Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خواستار شفاف‌سازی شهرداری درباره قراردادهای مرکز ارتباطات و معاونت فرهنگی و اجتماعی شد.

قدس آنلاین: «محمد جواد حق‌شناس» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به اخبار منتشره مبنی بر بازداشت تعدادی از مدیران ارشد شهرداری توسط سربازان گمنام به دلیل هزینه‌کردهای نامتعارف در معاونت ارتباطات و امور بین الملل و معاونت فرهنگی و اجتماعی گفت: وقتی جامعه نسبت به یک خبر حساس می‌شود یعنی موضوع حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای شورا و هم نهادهای نظارتی  به طور حتم موضوع را پیگیری می‌کنند تا ماجرا شفاف شود و به اطلاع عموم برسد. 

او ادامه داد: طبیعتا این موضوع نیز در بین اعضای شورا هم مطرح شده و مدیریت شهری نیز مورد سوال و پرسش در این زمینه قرار گرفته است تا توضیحات خود را ارائه دهند. 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اضافه کرد: درباره ابعاد این موضوع و صحت خبر انتظار ما این است که مدیریت شهری واضح و روشن بیان کند که مساله چه بوده و ابعاد آن را برای شورای شهر بیان کند. منتظر هستیم که مساله دقیق‌تر روشن شود تا آن را اعلام کنیم. 

او اظهار کرد: نمایندگان مردم در شورا نسبت به مباحث شهری، حقوق مردم، سرمایه‌های متعلق به مردم چه مادی و چه معنوی تاکنون با حساسیت لازم مسائل را دنبال کرده و حتی هزینه‌اش را هم پرداخت کرده‌اند. 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: در جایی که در مواجهه با قدرت بودیم نهراسیدیم و تخلفات مربوط به ملک ریاست جمهوری در جماران را پیگیری و با آن برخورد کردیم، تخلف مجلس در خیابان مردم مورد دیگری است که اعضای شورا پیگیری کردند و تذکر دادند. 

او اضافه کرد: اگر جایی مسجل شود، تخلفی صورت گرفته و حتی در سطوح بسیار بزرگ هم بوده، کوتاهی از سوی شورا نشده است چه برسد به سطوح پایین‌تر!

او با اشاره به ارقام منتتشر شده در قراردادهای شهرداری در حوزه مرکز ارتباطات و معاونت فرهنگی و اجتماعی گفت: هرچند عددی که اعلام شده نسبت به حجم تخلفات قبلی عدد کوچکی است، اما از همین عدد کوچک هم نباید گذشت، ولی باید مساله دقیق و روشن شود و موضع شهرداری نیز در این زمینه با مستندات به صورت شفاف و روشن بیان شود تا بتوانیم درباره آن‌ها اظهارنظر کنیم. 

حق‌شناس در واکنش به اینکه در این روزهایی که در تهران با خاموشی‌های گسترده و کم‌آبی روبرو هستیم، چراغ‌های برج میلاد با وجود تعطیلی، روشن است و آبیاری فضای سبز نیز در خارج از ساعت مجاز تعیین شده انجام می‌شود، اظهار کرد: همیشه در آغاز فصل گرما این تذکرات داده شده است و دستورالعملی برای زمان آبیاری فضای سبز در نظر گرفته شده است تا آبیاری در ساعاتی از روز که تبخیر آب را در پی ندارد انجام شود. 

او اضافه کرد: در حوزه برق نیز رعایت کردیم و برق معابر در دوره‌ای که در زمستان با خاموشی مواجه بودیم خاموش می‌شد و شهرداری در این زمینه همکاری کرد. این مساله را رد نمی‌کنم و ممکن است در جاهایی ناهماهنگی وجود داشته باشد که نیازمند تذکر موردی است تا جلوی آن گرفته شود. حتی هر شهروندی می‌تواند به طور موردی این مساله را دنبال کند و بخواهد از آبیاری در خارج از ساعت مقرر جلوگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محمدجواد حق شناس شهرداری تهران شورای شهر تهران رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران معاونت فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خصوصیات کلیدی خانه‌های خلاق کدام است؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، خانه خلاق پلتفرمی برای استقرار و رشد شتاب‌دهنده‌های تخصصی، شرکت‌های خلاق و استارت‌آپ‌های فعال در حوزه‌های صنایع فرهنگی، علوم انسانی، هنر و فناوری‌های نرم و هویت ساز است. به بیان ساده، خانه خلاق مکانی فیزیکی یا مجازی است که از افراد و کارآفرینان خلاق پشتیبانی می‌کند تا مشاغل در کنار هم و با کمک یکدیگر رشد کنند.

