Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مسیب زاده در خصوص جزئیات مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان سراسر کشور گفت: تابستان فصل خوشه چینی مجموعه فعالیت هایی است که در طول سال تحصیلی انجام شده است و از جمله این فعالیت ها مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان سراسر کشور است که بخش دانش آموزان این مسابقات در دو قالب آوایی و پژوهشی با ۱۴ رشته متناسب با علائق، شرایط و استعدادهای دانش آموزان طراحی و تدوین شده است فرهنگیان نیز در ۵ رشته با یکدیگر به رقابت می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات قرآن، عترت و نماز امسال متصل به برگزاری مسابقات قرآن بین المللی دانش آموزان جهان اسلام است

وی افزود: مسابقات قرآن، عترت و نماز امسال متصل به برگزاری مسابقات قرآن بین المللی دانش آموزان جهان اسلام است بنابراین برگزیدگان سال گذشته و امسال بعد از یک آزمون به عنوان تیم ملی دانش آموزان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات قرآن بین المللی دانش آموزان جهان اسلام با دانش آموزان سایر کشورها به رقابت می پردازند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: باید از همکاران پرتلاشمان در دو استان میزبان یعنی استان خراسان رضوی، در کنار مضجع شریف امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) هستند و میزبانی بخش آوایی مسابقات دانش آموزان و مسابقات فرهنگیان را برعهده دارند و همکاران عزیزمان در استان دار المرحمه سمنان که میزبان بخش پژوهشی مسابقات دانش آموزان هستند تقدیر و تشکر کنیم.

وی ادامه داد: البته باید همچنان از همکاران در سایر استان ها از جمله مدیران، معاونین و کارشناسان استانی، روسای ادارات و مدارس تقدیر تشکر نمائیم زیرا بارها گفته ایم ریشه اصلی همه فعالیت های قرآن، عترت و نماز در مدرسه شکل می گیرد و به مراحل بین المللی راه می یابند و اگر زحمت ها وتلاش های این عزیزان نبود قطعاً ما راه به جایی نمی بردیم.

۵ شاخص مهم برای انتخاب استان های میزبان مسابقات داریم

مسیب زاده تصریح کرد: همانطور که می دانید ما ۵ شاخص مهم برای انتخاب استان های میزبان داریم اولین شاخص انتخابی خواست خود استان است یعنی استانی که علاقه، میل و رغبت برای برگزاری این گونه فعالیت ها را دارد به عنوان میزبان انتخاب می شود دومین شاخص وجود نیروهای توانمند که محرک اصلی این فعالیت هستند و اگر بخواهیم یک اصل اساسی برای پیشبرد این فعالیت ها تعریف کنیم باید گفت یقیناً تحول را در نیروی انسانی ایجاد و مبنا قرار دهیم. و اصل سوم وجود زیرساخت های مناسب است استان هایی که انتخاب می شوند باید زیرساخت مناسب برگزاری مسابقات را داشته باشند قبل از کرونا بیشتر بر فضا و مکان اسکان و پذیرایی تاکید داشتیم و اکنون بحث فضای مجازی و توانمندی در استفاده از ظرفیت های فضای مجازی بسیار اهمیت دارد. اصل چهارم نیز وجود زیرساخت های زیارتی، سیاحتی، تفریحی و توریستی در استان میزبان است زیرا شاید این دانش آموزان تا پایان عمرشان به هر دلیلی دیگر به آن استان سفر نکنند و باید استانی را انتخاب کنیم که ظرفیت های زیارتی، سیاحتی، تفریحی و توریستی داشته باشند و اصل پنجم، آب و هوای مناسب استان میزبان است به دلیل اینکه مسابقات در فصل تابستان برگزار می شود بسیاری از استان های گرمسیری ما شاید شرایط برگزاری این مسابقات را نداشته باشند.

وی یادآورشد: خدا را شاکریم که استان خراسان رضوی به واسطه وجود مضجع شریف حضرت امام رضا علیه السلام و برخورداری از نیروهای توانمند و فضا ها و زیرساخت های ارزشمندی که دارد و همچنین استان سمنان (دارالمرحمه) نیز به دلیل وجود نیروهای فرهیخته و توانمندی هایی که دارند امسال میزبان خوبان قرآن، عترت و نماز هستند و آرزو می کنیم تا هر دو استان با شرایط مناسب و به نحو احسن مسابقات را برگزار کنند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته نیز بر این موضوع تاکید کردیم که هنر همکاران در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و اداره کل قرآن، عترت و نماز و همه همکاران در استان ها و مناطق این است که شرایطی را فراهم کنند که دانش آموزان و فرهنگیان عزیز حاضر در مسابقات احساس کنند که در استان میزبان حضور دارند در اجرای مسابقات غیر حضوری نیز استفاده از بهترین داورهای بین المللی و ملی در کشور عزیزمان، استفاده از بهترین نیروها برای اجرای فعالیت ها، کم کردن نگرانی های دانش آموزان به واسطه عدم حضورشان و نگرانی های ایجاد شده در فضای مجازی همه اینها جزء برنامه های ما است که از بار منفی مسابقات کم کند.

