Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@00:23:52 GMT

علت روشن نشدن مایکروفر دوو و نحوه رفع ایراد

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۰۳۱۴

علت روشن نشدن مایکروفر دوو و نحوه رفع ایراد

جی پلاس، روشن نشدن ماکروفر دوو یکی از مشکلاتی است که ممکن است بسیار دردسرساز شود. در این مطلب علل روشن نشدن مایکروویو دوو بعلاوه راهکارهای رفع مشکل را بررسی کنیم.

ماکروفر دوو و مشکلات رایج آن

دوو از برندهای معتبر خارجی در زمینه تولید محصولات خانگی است و دستگاه‌های الکترونیکی بسیار با کیفیتی را وارد بازار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماکروفر نیز یکی از محبوب‌ترین محصولات این مجموعه است که در ایران نیز طرفداران خاص خود را دارد. این محصولات با استفاده از قطعات با کیفیت و استانداردهای روز دنیا تولید می‎شوند اما در برخی مواقع نیز ممکن است مشکلاتی برای آن‌ها به وجود بیاید. یکی از رایج‌ترین این مشکلات، روشن نشدن ماکروفر دوو است. روشن نشدن این دستگاه می‌تواند بسیار دلهره آور باشد و نشان‌دهنده مشکلات اساسی در دستگاه باشد. در این مطلب قصد داریم نکات و علت روشن نشدن ماکروفر دوو را بررسی کنیم.

علت روشن نشدن ماکروفر دوو

روشن نشدن مایکروفر و یا خاموش شدن ناگهانی آن، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. شایع‌ترین دلیل ایراد در این بخش، قفل درب و میکروسوئیچ آن است. همچنین مایکروفرها دارای دو فیوز یکی برای محافظت در برابر نوسانات و ایرادات الکترونیکی و دیگری برای محافظت در برابر گرمای بیش از حد است. در ادامه قصد داریم رایج‌ترین مواردی که می‌تواند موجب به وجود آمدن این مشکل ناخوشایند شود را بررسی کنیم.

خرابی میکروسوئیچ درب مایکروفر

خرابی میکروسوئیچ، علت روشن نشدن ماکروفر دوو است و در بسیاری از موارد نیز در هنگام عیب یابی، در اولین گام متخصصین به سراغ این بخش می‌روند. میکروسوئیچ اجازه روشن شدن را به دیگر قسمت‌های مایکروفر می‌دهد. به عبارتی دیگر، زمانی که درب دستگاه به درستی بسته شده باشد، به  سایر بخش‌ها اجازه شروع فعالیت را می‌دهد و در صورتی که درب باز شود، برق تمامی قسمت‌ها قطع می‎شود.

به همین دلیل، ممکن است همه چیز درست باشد اما مایکروفر روشن نشود. برای دسترسی به میکروسوئیچ، برق مایکروفر را قطع کنید و قاب دستگاه را باز کنید. میکروسوئیچ‌ها که قالبا دو یا سه تا هستند دارای ترمینال‌های با علامت C و NO هستند.

ترمینال‌ها را با استفاده از مولتی متر تست کنید. اگر درب را می‌بندید و زبانه‌ روی میکروسوئیچ چفت می‎شود، ترمینال‌های میکروسوئیچ باید رسانندگی از خود نشان دهند و این بدان معنا است که میکروسوئیچ سالم است. اگر مولتی متر اهمی را نشان نداد؛، میکروسوئیچ باید تعویض شود. البته باید مطمئن شوید که زبانه درب میکروسوئیچ  را به درستی فشار می‌دهید.

فیوز سرامیکی، علت روشن نشدن ماکروفر دوو

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند موجب روشن نشدن ماکروفر شود، خرابی فیوز سرامیکی است. اگر ماکروفر و صفحه نمایش روشن نمی‎شوند، ممکن است نشان دهنده آسیب دیدگی فیوز سرامیکی باشند. این قسمت از دیگر قسمت‌های مایکروفر در باز نوسانات برق محافظت می‌کند و زمانی که مشکلی پیش می‌آید، به  طور کامل می‌سوزد و مایکروفر دیگر کار نخواهد کرد. برای دسترسی به فیوز سرامیکی که در داخل محفظه دستگاه در کنار سیم‌ها قرار دارد، ابتدا برق مایکروفر را قطع کنید و قاب آن را در بیاورید.

