریکا و اسرائیل هشدار دادند که در صورتی که از رژیم صهیونیستی و یا متحدان آن‌ها غلط دیگری سر بزند، پاسخ ملت ایران سخت‌تر خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری باید برای نسبت به برگزاری دادرسی‌های الکترونیکی در تمامی حوزه‌های قضائی استان اهتمام بیشتری صورت گیرد، افزود: در این راستا ابلاغیه‌های مربوط به مجموعه‌های قضائی انجام شده است.

فرجی برحق با اشاره به اینکه رعایت نظم و انضباط برای انجام هر کاری مهم و ضروری است، گفت: در اجرای برنامه‌های ابلاغی و عملیاتی در حوزه‌های قضائی استان برخی عقب ماندگی‌ها و ضعف‌ها شناسایی شده است که امیدواریم با همفکری و همکاری میان همه بخش‌ها برای رفع آنها اقدام شود.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های قوه قضائیه در تشکیلات قضائی استان باید با جدیت و اهتمام بیشتر از همین ابتدای سال در دستور کار مدیران حوزه‌های قضائی قرار گیرد.

کد خبر 745255

دیگر خبرها

  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • ۴ کلان‌پروژه قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳
  • همه دشمنان شرور به بی‌نظیربودن عملیات وعده صادق اذعان کردند/ اقدام نیروهای مسلح تجلّی قدرت ایمان و مجاهدت و پایداری بود
  • ماموریت‌ها و راهکارهای تحول‌آفرین در دستگاه قضایی
  • مسئولان قضایی در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت
  • توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان
  • دادرسی‌های قضایی در همه حوزه‌ها الکترونیکی می‌شود
  • کسب رتبه اول دادگستری استان ایلام در اجرای احکام کیفری در کشور