وی ادامه داد: جا دارد از همکارانم در ستاد عالی مسابقات قرآن کشور مستقر در سازمان اوقاف و امور خیریه که یکی از یاران و همکاران ما در برگزاری مسابقات هستند تشکر کنم به هر حال ید الله مع الجماعه (دست خدا همراه جماعت است) هر چه ما در آموزه های قرآنی به هم نزدیک شویم ان شاء الله خیر و برکت بیشتری از سوی خداوند سبحان نصیب ما خواهد شد.

مسیب زاده افزود: مسابقات کشوری قرآن عترت و نماز در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار خواهد شد یکی از مزیت های فضای مجازی و اتفاقی که به واسطه استفاده از فضای مجازی رخ داد این بود که مسابقات قرآن، عترت و نماز به خانه ها راه یافت یعنی الان دانش آموزان ما با همکاری همکاران ما در فضای خانه دکوری را ایجاد می کنند و اولیای دانش آموز و برخی از بستگان نزدیک در کنار آنها نشسته و برگزاری مسابقه را از نزدیک مشاهده می کنند و یکی از مهمترین اهداف و دغدغه های ما در گذشته این بود که بتوانیم این مسابقات را عمومی کنیم و اکنون محقق شده است یکی دیگر از راه های معرفی فعالیت های ارزشمند قرآن، عترت و نماز استفاده از ظرفیت مردم است یعنی مردم در این مسابقات مشارکت کنند و احساس کنند که خودشان به عنوان داور هستند، ما ۷۰ میلیون داور از کوچک و بزرگ خواهیم داشت و هرکسی قوه تشخیص و ممیزی داشته باشد می تواند در امر داوری شرکت کند و به عنوان آراء مردمی قاری، مؤذن و مداح انتخاب کند که در واقع اتفاق بسیار پسندیده ای بود که سال گذشته انجام شد و امسال نیز بخش آراء مردمی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در ۵ رشته قرائت، حفظ کل، حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم، نهج البلاغه و احکام برگزار می شود که در نهایت ۳۲۰ نفر از فرهنگیان خواهر و برادر در مرحله کشوری باهم به رقابت می پردازند.

همه ساله نیمی از دانش آموزان سراسر کشور در مرحله مدرسه‌ای مسابقات قرآن، عترت و نماز در دو بخش آوایی و پژوهشی ثبت نام و با هم رقابت می کنند

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: همه ساله نیمی از دانش آموزان سراسر کشور در مرحله مدرسه‌ای مسابقات قرآن، عترت و نماز در دو بخش آوایی و پژوهشی ثبت نام و با هم رقابت می کنند که دانش آموزان دوره ابتدایی تا مرحله استانی و دانش آموزان متوسطه اول در بخش آوایی تا مرحله کشوری و در بخش پژوهشی تا مرحله استانی و دانش آموزان متوسطه دوم در هر دو بخش آوایی و پژوهشی تا مرحله کشوری با هم به رقابت می پردازند.

وی تصریح کرد: بخش آوایی مسابقات قرآن، عترت ونماز در ۹ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ کل، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، مداحی و اذان برگزار می شود که بنا بر شرایط دختران در ۷ رشته شرکت می کنند و رشته مداحی و اذان ندارند که در نهایت ۱۴۵۲ نفر از دانش آموزان دختر و پسر در مرحله کشوری بخش آوایی با هم به رقابت می پردازند.
مسیب زاده ادامه داد: همچنین در بخش پژوهشی نیز دانش آموزان دختر و پسر در ۵ رشته تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز با هم به رقابت می پردازند که در نهایت ۹۹۰ نفر از دانش آموزان دخترو پسر متوسطه دوم بایکدیگر در مرحله کشوری رقابت می کنند.