صنعت خلاق بسیار گسترده است و حوزه‌های مختلفی را شامل شده و تنوع بالایی دارند. اما تعدادی ویژگی اصلی وجود دارد که تعریف هر خانه خلاق را مشخص می‌کند که بازیگران مراکز خلاق، دانش ارتباطات و تعاملات اجتماعی، هویت و تصویر کلی، کیفیت مکانی از جمله ویژگی‌های ثابت و اساسی خانه‌های خلاق و نوآوری هستند.

بازیگران مراکز خلاق

برای ارزیابی ظرفیت یک صنعت خلاق در خصوص شکست، قابلیت، میزان درک از کسب و کار‌های خلاق، باید از بازیگران آن شروع کرد، زیرا آنان تصمیم گیرنده‌هایی هستند که بر اساس تعامل آنها با موسسات یا سازمان‌های اصلی منافعی را برای مراکز به وجود می‌آورند.

دانش ارتباطات و تعاملات اجتماعی

امروزه با وجود ابزار‌های مختلف ارتباطی، میزان ارتباطات چهره به چهره کاهش یافته است، این در حالی است که بر اساس مطالعات انجام شده ترکیب دانش ارتباطات و تعاملات اجتماعی میان متخصصانی از صنایع مرتبط در اغلب مواقع می‌تواند منافع بالا و حتی بدون هزینه‌ای برای توسعه یک کسب و کار فراهم کند؛ بنابراین در دسترس بودن فیزیکی این مراکز باعث ایجاد فرصت‌هایی است تا به کمک دانش ارتباطات و معاشرت اجتماعی نوآوری افزایش پیدا کند.

هویت و تصویرکلی

هنگامی که خانه خلاقی به سطح مناسبی از رشد و توسعه دست می‌یابد، عوامل اجرایی آن به عنوان بازیگران یک مرکز، دارای هویتی منسجم می‌شوند که در تصویر و چشم انداز کلی خانه خلاق موثر است. چنین هویتی نه تنها برای افراد درونی خانه بلکه برای افرادی که این خانه را از بیرون ارزیابی می‌کنند نیز مشخص است. این موضوع منجر به هماهنگی بهتر افراد و راهبری آنها به سمت اهداف مشترک می‌شود.

کیفیت مکانی

کیفیت مکانی خانه‌های خلاق از شاخصه‌های کلیدی آن است و می‌تواند به ایجاد ارزش افزوده صنایع خلاق در اقتصاد محلی و جهانی کمک کند. در خصوص خانه‌های خلاق و مکان فیزیکی آنها یکی از مهم‌ترین مسائل محیط اطراف و نحوه رفت و آمد به آن مرکز است، بنابراین امکانات دسترسی آن مرکز و دور نبودن از مرکز شهر باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین از آنجایی که خانه‌های خلاق به گونه‌ای پل اتصالی میان آموزش و بازار کار هستند، تخصص افراد حاضر و نوع انرژی که در آنجا وجود دارد نیز حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • طراحی الگوهای جدید برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • الگوی جدیدی برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • خصوصیات کلیدی خانه‌های خلاق کدام است؟
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر
  • شفاف سازی در خریدهای شهرداری تهران | فروزنده: ۳۵۰۰ میلیارد خریدهای ما از طریق بورس کالا انجام می‌شود
  • افتتاح «خانه روزنامه‌نگاران» در آینده نزدیک