Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، «نصراله آبادیان» شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: با اقدامات انجام شده از سوی مرکز تحقیقات، آموزش ومشاوره فضای سبز این منطقه از ابتدای سال تاکنون کاهش درختان رو به زوال از ۲۹۴ اصله به ۱۴۱ اصله درخت در سال ۱۴۰۰  محقق شد.
 
وی با بیان این که مهم ترین تاثیر فضای سبز در شهرها تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی، لطافت هوا و جذب گردوخاک است؛ افزود: با توجه به این که کاشت درختان جدید و استقرار آن ها در محیط به ویژه محیط های شهری و معابر مستلزم هزینه های مالی و زمانی زیادی خواهد بود تا جایگزین درختان کهنسال و استقرار یافته شوند بنا بر این حفظ ونگهداری از درختان موجود بسیار ضروری و مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبادیان ادامه داد: در این راستا مرکز تحقیقات، آموزش ومشاوره فضای سبز منطقه ۱۱ اقدام به شناسایی درختان رو به زوال و تشکیل پرونده گیاهپزشکی برای آنها کرد و در پی آن اقدامات لازم از جمله محلول پاشی، محلول دهی و چالکود در زمان های مشخص و طبق دستورالعمل سازمان بوستان ها انجام و در پرونده گیاهپزشکی هر درخت ثبت شد.

وی بیان کرد: با آغاز سال ۱۴۰۰ با مراجعه به پرونده های گیاهپزشکی این درختان به طور ویژه مورد بازدیدهای مستمر قرار گرفته و با توجه به وضعیت و شرایط ثبت شده در پرونده های گیاهپزشکی و مشاهده وضعیت آنها در سال جدید، اقدامات تغذیه ای در سال ۱۴۰۰ نیز برای آنها اعمال شد و سپس با ارزیابی وضعیت آن ها توسط کارشناسان مرکز تام و تکمیل پرونده های گیاهپزشکی در سال جدید شاهد کاهش ۵۰ درصدی درختان رو به زوال در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ بودیم.  

به گفته شهردار منطقه ۱۱ با برنامه ریزی های انجام شده برای حفاظت از سلامت درختان و گیاهان در بخش مرکزی شهر تهران کاهش درختان رو به زوال از ۲۹۴ اصله درخت در سال ۹۹ به ۱۴۱ اصله درخت در سال ۱۴۰۰ محقق شده است.

زمین بازی  بوستان های منطقه ۲ ایمن سازی شد

«جعفر میرزائی» سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ تهران گفت: با هدف ارتقای ایمنی بوستان ها و فضاهای مورد استفاده کودکان؛ کفپوش و زمین بازی بوستان های این منطقه تعویض و ایمن سازی شد.

وی با تأکید بر ضرورت ایمن سازی فضاهای بازی کودکان در بوستان های سطح منطقه، اظهار داشت: ضرورت برخورداری از ویژگی های استاندارد در محوطه بازی کودکان بوستان های سطح منطقه موجب شده است این منطقه همزمان با اقدامات اجرایی و عمرانی خود در بهسازی زمین بازی کودکان، تمهیدات و ضوابط ایمن سازی فضای بازی کودکان و جلوگیری از آسیب دیدگی را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: در این راستا ۹۹۰ مترمربع کفپوش زمین بازی کودکان در بوستان های ستارخان، نسترن، سروناز و دینداری نصب شد.

میرزائی تصریح کرد: این نوع از کفپوشها علاوه بر دارا بودن ویژگی هایی چون قابلیت جذب آب، قابلیت انعطاف پذیری بالا، مقاوم در مقابل سایش و تغییرات آب و هوایی و تغییر فرم در اثر اعمال فشار، عایق در مقابل الکتریسیته، از خاصیت ضربه پذیری بالایی برخوردار هستند، به گونه ای که می توانند ضربه وارد شده به کودک را دفع کرده و جلوی آسیب دیدگی کودک را بگیرند.

سرپرست معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه افزود: بوستان های شهری، با ایجاد تحرک و نشاط اجتماعی نقش مؤثری در گذران اوقات فراغت روزانه، گردشگری درون شهری و شکل گیری ارتباطات اجتماعی دارند که باید با در نظر گرفتن ضوابط و تمهیدات ایمنی، کارکردهای این فضاها را در سطح شهر تقویت و در استفاده بهینه از آنها گام برداشت.

بازسازی و احداث زمین های چمن مصنوعی 

«مهدی پورشاسب» معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۴ تهران  از نوسازی و بهسازی زمین های چمن مصنوعی در قالب پروژه های توسعه محلی کوچک مقیاس همزمان با آغاز فصل تابستان خبر داد.

وی گفت: زمین های چمن از مهمترین مراکز ورزشی محله ها بوده که طی سالهای گذشته دچار فرسودگی شده اند و با شناسایی آنها در پروژه های کوچک مقیاس محلی، نسبت به بازسازی و مناسب سازی این زمین ها اقدام می شود.

وی افزود: در حال حاضرعملیات بازسازی و احداث زمین چمن مصنوعی خیابان مرتضوی در  ناحیه ۶ به متراژ تقریبی ۹۰۰ متر مربع از خرداد ماه آغاز و پس از اتمام عملیات به بهره برداری رسیده است.

معاون این منطقه با اشاره به احداث زمین چمن مصنوعی در بوستان ساحل گفت: طبق بررسی های صورت گرفته زمین بایر موجود در بوستان ساحل محله حکیمیه برای احداث زمین چمن مصنوعی با حضور دبیر شورایاری انتخاب و در مرحله طراحی و خاکبرداری می باشد و طی سه ماهه آینده به پایان می رسد.  

پورشاسب با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۱۱ زمین چمن مصنوعی بازسازی شد افزود: سعی ما براین است تا پایان سال زمین های چمن شناسایی شده بازسازی و در اختیار شهروندان قرار بگیرند و با پایان یافتن کرونا شور و نشاط در محله ها طنین انداز شود.


اهدای تجهیزات توانبخشی به اعضای بنیاد خیریه معلولین 
ایرانیان

«کاظم کمالی نسب» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ از اهدای تجهیزات توانبخشی به اعضای بنیاد خیریه معلولین ایرانیان خبر داد.  

وی گفت: بنیاد خیریه معلولین ایرانیان در اقدامی خیرخواهانه و انسان دوستانه با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه در محل زمین روباز ورزشی پارک شریعتی، با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی به تعداد ۲۰ تن از افراد خانواده های نیازمند، ویلچر اهدا نمود.

وی افزود: امیدواریم در آینده شاهد حرکت های خود جوش مردمی بیشتری توسط سازمان های مردم نهاد و انجمن های غیر دولتی در سطح منطقه باشیم.

کمالی نسب بیان کرد: معلولین جسمی حرکتی از لحاظ تهیه تجهیزات پزشکی در اولویت می باشند چون به لحاظ تردد نیازمند این وسایل بوده و در واقع نبود این تجهیزات باعث می شود این افراد به نوعی خانه نشین شوند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ اظهار داشت: ارتقا استفاده از وسایل کمک توانبخشی، کمک به استقلال در فعالیت روزمره زندگی، افزایش مهارت‌های شناختی، خودیاری و اجتماعی و کاهش آسیب‌های جسمی و روانی خانواده را از اهداف این طرح عنوان کرد.

پروژه مسجد علی اکبر(ع) منطقه۱۳ در آستانه بهره برداری 

«مجتبی شکری» شهردار منطقه ۱۳، از پیشرفت قابل توجه پروژه ساخت مسجد علی اکبر (ع) و بهسازی تعدادی از مساجد این  منطقه خبر داد و گفت: این مسجد به زودی به بهره برداری می رسد.  

وی با اشاره به اینکه مساجد مهم ترین پایگاه فرهنگی مسلمانان و نماد هویت بخش به شهر هستند گفت:  احداث و توسعه مساجد در منطقه ۱۳ از جمله  اولویت های اقدامات  فنی و عمرانی  است که در دستور کار قرار دارد.  

وی افزود: عملیات  احداث مسجد علی اکبر(ع) واقع در کندراه امام علی(ع) که از چندی پیش آغاز شده بود، در ۲ طبقه و با زیربنای ۸۰۰ متر مربع در حال ساخت بوده  و همچنین آسفالت پیاده رو و محوطه بیرونی مسجد نیز انجام شده است، در حال حاضر این پروژه پیشرفت قابل توجهی داشته و در مراحل پایانی است.  

شهردار منطقه۱۳ ابراز امیدواری کرد با احداث مساجد، حسینیه ها و تکایا که به خواست شهروندان صورت می گیرد، جوابگوی نیازهای معنوی شهروندان باشیم.

شهردار  منطقه ۱۳ خاطر نشان کرد: عملیات لکه گیری آسفالت مسجد انبیاء، لکه گیری آسفالت و مرمت جدول مسجد انصار الحسین، مرمت سنگفرش پیاده رو مسجد قدس، تراش و مرمت سنگفرش پیاده رو حسینیه مکتب ارشاد، مرمت نوار حفاری مسجد قمر بنی هاشم در درناحیه ۲ و همچنین روکش آسفالت مسجد حسنی در ناحیه ۳ انجام شد.

مسیر دوچرخه سواری در منطقه ۷ به ۳۰ کیلومتر می رسد 

«سمیه حاجوی» شهردار منطقه ۷ تهران در بازدید از مسیر پیاده روسازی و دوچرخه، از راه اندازی ۳۰ کیلومتر مسیر دوچرخه و پیاده روسازی در محدوده این منطقه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در راستای ایجاد حمل و نقل پاک و برای نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه‌سواری، عملیات احداث ۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در خیابان شهید قدوسی، خیابان دماوند و خیابان شهید طالقانی اجرایی شده است که تا پایان سال این مقدار به بیش از ۳۰ کیلومتر خواهد رسید.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات اجرا شده در راستای پروژه مسیر دوچرخه سواری و پیاده روسازی در این منطقه پرداخت و گفت: پروژه احداث مسیر دوچرخه در این منطقه در ضلع شمال و جنوب خیابان های شهید بهشتی، شهید مطهری، خواجه‌ نصیر و خیابان شهید مدنی در حال اجرا است.

ارتقای سرانه های خدماتی منطقه ۹ 

«سید مصطفی موسوی» شهردار منطقه ۹ تهران گفت: توافق اولیه مدیران شهری منطقه۹ با مدیران وزارت دفاع در خصوص الحاق اراضی پادگان جی به بافت شهری انجام شد.

وی افزود: در نشستی که با حضور ابراهیمی رئیس سازمان املاک نیروهای مسلح انجام شد، طبق توافق اولیه مقرر شده است تا اراضی پادگان جی به منظور تامین سرانه های خدماتی هفت گانه منطقه و به ‌ویژه محله‌های همجوار آن به بافت شهری محلق شود.

وی ادامه داد: طبق ضوابط هر کدام از طرفین می توانند درصد تعیین شده از اراضی مورد نظر را استفاده کنند و کاربری های مختلف در این اراضی بارگذاری شود که بخش اصلی از آن جهت تامین سرانه های خدماتی نظیر افزایش فضای سبز در منطقه۹ مورد استفاده قرار خواهدگرفت.  
 
لکه گیری آسفالت ۱۶۰ معبر محلات جنوبی تهران

«داود لطفی» شهردار منطقه ۱۷
تهران گفت: از عملیات لکه گیری آسفالت ۱۶۰ معبر ۱۴ محله منطقه ۱۷ در کمتر از ۴ ماه ابتدای سال جاری خبر داد.

وی گفت: مرمت و بازسازی شامل لکه گیری و روکش آسفالت از ابتدای سال جاری تا نیمه تیر ماه سال جاری در ۱۶۰ معبر منطقه به اجرا در آمده است.

وی افزود: خوشبختانه در هر یک از نواحی یک پیمانکار در حوزه آسفالت کاری مستقر است تا در فعالیت عمرانی سرعت بیشتر صورت گیرد.

شهردار منطقه ۱۷ عنوان کرد: لکه گیری شامل یک هزار و ۲۳۵ تن معادل ۹ هزار و ۷۵۰ مترمربع  و روکش دستی شامل ۸۲۴ تن معادل ۶ هزار و ۵۰۳ متر مربع که در مجموع دو هزار و ۵۹ تن آسفالت در ۱۶ هزار و ۲۵۳ متر مربع به اجرا در آمده است.

برچسب‌ها شهر تهران شهرداری منطقه یازده تهران مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران مدیریت شهری شهر تهران مدیریت شهری لکه گیری آسفالت زمین چمن مصنوعی شهرداری منطقه شهردار منطقه زمین های چمن مسیر دوچرخه بازی کودکان سال ۱۴۰۰ احداث زمین بوستان ها زمین بازی ایمن سازی تهران گفت فضای سبز متر مربع انجام شد پیاده رو سال جاری زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۱۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | واکنش ضرغامی به قطع درختان منطقه نور؛ به ما ربطی ندارد

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888575

دیگر خبرها

  • تردد خودروها در ورودی های خراسان رضوی هشت درصد کاهش یافت
  • اسکان نوروزی در ۷ بوستان پایتخت + آدرس
  • اسکان مسافران نوروزی در ۷ بوستان پایتخت
  • امانی، عضو شورای شهر تهران: ساخت این مسجد وقفی در پارک قیطریه، خلاف قانون است
  • نسل‌ جوان مغز بزرگ‌تر و سالم‌تری دارد
  • دشمت شیمبار جلوه گاهی از بهشت در بهار خوزستان
  • ببینید | واکنش ضرغامی به قطع درختان منطقه نور؛ به ما ربطی ندارد
  • تحلیلگران در مسیر صعود بیت‌کوین سردرگم شدند
  • اعلام مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی روز قدس در پایتخت
  • محدودیت سرعت دوچرخه‌ها در آمستردام با دستگاه‌های هوشمند