Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز شرکت فرانسوی سانوفی و شرکت انگلیسی جی‌اس‌کی کارآزمایی‌های بالینی واکسن‌ کرونای‌شان را در ماه مه (اردیبهشت) در سطح جهانی آغاز کردند که قرار است شامل بیش از ۳۵۰۰۰ فرد بزرگسال باشد. آنها امیدوارند که پس از اینکه نتایج مرحله اولیه نشان داد که این واکسن پاسخ ایمنی قوی ایجاد می‌کند، تا پایان سال ۲۰۲۱ مجوز عرضه آن را به دست آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از این کارآزمایی‌ها که در هند انجام می‌شود شامل ۳۰۰۰ فرد بزرگسال در سنین ۱۸ تا ۵۵ می‌شود. انتظار می‌رود این کارآزمایی برای یک سال طول بکشد.

واکسن نامزدشده جی‌اس‌کی و سانوفی از همان فناوری پروتئین‌پایه استفاده می‌کند که در یکی از واکسن‌های شرکت سانوفی برای آنفلوانزا به کار رفته است. این فناوری با یک «افزونه» یا «ادجوان» ساخت شرکت جی‌سی‌کی همراه خواهد شد که باعث تشدید پاسخ ایمنی به واکسن خواهد شد.

سانوفی قصد دارد این واکسن را به عنوان واکسن یادآور بدون توجه به شخص در ابتدا چه نوع واکسنی دریافت کرده باشد، آزمایش کند.

این شرکت‌ها می‌گویند افراد داوطلب در این بررسی می‌توانند در هر زمانی در طول بررسی که بخواهند با واکسن‌های تاییدشده کرونا واکسینه شوند.

کد خبر 613105 برچسب‌ها كروناويروس واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهداب با پیروزی به یک قدمی فینال رسید

تیم شهداب یزد مدافع عنوان قهرمانی در اولین دیدار از مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال مقابل شهرداری ارومیه به پیروزی رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال در روزهای پنجم، ششم، هفتم، هشتم و نهم فروردین به صورت مجتمع در تهران و سالن فدراسیون والیبال برگزار می‌شود تا تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان و پیکان تهران، شهداب یزد و شهرداری ارومیه برای حضور در دیدار فینال و رده‌بندی با یک دیگر بجنگند؛ این مرحله به صورت دو برد از سه بازی برگزار می‌شود.

تمام مسابقات مرحله نیمه‌نهایی به دلیل هم‌زمانی با ماه مبارک رمضان بعد از افطار و در ساعت ۱۹:۰۰ برگزار می‌شود. دیدارهای رده‌بندی و فینال در طی روزهای پانزدهم، هفدهم و نوزدهم فروردین پیگیری خواهد شد. در مسابقات مرحله پلی‌آف تیم‌های طبیعت، شهرداری ارومیه، گیتی‌پسند، چادرملو، شهداب یزد، فولاد سیرجان ایرانیان، ایفاسرام و پیکان با یک دیگر به رقابت پرداختند که در نهایت تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان، پیکان تهران، شهداب یزد و شهرداری ارومیه با برتری در دو بازی مقابل حریفان راهی نیمه‌نهایی شدند.

در پلی‌اوت نیز تیم‌های نیان الکترونیک، شهرداری گنبد، سایپا و مس رفسنجان برای بقا در لیگ برتر والیبال تلاش کردند که در نهایت تیم‌های مس رفسنجان و نیان الکتریک با برتری بقای خود را در لیگ آینده تضمین و تیم‌های شهرداری گنبد و سایپا از گردونه لیگ برتر والیبال حذف شدند.

در دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی در روز دوشنبه، ششم فروردین تیم والیبال شهداب یزد مدافع عنوان قهرمانی و شهرداری ارومیه به مصاف هم رفتند که در این دیدار شهداب یزد موفق شد ۳ بر یک با نتایج ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۵ به پیروزی برسد.

رضا رضایی از تیم شهداب یزد در ست نخست این مسابقه کارت زرد دریافت کرد. رضا رضایی بازیکن شهداب با کسب ۲۷ امتیاز عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار را به دست آورد و احد رضایی در تیم شهرداری ارومیه نیز با ۱۵ پوئن بهترین بازیکن بود.

از جذابیت‌های این دیدار می‌توان به تقابل محمدرضا حضرت‌پور از تیم شهداب و آرمان صالحی از تیم شهرداری ارومیه در پست لیبرو همچنین جدال دو دریافت کننده قدرتی میثم صالحی از شهداب و بابک فیاضی از شهرداری ارومیه اشاره کرد.

تیم شهداب یزد مدافع عنوان قهرمانی در پایان مرحله مقدماتی با ۱۷ برد و ۵۲ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت و راهی پلی اف شد. شاگردان محمدرضا تندروان در این مرحله در دو دیدار متوالی مقابل ایفاسرام به پیروزی رسیدند و به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

شهرداری ارومیه با عملکرد ضعیف در دیدارهای رفت مرحله گروهی با ۵ برد و ۱۳ امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار داشت، اما با نمایش خوب در دور برگشت با ۱۴ پیروزی و ۳۹ امتیاز، به جایگاه هفتم رسید و راهی پلی اف شد. شهرداری ارومیه در این مرحله با کسب دو برد از سه تقابل مقابل طبیعت به نیمه نهایی رسید.

در اولین دیدار مرحله نیمه نهایی دو تیم فولاد سیرجان ایرانیان و پیکان برابر هم صف‌آرایی کردند. عطایی و یارانش موفق شدند در اولین دیدار نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال مقابل اکبری و شاگردان به پیروزی دست پیدا کنند. در این دیدار فولاد سیرجان ایرانیان موفق شد سه بر یک با نتایج ۲۵ بر ۱۷، ۲۸ بر ۲۶، ۲۲ بر ۲۵ و ۲۸ بر ۲۶ از پیکان سبقت بگیرد و به پیروزی برسد.

به گزارش ایمنا، دومین دیدار دو تیم فولاد سیرجان ایرانیان و پیکان تهران از ساعت ۱۹:۰۰ امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ در مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال پیگیری خواهد شد.

کد خبر 739275

دیگر خبرها

  • احتمال همگروهی ایران و استرالیا در مرحله نهایی راه‌یابی به جام جهانی
  • درآمد تیم‌های حاضر در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا به چه شکلی خواهد بود؟
  • ارومیه با پیروزی کار را به بازی سوم کشاند
  • تایید مرگ شش نفر در تصادف رانندگی جاده جندق معلمان
  • شهرداری گرگان – الشرطه عراق در تهران
  • تنیس روی میز جوانان لبنان؛ قطعی شدن نشان برنز فرجی
  • بررسی فعالیت‌های شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲
  • نیمه‌نهایی حساس والیبال با یک ساعت تاخیر
  • زمان نیمه نهایی لیگ والیبال تغییر کرد
  • شهداب با پیروزی به یک قدمی فینال رسید