Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@20:08:31 GMT

شکست گزینه‌های اسرائیل در قبال مقاومت فلسطین

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۱۲۳۰

شکست گزینه‌های اسرائیل در قبال مقاومت فلسطین

محافل نظامی و امنیتی اسرائیلی همچنان در حال برآورد شیوه تعامل با تهدیدات مختلف پیش‌روی این رژیم هستند، چراکه با هر تهدیدی بر اساس اولویتی که دارد، تعامل می‌کنند تا حتی‌الامکان بر تهدیداتی متمرکز شوند.

به گزارش مشرق، درست است که غزه در ردیف تهدیدات ثانویه در مقایسه با دیگر تهدیدات همچون جبهه‌های مقاومت (ایران و لبنان) قرار دارد، اما افزایش روز افزون قدرت و توان مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی در ایجاد بازدارندگی در برابر آن طی سال‌های گذشته، به مرور این تهدید را جدی‌تر کرده و آن را به حد تهدیدات دو جبهه مذکور می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رابطه با جنگ در چندین جبهه، ممکن است رژیم صهیونیستی در ۳ جبهه لبنان، جولان و غزه درگیر جنگ شود و در چنین شرایطی، غزه نیز عاملی قدرتمند برای وارد کردن ضربات سخت و کاری به "اسرائیل" خواهد بود.

اسرائیلی‌ها معتقدند که حماس همچنان تقویت توان نظامی و ایدئولوژی اسلامی را در راس اولویت‌های خود قرار داده است و در چنین وضعیتی، ایجاد بازدارندگی در برابر این جنبش در میان مدت و بلندمدت بسیار سخت و دشوار خواهد بود، به رغم اینکه محافل اسرائیلی بیش از پیش تاکید دارند که باید با بالون‌های آتش‌زای غزه بسیار قاطعانه‌تر و همانند حملات راکتی مقاومت یا نفوذ مبارزان فلسطینی به داخل اراضی اشغالی تعامل داشت و حتی استراتژی هجومی‌تری را در پیش گرفت و به سیاست نبرد بین جنگ‌ها در غزه متوسل شد.

این سناریوهای اسرائیلی بیانگر شکست تجربه‌های رژیم صهیونیستی در شیوه تعامل با حماس طی ۱۵ سال گذشته است. این رژیم با وجود اینکه گزینه‌های مختلفی را برای مقابله با حماس در پیش گرفته، از جمله اینکه وارد چندین جنگ علیه این جنبش شده، اما راه به جایی نبرده است و تنها اهدافی کوتاه مدت را محقق کرده و حماس نه تنها ضعیف نشده بلکه روز به روز قدرتمندتر شده و اکنون به یک ارتش بزرگ تبدیل شده است.

همچنین رژیم صهیونیستی بارها خواسته از در سازش با حماس و آتش‌بس بلندمدت با آن از طریق مبادله اسرا با این جنبش و امضای توافقنامه آرام‌سازی اوضاع با آن درآید اما هر بار حماس از ورود به آتش بس بلندمدت با اشغالگران اسرائیلی امتناع کرده و نتیجه آن هم این بوده که روز به روز قدرتمندتر شده و به جایی رسیده که هر زمان که بخواهد با این رژیم وارد جنگ شود.

هر زمان که ارتش رژیم صهیونیستی اهداف و مواضع حماس را بمباران کرده، این جنبش خیلی سریع توان خود را بازیافته است و این یعنی اینکه تمامی اقدامات و تلاش‌های این رژیم برای بازداشتن حماس شکست خورده و ممکن است در نهایت اسرائیلی‌ها مجبور به تغییر سیاست بازدارندگی ویژه در مورد غزه شوند، از جمله اینکه طرح‌های هجومی ناگهانی و فریبکارانه را در پیش گیرند که البته در چنین شرایطی نیز ممکن است با پاسخی تند و قاطعانه‌تر از جانب مقاومت مواجه شوند و مقاومت اهداف و مواضع حساس و مهم این رژیم را مورد حمله قرار دهد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان مقاومت فلسطین حماس ارتش رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل لبنان رژیم صهیونیستی فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۱۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیروهای مقاومت نیست

به گزارش «نماینده»، زیاد النَخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، عصر امروز پنج‌شنبه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیروهای مقاومت و مردم غزه را تا این لحظه پیروز میدان خواندند و تاکید کردند: اوج عزت و ایستادگی مردم غزه و فلسطین و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی در این جنگ شش ماهه، یک حادثه و پدیده‌ای الهی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه گفتند: اینکه رژیم صهیونیستی با آن همه ساز و برگ نظامی و پشتیبانی‌های قدرت‌های ظالم دنیا، اقدام به کشتار زنان و کودکان می‌کند، نشان می‌دهد این رژیم قادر به مقابله با نیروهای مقاومت و شکست آنها نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین خاطر نشان کردند: به‌فضل الهی شما پیروزی نهایی مردم غزه را خواهید دید.

در این دیدار آقای «زیاد النَّخالة» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از موضوع فلسطین، یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی را گرامی داشت و گفت: آنچه که امروز در غزه در جریان است، درواقع تکرار حادثه کربلا است و به‌رغم همه سختی‌ها و توطئه‌ها، مردم غزه در کنار نیروهای مقاومت توانسته‌اند با ایستادگی کم‌نظیر خود، طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیان آنها را برای نابودی مقاومت با شکست مواجه کنند.

وی با تاکید بر هماهنگی کامل میان نیروهای مقاومت به‌ویژه حماس و جهاد اسلامی، خاطر نشان کرد: مردم غزه و نیروهای مقاومت بر استمرار ایستادگی تا پیروزی نهایی مصمم هستند و به لطف خداوند پیروزی نهایی در آینده نه چندان دور محقق خواهد شد.

دیگر خبرها

  • انفعال سران برخی کشور‌های اسلامی در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است
  • انفعال سران برخی کشورهای اسلامی در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است
  • انفعال و بی‌عملی سران برخی کشورهای اسلامی در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است
  • انفعال برخی کشور‌های اسلامی در عمل به وظایف خود در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است
  • رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیروهای مقاومت نیست
  • وال‌استریت‌ژورنال: پیروزی اسرائیل بر حماس دور از دسترس است
  • یک رهبر حماس: تسلیم شروط صهیونیست‌ها نخواهیم شد
  • اسماعیل هنیه: مقاومت مردم غزه افسانه ای بود | قطعنامه صادر شده نشان از انزوای اسرائیل دارد
  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در محکومیت جنایت هولناک رژیم غاصب صهیونیستی در بیمارستان شفا غزه
  • روز ۱۷۲ طوفان الاقصی|حماس:درباره آتش‌بس بر موضع خود پایبندیم