یکی از راه های بیمه کردن جوانان و نوجوانان به فرموده مقام معظم رهبری ارتباط با قرآن است

مسیب زاده در خاتمه گفت: یقیناً یکی از راه های بیمه کردن جوانان و نوجوانان به فرموده مقام معظم رهبری ارتباط با قرآن است شاید حلقه اصلی موفقیت کشور، جامعه و هر فرد به این است که به اندازه ارتباط با قرآن مسیر موفقیت را طی کند و به همین سبب از خانواده های محترم درخواست می کنم فرزندانشان را به فعالیت های قرآن، عترت نماز و تمامی فعالیت های پرورشی، فرهنگی و ورزشی رهنمون کنند تا در طول مسیر زندگی خود بیمه شوند و بهترین فصل ورود در این رقابت ها در مهر ماه هر سال است که توسط مربیان پرورشی فراخوان داده می شود و انتظار می رود که دانش آموزان در این مسابقات شرکت کنند و یقیناً حضور دانش آموزان در این مسابقات بسیار موثر خواهد بود.

کد خبر 5252724 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری وزارت آموزش و پرورش مسابقات قرآنی شورای شهر تهران شهرداری تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش کمیته امداد امام خمینی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا غلامحسین محسنی اژه ای کیفیت هوای تهران سازمان تامین اجتماعی شهر تهران پیش بینی وضعیت هوا سردار حسین رحیمی محسن حاجی میرزایی هم به رقابت می پردازند وزارت آموزش و پرورش برگزاری مسابقات آوایی و پژوهشی دانش آموزان عترت و نماز دانش آموزان عترت و نماز استان میزبان مسابقات قرآن مرحله کشوری فضای مجازی بین المللی سراسر کشور مسیب زاده فعالیت ها بخش آوایی تا مرحله استان ها کل قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۵۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه قرآن و عترت سالانه در همدان چرخشی برگزار خواهد شد

ایسنا/همدان رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به برپایی هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در سرای فرهنگ و هنر شهرداری ملایر، گفت: قرار است این نمایشگاه هر سال در یک شهرستان به صورت چرخشی برگزار شود.

مقصود قاسمی سه‌شنبه ۷ فروردین در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران، به اهمیت تمرکززدایی و توزیع متناسب فرهنگی در شهرستان ها اشاره و مطرح کرد: در همین راستا شهرستان ملایر را برای برگزاری هفتمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت استان، اولویت قرار دادیم.

وی تصریح کرد: نیاز خانواده ها به مباحث قرآنی در ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است، بیشتر خود را نشان می دهد و اوج می گیرد بنابراین این نمایشگاه در ماه رمضان برگزار شد.

قاسمی به دعوت از حدود ۲۲ ناشر برای حضور در این نمایشگاه اشاره و مطرح کرد: همزمانی این نمایشگاه ها در سراسر کشور با نمایشگاه قرآن تهران ممکن است محدودیت هایی از نظر عرضه کتب مذهبی مختلف و حضور ناشران ایجاد کند اما خوشبختانه در این نمایشگاه مشکلی از نظر کتاب و نشر نداریم.

وی با بیان اینکه ناشران حضور یافته در این نمایشگاه از شهرهای تهران، قم، همدان و اصفهان نیازهای شهرستان را برطرف خواهند کرد، گفت: متصل بودن اتحادیه ناشران به مرکز توزیع کتاب کشور هر گونه نیاز در حوزه قرآنی و سایر نشرها را تأمین می کند.

قاسمی از برگزاری آیین نکوداشت دو تن از اساتید برجسته قرآنی همدان استاد «مسگریان» و «مسکین» در هفته پایانی ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این مراسم نکوداشت در کنار تجلیل از سایر فعالان قرآنی در ۲۵ رشته مختلف برگزار خواهد شد.

وی جزءخوانی قرآن کریم در حسینیه امام خمینی(ره) با مشارکت گروه قرآن و عترت را از دیگر برنامه های این اداره در ماه مبارک رمضان برشمرد و خاطرنشان کرد: در سطح شهر نیز این جزءخوانی به دعوت برخی مساجد انجام می شود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزاری حدود ۵۰ جلسه قرآنی ویژه کودکان در حوزه جامعه القرآن در ماه مبارک رمضان و برنامه ویژه شب های احیاء را از دیگر برنامه هایی برشمرد که با مشارکت چندین دستگاه فرهنگی و با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انجام است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • برپایی نمایشگاه «قرآن و عترت» در مجتمع شهید آوینی قم
  • برپایی نمایشگاه قرآنی از ۱۵ تا ۲۰ فروردین‌ماه در کرمانشاه
  • نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود
  • نمایشگاه قرآنی از ۱۵ تا ۲۰ فروردین ماه در کرمانشاه برپا خواهد شد
  • گشایش هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر 
  • افتتاح هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر 
  • نمایشگاه قرآن و عترت سالانه در همدان چرخشی برگزار خواهد شد
  • هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر افتتاح شد