Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد احمدی فرد یکی از نمایندگان کارنامه سبزهای آزمون استخدامی آموزش پرورش به خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: آزمون سال ۹۹ نسبت به آزمون‌های سال‌های قبل متفاوت بود و خروجی  این‌آزمون انتخاب نخبگان نبود.

وی اضافه کرد: بومی گزینی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۹ به شکل نادرستی اجرا شد و اعتبار و پایایی این آزمون از نظر علمی در حد پایین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی فرد تصریح کرد: بر اساس فرمول بومی گزینی آزمون استخدامی سال ۹۹، میانگین نمره مکتسبه افراد بومی ضربدر ۱.۴ شد و به این ترتیب در همان مرحله اول آزمون، افراد غیربومی حتی باوجود نخبه بودن و داشتن مدارک پژوهشی و آموزشی و نمره علمی بالا از ادامه مسیر و ورود به مرحله مصاحبه باز ماندند.

وی با بیان اینکه بومی‌گزینی به اعتبار و پایایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش لطمه زده است، افزود: چند هزار نفر از افرادی که بومی نبوده‌اند اما در هنگام ثبت‌نام خود را بومی معرفی کرده بودند، در مراحل بعدی آزمون به خاطر نداشتن مدارک بومی رد شدند و به این ترتیب ظرفیت‌های زیادی خالی و بدون متقاضی ماند که این هم اجحافی در حق تمامی داوطلبان بود.

وی با طرح این سوال که اگر نمی‌خواهید غیربومی استخدام شود چرا اجازه داده می‌شود که افراد شهرهای غیربومی را انتخاب کنند و گفت: ضریب امتیازی که به بومی ها داده می شود خیلی بالاست و در عمل باعث حذف نخبگان غیربومی از چرخه استخدام می‌شود در این شرایط این سوال مطرح است که چرا آزمون استخدامی آموزش و پرورش مثل کنکور سراسر بومی گزینی را اجرا نمی‌کند و منطقه بندی نمی‌شود.

احمدی فرد از رعایت نشدن ماده ۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری در آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت و افزود: بر اساس این ماده قانونی، آزمون دهندگان باید بتوانند تا سه کد رشته محل را انتخاب کنند اما در آزمون استخدامی آموزش پرورش سال ۹۹، هر فرد می‌توانست یک کدرشته محل را انتخاب کند که این موضوع هم شانس قبولی فرد را کاهش داد و هم زمینه را برای خالی ماندن ظرفیت در برخی کد رشته محل ها فراهم کرد.

وی به ماده ۲۴ قانون خدمات کشوری اشاره کرد و افزود: براساس این ماده قانونی، افراد کارنامه سبز تا ۲ سال کارنامه شان در سازمان سنجش بایگانی می‌شود و  کارنامه آنها برای استخدام می تواند مورد استفاده قرار گیرد و منع قانونی برای به کارگیری آنها وجود ندارد.

احمدی فر با اشاره به پیگیری های انجام شده در مجلس شورای اسلامی و آموزش و پرورش گفت: زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش صحبتی از بومی گزینی نبود و این موضوع در اصلاحیه ای که یک ماه بعد از ثبت نام منتشر شد به اطلاع داوطلبان رسید و همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرد زیرا آنها بر اساس اینکه بومی گزینی مطرح نیست، رشته محل مورد نظرشان را انتخاب کرده بودند.

احمدی فرد از پیگیری مطالبات کارنامه سبزها در دیوان عدالت اداری خبر داد و ابراز امیدواری کرد که مطالبات این شرکت کنندگان در آزمون استخدامی آموزش پرورش در سال ۹۹ مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

محمد جهان بین دیگر نماینده معترضان به‌ آزمون به خبرنگار ایرنا گفت: من گزینه بومی را در هنگام ثبت نام انتخاب کرده بودم اما بعد از آمدن نتایج آزمون متوجه شدم که امتیاز بومی را برای من محاسبه نکرده اند.

