Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-18@06:42:51 GMT

کاهش ۴۵ دقیقه‌ای سفر به استان‌های شمالی

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۵۹۵۵

کاهش ۴۵ دقیقه‌ای سفر به استان‌های شمالی

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا یک ماه آینده با بهره‌برداری از تونل ۶ و نیم کیلومتری البرز در قطعه دو آزادراه تهران - شمال، طول سفر به استان‌های شمالی ۴۵ دقیقه کاهش خواهد یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، خیرالله خادمی افزود: عملیات عمرانی ساخت این تونل به طول ۶ هزار و ۵۰۰ متر به عنوان بزرگترین تونل کشور و منطقه غرب آسیا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با ساخت دو هزار و ۵۰۰ متر جاده دسترسی در طرفین تونل، ۹ کیلومتر از قطعه دو آزادراه در یک ماه آینده زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور افزود: با پایان قطعه یک آزادراه تهران-شمال تمرکز ما روی ساخت قطعه دو بیشتر شد و تمام ماشین آلات و توان مهندسی قطعه یک به قطعه دو منتقل شد و در دو سال گذشته پیشرفت فیزیکی کل طرح قطعه دو آزادراه تهران-شمال به ۴۷ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: کاهش ۴۰ دقیقه‌ای سفر به شمال با افتتاح تونل البرز

وی گفت: برای اینکه بخشی از طرح زودتر به بهره‌برداری برسد تصمیم گرفتیم یک باند قطعه دو را زودتر بسازیم و به همین دلیل تمرکز کار را روی باند رفت آزادراه گذاشتیم که هم اکنون این باند ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم کل باند رفت تا پایان سال یا در نهایت در ابتدای سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

خادمی همچنین افزود: در این باند هم بخشی از مسیر شامل تونل البرز پیشرفت فیزیکی بالایی دارد که در صورت بهره‌برداری، ۴۵ دقیقه نسبت به جاده فعلی در زمان سفر صرفه‌جویی می‌شود و بسیاری از ترافیک‌های مسیر را بخصوص در زمان پیک سفر‌ها و بویژه در محدوده تونل کندوان برطرف خواهد کرد و در محدوده تونل کندوان عملا مسیر رفت از تونل البرز و برگشت از استان‌های شمالی از طریق تونل کندوان صورت خواهد پذیرفت که منجر به رفع ترافیک در این مسیر خواهد شد.

گفتنی است قطعه دو آزادراه تهران - شمال از محدوده دوآب در استان البرز آغاز شده و پس از عبور از مسیر کوهستانی ۲۲ کیلومتری که بخش عمده آن را تونل و پل تشکیل می‌دهد به محدوده پل زنگوله در استان مازندران می‌رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: قطعه دو آزادراه تهران شمال تونل البرز قطعه دو آزادراه تهران شمال تونل البرز شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قطعه یک آزادراه تهران شمال قطعه دو آزادراه تهران شمال قطعه دو آزادراه آزادراه تهران پیشرفت فیزیکی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۵۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایمنی در مسیر جایگزین جاده در حال ساخت یاسوج-سی‌سخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا در بازدید از محور یاسوج به سی سخت گفت: این طرح از مصوبات دور اول سفر دولت به استان است که ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و با موافقت نامه‌ای که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام گرفته هر ساله نیز به این طرح اعتبار اختصاص داده می‌شود.  معاون عمرانی استانداری با بیان اینکه دو تونل رفت و برگشت در این محور در حال احداث است، افزود: با همکاری راه و شهرسازی این طرح فعال بوده و تعطیلی در کار نیست تا در وقت مقرر به اتمام رسیده و مورد استفاده مردم قرار گیرد. وی با اشاره به پیشرفت خوب این تونل‌ها گفت: عملیات ساخت یکی از تونل‌ها به پایان رسیده و تونل دوم ۶۰ درصد پیشرفت دارد. روستا به احداث پل قوسی سردار شهید عبدالله نجفی اشاره و عنوان کرد: قرار است عملیات اجرای فونداسیون این پل انجام شود که با آغاز عملیات احداث این طرح مسیر یاسوج به سی سخت در محدوه ده برآفتاب مسدود و مسیر جایگزین در نظر گرفته می‌شود. وی بیان کرد: دو مسیر بیاره و توت نده به عنوان مسیر جایگزین جاده یاسوج به سی سخت در نظر گرفته شده است که باید ساماندهی و نقاط حادثه خیز آنها رفع شود. معاون استاندار ادامه داد: مسیر توت نده دارای چند پیچ با شیب زیاد است که قرار شد این موارد توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رفع و علائم رانندگی نصب شود همچنین ارتفاع خاکریز اطراف جاده افزایش یابد تا جلوی تصادفات رانندگی گرفته شود. وی بیان کرد: در مسیر بیاره مشکل اصلی تقاطعی است که به محور یاسوج به اصفهان ختم می‌شود و دارای معارض است که از فرماندار دنا خواستیم جلسه‌ای با مالک برگزار و رفع معارض صورت گیرد که با رفع نقاط حادثه خیز و بهسازی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی به زودی محور یاسوج به سی سخت در محدوده ده برآفتاب مسدود می‌شود. روستا با اشاره به اینکه بنا داریم هر دو مسیر زیر بار ترافیک برده شود، گفت: به دلیل گردشگر پذیر بودن سی سخت نیاز است، مشکلات مربوط به مسیر‌های جایگزین رفع و هر دو مسیر زیر بار ترافیک برود. وی بیان کرد: تاکنون افزون بر ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار به پل و تونل‌های در حال احداث مسیر یاسوج به سی سخت تخصیص داده شده است.

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • محور یاسوج به سی‌سخت مسدود می‌شود
  • لزوم ایمنی در مسیر جایگزین جاده در حال ساخت یاسوج-سی‌سخت
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت
  • بودجه مورد نیاز در سال 1403 برای بزرگراه تهران شمال 15000میلیاردتومان، بودجه تخصیصی 165میلیارد تومان
  • بازدید وزیر کشور از پروژه ادامه آزادراه همت
  • ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج - تهران
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک نیمه سنگین در جاده‌های چالوس و فیروزکوه