Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ اجرای طرح مشاغل خانگی با استفاده از ظرفیت بالای استان ایلام می‌تواند به جهش تولید و اشتغال و افزایش معیشت شهروندان بینجامد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام ؛ با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری می‌بایست حمایت از مشاغل خانگی به یکی از سیاست های اصلی در کشور تبدیل شود و مسئولان مربوطه به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 استان ایلام به دلیل برخوردار بودن از ظرفیت‌های مطلوب در حوزه صنایع دستی، کشاورزی، دامداری و... پتانسیل بالایی برای توسعه مشاغل خانگی دارد و اکنون تعداد زیادی از خانواده‌ها به این نوع مشاغل برای کسب درآمد روی آورده‌اند.

رونق مشاغل خانگی در یزد با اعطای تسهیلات / بانوان اشتغال پایدارتری را تجربه خواهند کرد سرلشکر سلامی: حمایت بسیج از مشاغل خانگی افزایش می‌یابد / توانمندسازی خانوارها از اولویت‌های اصلی‌مان است تسهیلات سازمان اوقاف برای راه‌اندازی مشاغل خانگی/ مراسم‌های شعبانیه در بقاع برگزار می‌شود

ظرفیت بالای استان ایلام در توسعه اشتغالزایی خانگی

محمد نوذری استاندار ایلام چندی پیش (5خردادماه 1400) در همین خصوص بیان کرد: با توجه به شرایط جامعه نمی‌توان انتظار اشتغال مستقیم از سوی بخش دولتی داشت، اما همواره دولت می تواند بسترساز ایجاد اشتغال با حمایت بخش‌های خصوصی باشد.

وی با بیان اینکه دولت می‌تواند زمینه ایجاد اشتغال با همکاری بخش خصوصی را ایجاد کند افزود: استان ایلام در بخش کشاورزی،گردشگری،صنایع دستی و طبیعت‌گردی دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است که با به کار گرفتن این استعدادها می‌توان زمینه اشتغال افراد بسیاری را در استان فراهم کرد.

اعطای تسهیلات بالغ بر 5 میلیارد تومان

احمد خان‌محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در سال جاری هنوز تسهیلاتی در حوزه اشتغال خانگی پرداخت نشده اما در سال گذشته 5 میلیارد تومان تسهیلات به افراد متقاضی در این زمینه پرداخت شده است.

 معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با بیان اینکه بیش از یک سال است، الگوی مشاغل خانگی با هدف تغییر کسب و کار خانگی به اجرا درآمده افزود: در این الگو تسهیلات مالی کمتر پرداخت می‌شود و درمقابل پشتیبانی از افراد داوطلب در زمینه آموزش، ایجاد بازار فروش و.... افزایش یافته است.

 اجرای طرح اشتغال زایی نوین

یونس رضایی، معاون فناوری و مدیر اشتغال جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: طرح ملی مشاغل خانگی از شهریور 99 در استان ایلام در 8 رشته شغلی ویراستاری، مترجمی، انیمیشن برنامه‌نویسی، خیاطی، نخ‌ریسی،گلیم بافی و پرورش گوسفند آغاز شد که در این میان رشته‌های خیاطی، نخ ریسی، گلیم‌بافی و پرورش گوسفند متقاضیان بیشتری را به خود اختصاص داده است.

معاون فناوری و مدیر اشتغال جهاد دانشگاهی با بیان اینکه این طرح تفاوت‌هایی با سایر طرح های اشتغال‌زایی دارد افزود: طرح اشتغال زایی نوین بر خلاف سایر طرح‌ها، مطلقاً تاکید بر پرداخت تسهیلات ندارد و همواره در سه فاز شناسایی مزیت‌ها، آموزش و توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است.

این مسئول اظهار داشت: رشته‌های برگزار شده در طرح اشتغال‌زایی نوین با همکاری اداره کار و تعاون و فنی حرفه ای به صورت مجازی و گاه حضوری برگزار شده است.

به گزارش تسنیم؛ امروزه مشاغل خانگی و خرد، نقش بسیار موثری در رفع معضل بیکاری ایفا می‌کنند و با دریافت تسهیلاتی اندک می‌توانند اشتغال گسترده‌ای را در جامعه ایجاد کنند.

انتهای پیام/180/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مشاغل خانگی استان ایلام اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۴۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید

ایسنا/همدان فرماندار رزن گفت: شهرستان رزن در دومین سال متوالی در تحقق اشتغال رتبه نخست استان همدان را کسب کرد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش سامانه رصد، شهرستان رزن شاهد تحقق ۱۴۲ درصدی در حوزه اشتغال است.

وی تعهد اشتغال  امسال شهرستان رزن را ۱۳۰۸ نفر برشمرد و تصریح کرد: در این رابطه به دنبال تحقق اشتغال بیش از تعهد خود هستیم و برای تحقق اشتغال ۱۸۵۶ نفر برنامه‌ریزی شده است.

غفاری‌آثار اضافه کرد: شهرستان رزن توانسته است رتبه نخست در دومین سال متوالی را در حوزه اشتغال کسب کند و با اختلاف ۲۰ درصدی نسبت به شهرستان دوم در سطح استان قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به رتبه نخست رزن در مقاوم‌سازی مسکن تصریح کرد: شهرستان رزن رتبه نخست مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن را در سطح کشور داراست و شاخص بهسازی مسکن روستایی رزن در سامانه بهسازی بنیاد مسکن ۱۰۶ درصد ثبت شده است.

غفاری‌آثار افزود: در سال گذشته ۹۲ درصد تسهیلات بنیاد مسکن شهرستان در زمینه تسهیلات مسکن جذب شد این در حالیست که میانگین استانی در این رابطه ۶۲ درصد بوده است.

وی در ادامه با اشاره به تسهیلات پرداختی سال گذشته این شهرستان در رابطه با تسهیلات ازدواج خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد ۹۹۳ فقره تسهیلات ازدواج  با اعتباری افزون بر ۳۰۳ میلیارد تومان در سطح شهرستان به متقاضیان پرداخت شده است.

غفاری‌آثار همچنین افزود: در شهرستان رزن ۱۱۷۶ فقره  تسهیلات فرزندآوری با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد تومان به زوج‌هایی که طبق قانون شامل دریافت تسهیلات بودند، پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به احداث و ساخت چهار زمین چمن مصنوعی در روستاها و دو چمن مصنوعی در دو شهر رزن و دمق گفت: در سال گذشته تعداد چهار سازمان مردم نهاد در شهرستان رزن در حوزه‌های امور اجتماعی، جوانان و ازدواج تأسیس شد و تعداد سازمان‌های مردم نهاد شهرستان به  هفت سمن افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی