Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- اهالی روستاهای خرسان و کتا از توابع شهرستان دنا خواستار رفع مشکل تامین آب شرب، اینترنت، بهسازی جداول کشاورزی، راه و مسکن هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، شهرستان دنا از روستاهای خرسان و کتا در بخش پاتاوه شهرستان دنا بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهیار روستای خرسان با اشاره به مشکل آب آشامیدنی در روستا، اظهار داشت: آب آشامیدنی روستا هم از نظر کیفیت و هم از نظر حجم جوابگوی مردم روستا نیست.

گرد محرومیت بر چهره بلوط بلند/ روستایی که در دو کیلومتری خط انتقال آب تشنه مانده‌اندمحرومیت 24 روستای بویراحمد از ابتدایی‌ترین امکانات / مدیران "تنگ تامرادی" را فراموش کرده‌اندزنگار محرومیت و دهه‌ها بی‌تدبیری و سوء‌مدیریت را از چهره ‌سیستان و بلوچستان می‌زداییم‌

وی در ادامه خواستار ساماندهی شبکه انتقال آب به روستا شد و گفت: منبع ذخیره آب روستا باید بهسازی شود و لوله‌های انتقال آب نیز تغییر کنند.

وی همچنین از مشکلات موجود بر سر راه آب کشاورزی روستا اشاره کرد و گفت: در گذشته پمپاژ آب کشاورزی از رودخانه با همیاری مردم روستا راه‌اندازی شده‌است،که هم‌اکنون مجری طرح بابت راه‌اندازی مبلغ 70 میلیون دیگر طلب دارد و خانواده بوده که در این روستا کارت یارانه خود را برای راه‌اندازی پمپاژ آب گرو گذاشته است.

جوانان روستای خرسان نیز از نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و مسئولان درخواست نمودند به ساماندهی ارتباط اینترنتی روستا توجه کنند.

یکی از جوانان این روستا گفت: برای برخورداری از اینترنت پرسرعت، اکثر اوقات مجبور هستیم با موتور به منطقه پل‌قره در شهرستان لردگان برویم و خطر تصادف را به جان بخریم.

مردم روستای «کتا» نیز خواستار بهبود معابر روستا و ارتقاء شبکه اینترنت در روستا و ساماندهی جداول آب کشاورزی و اجرای طرح هادی روستایی بودند.

آذری دهیار روستای کتا با اشاره به عدم اجرای طرح هادی در روستا گفت: معابر روستایی در روستا وضعیت مناسبی ندارند.

وی همچنین خواستار بهسازی جداول کشاورزی روستا شد و افزود: با توجه به پتانسیل موجود در زمینه کشاورزی در صورت توجه و همکاری در زمینه بهسازی جداول و آب‌رسانی به مزارع می‌توان شاهد رونق و اشتغال در روستا بود.

آذری در ادامه به مشکل اینترنت در روستا اشاره کرد و گفت: کیفیت پائین اینترنت در روستا باعث مشکلات زیادی به ویژه در ایام کرونا برای تحصیل دانش‌آموزان شده‌است.

مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در این بازدید خطاب به مدیران حاضر در جمع گفت: مردم ولی نعمتان انقلاب هستند و اگر امروز هر کدام از ما پیت و مقامی دارند، مدیون حضور همین مردم در صحنه‌ها هستیم.

وی به مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه حاکم بر جامعه گریزی زد و گفت: امسال با تلاش‌های صورت گرفته اعتبارات مناسبی در قالب بودجه و خارج از بودجه به استان اختصاص یافته‌ است.

روشنفکر در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، در برخی از مناطق محرومیت همچنان خودنمایی می‌کند و باید گفت وجود چنین مشکلاتی در شأن مردم نیست.

وی خطاب به مسئولان گفت: تمام تلاش خود را برای مرتفع نمودن مشکلات مردم به کار ببندید و با اولویت بندی مشکلات، به رفع مشکلات اساسی که دغدغه مردم هستند نظیر آب، اینترنت، بهسازی جداول کشاورزی و راه و مسکن توجه لازم شود.

در پایان این بازدید مدیران دستگاه‌های اجرایی گزارش آخرین روند خدمات دهی و رسیدگی به مشکلات مربوط به روستاها را ارائه دادند و مشکلات موجود را بررسی و برای حل آن قول مساعد دادند.

انتهای پیام/541/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناطق محروم مناطق محروم بهسازی جداول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات: هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند

به گزارش قدس آنلاین، عیسی زارع‌پور روز پنجشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های برق منطقه‌ای استان سمنان در شهرستان میامی اظهار کرد: از مجموع این روستاهای متصل به اینترنت پرسرعت، چهار روستا در دولت سیزدهم از این خدمت بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: یکی از دلایل اتصال دیرهنگام روستاها به شبکه ملی ارتباطات و برخورداری از اینترنت پرسرعت، نبود زیرساخت مناسب مانند برق است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توسعه زیرساخت‌های انرژی و ارتباطی هستیم تا مردم بتوانند بدون محدودیت در جهش تولید مشارکت داشته باشند.

برگزاری نشست با موضوع تبیین دستاوردهای نظام و اقدامات دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان سمنان از دیگر برنامه‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان میامی است.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور روز پنجشنبه در سفری یک‌روزه و در قالب دومین سفر دولت سیزدهم به سمنان، وارد مرکز این استان شد.

آیت الله رئیسی عصر امروز هم در سفر به شاهرود، در استادیوم تختی با مردم این دیدار خواهد کرد.

تعدادی از وزیران دولت سیزدهم نیز از ظهر دیروز چهارشنبه در شهرستان‌های مختلف استان سمنان به بازدید و بهره‌برداری از چند طرح پرداختند و امروز نیز این وزرا به عنوان معین هر شهرستان، در ادامه برنامه‌های سفر دولت سیزدهم در نقاط مختلف استان سمنان حضور خواهند یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جزئیات دریافت ۲۰ گیگ اینترنت رایگان ایرانسل G۴ به مدت ۱۴ روز | بهره مندی از امکانات ویژه نسل جدید G۴ با کد #۷۰*
  • مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی
  • بازدید از روستاها موجب تقویت تعامل مردم با مسؤولان می شود
  • ۳۳ روستا در هرمزگان با مشکلات قطعی برق و آب روبرو هستند
  • وزیر ارتباطات: هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل‌زده بسیج شده است
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل زده بسیج شده است
  • بررسی مشکلات آب و فاضلاب روستای بخشکندی شهرستان سلماس
  • بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل با حضور معاون وزیر