برای تست فیوز می‌توانید از مولتی متر استفاده  کنید، البته در صورتی که از سالم بودن میکروسوئیچ  درب مطمئن هستید، می‌توانید با باز و بسته کردن درب برای تست فیوز استفاده کنید. در صورتی که فیوز دستگاه شما سوخته باشد، باید آن را تعویض کنید.  البته دقت داشته باشید که این شرایط، ابتدا باید دلیل سوختن آن را پیدا کنید. اگر علت روشن نشدن ماکروفر دوو سوختن فیوز سرامیکی باشد، ممکن است نوسانات برق ورودی به دستگاه این مشکل را به  وجود آورده باشد. اما در صورتی که مشکل از خود مایکروفر باشد، باید به سراغ مگنترون، دیوید ولتاژ بالا، خازن، ترانسفورمر و ... بروید. البته دقت داشته باشید که تعمیر این بخش از دستگاه، علاوه بر نیاز به دانش فنی، دارای خطرات بسیار زیادی نیز می‌باشد. پس بهتر است در این مورد برای تعمیر ماکروفر دوو، حتما از این متخصص حرفه‌ای کمک بگیرید.

فیوز حرارتی، علت روشن نشدن ماکروفر دوو

یکی دیگر از علت‌های روشن نشدن ماکروفر، ممکن است سوختن فیوز حرارتی باشد. این فیوز وظیفه جلوگیری از گرم شدن بیش از حد دستگاه  را دارد. زمانی که این فیوز مشکل پیدا کند، مایکروفر به دلیل ملاحظات ایمنی روشن نمی‎شود. فیوز حرارتی داخل جعبه مایکروفر قرار دارد.

برای حل این مشکل، ابتدا باید آن را پیدا کنید، سپس سیم‌های متصل به آن را به درستی جدا کنید و ترمینال‌ها را با استفاده از یک مولتی متر تست کنید. در صورتی که هیچ اهمی نبود، فیوز را باید تعویض کنید. یکی از مواردی که می‌تواند موجب سوختن این قطعه  شود، کار نکردن فن خنک کننده است. بنابراین، قبل از تعویض فیوز حرارتی، مطمئن شوید که فن به درستی کار می‌کند و چیزی مانع جریان هوا نیست.

مجموعه قفل درب، علت روشن نشدن ماکروفر دوو

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند موجب روشن نشدن ماکروفر شود، ایراد در مکانیسم قفل درب است. بیشتر قفل‌های درب دارای قلاب پلاستیکی هستند که وقتی درب بسته می‎شود، با میکروسوئیچ درگیر شده و سیگنال‌ روشن شدن به برد کنترل فرستاده می‎شود. اگر قلاب‌ها صدمه دیده باشند و یا فنرهایی که فشار لازم را ایجاد می‌کنند مهنه شده باشند، سوئچ‌ها به اندازه کافی فشرده نمی‎شوند و مایکروفر روشن نخواهد شد.

سخن پایانی

در این مطلب با بررسی علت روشن نشدن ماکروفر دوو و راهکار رفع این مشکل همراه شما بودیم. روشن نشدن، یکی از رایج‌ترین مشکلات در مایکروفرهای دوو است که ممکن است بسیار ناراحت کننده باشد و به همین دلیل، بهتر است با رایج‌ترین علت‌های آن آشنایی داشته باشید.

دقت داشته باشید که مایکروفر‌ها، به شکل مرگباری دارای الکتریسیته در خازن‌های ولتاژ بالای خود هستند و حتی در صورتی که دستگاه به برق متصل نباشد، باز هم ممکن است به دلیل ولتاژ بالا و امکان وقوع شوک الکتریکی، به شدت به شما آسیب وارد شود. به همین دلیل، برای جلوگیری از هزینه‌های بیشتر وهمچنین عدم ایجاد خسارات جانی و مالی، بهتر است برای حل مشکل دستگاه خود، از نمایندگی ها و مراکز تخصصی مانند نمایندگی تعمیرات دوو دیبا پشتیبان کمک بگیرید.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 جی پلاس مایکروفر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 داشته باشید ترمینال ها مولتی متر رایج ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۰۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مثل روز روشن...

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • گلایه از اجرا نشدن قانون در سازمان سنجش
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • ببینید | مثل روز روشن...
  • همشهری آنلاین و روزنامه جام جم در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشدن
  • گاهی معضلات به دلیل حل نشدن به بحران‌های بالفعل تبدیل می‌شود
  • حال ناخوش درختان کاشته شده در خیابان رضوان داراب + فیلم
  • زباله‌گردی محصول اجرا نشدن قانون مدیریت پسماند است
  • انتقاداز تکمیل نشدن ساخت تقاطع غیر همسطح سه راه هفشجان