وی خاطرنشان کرد: ما سیاسی نیستیم و از کسانی که از مطالبات صنفی ما بهره برداری سیاسی می کنند اعلام برائت می کنیم و استخدام در آموزش و پرورش تنها مطالبه ماست. خواسته ما این است که آزمون‌ها به شکل بهتری برنامه ریزی شود تا حق افراد نخبه ضایع نشود.

جهان بین از تنظیم و ارائه یک طرح پیشنهادی برای استخدام تمامی داوطلبان کارنامه سبز آزمون استخدامی سال ۹۹ آموزش و پرورش خبر داد و گفت: بر اساس این طرح به دلیل نقص سیستمی ورود نمره مکتسبه برای داوطلبان کارنامه سبز آزمون استخدامی سال ۹۹، این افراد مجددا امکان انتخاب رشته را پیدا می‌کنند یا به مصاحبه دعوت می‌شوند.

برچسب‌ها آزمون استخدامی سازمان سنجش آموزش کشور وزارت آموزش و پرورش کارنامه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون استخدامی سازمان سنجش آموزش کشور وزارت آموزش و پرورش آزمون استخدامی سازمان سنجش آموزش کشور وزارت آموزش و پرورش کارنامه آزمون استخدامی آموزش و پرورش آزمون استخدامی آموزش بومی گزینی احمدی فرد رشته محل ثبت نام بر اساس سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۶۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدتقی جهان‌پور با بیان اینکه با کمبود نیروی انسانی در حوزه پرستاری مواجه هستیم، اظهار کرد: برآوردهای سازمان نظام پرستاری در ارتباط با نیاز نیروی انسانی در بخش پرستاری بیانگر این است که با کمبود بیش از  ۱۰۰هزار نفری مواجه هستیم. سازمان نظام پرستاری از «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان برنامه و بودجه» تقاضا دارد موضوع کمبود نیروی انسانی پرستاری را در کانون توجه قرار دهند. 

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای جذب نیروی پرستاری گفت: بنا بر اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، ۱۶هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه شده، در حالی که فقط ۸هزار پرستار به منظور ارائه خدمات در نظام سلامت جذب شده‌اند. جذب ۸۰۰۰ پرستار کافی نیست؛ چرا که این تعداد فقط پاسخگوی بخش کوچکی از  نیازهای گذشته است. 

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: سازمان نظام پرستاری کشور بر این باور است که ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بیمارستانی همزمان با افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مورد توجه قرار گیرد. ضرورت توجه به ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که از آسیب دیدن مردم ناشی از کمبود نیرو جلوگیری می‌شود  و با توجه به سختی کار پرستاری، نیروی انسانی نیز دچار آسیب نمی‌شود. 

جهان‌پور با بیان اینکه نظرات کارشناسی در ارتباط با جذب نیروی انسانی پرستاری حائز اهمیت است، افزود: «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان نظام پرستاری» با همکاری یکدیگر و بررسی نظرات کارشناسان می‌توانند در جهت جذب نیروی انسانی پرستاری گام بردارند. به طور قطع، سازمان نظام پرستاری به دلیل ارتباط با جامعه پرستاری می‌تواند در امر استخدام به سازمان‌های مرتبط با جذب نیروی انسانی کمک کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه تامین نیروی پرستاری بسیار مهم است، افزود: تامین نیروی انسانی پرستاری مورد نیاز نظام سلامت کشور نه تنها سبب ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری می‌شود، بلکه به تحقق حقوق مردم در امر سلامت نیز کمک می‌کند. 

وی درباره اعلام نتایج آزمون استخدامی پرستاری سال ۱۴۰۲ گفت: حدود ۲۵۰۰۰ نفر در آزمون استخدامی  سال ۱۴۰۲ شرکت کردند. مرحله گزینش افرادی که در این آزمون پذیرفته شده بودند تا حدودی انجام شده است. سهم پرستاران از آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲، حدود ۸هزار  نفر است. سازمان نظام پرستاری نسبت به سهم نیروی انسانی از آزمون استخدامی گلایه دارد؛ چرا که تعداد نیروهایی که توسط آزمون استخدامی جذب شدند کافی نیست و فقط پاسخگوی بخش کوچکی از نیاز های گذشته است.

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور