Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@03:20:07 GMT

فعالان ضد صهیونیسم خواستار تحریم پوما شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۲۴۱۶

فعالان ضد صهیونیسم خواستار تحریم پوما شدند

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، اعضای ائتلاف همبستگی با فلسطین در شهر‌های لندن، برایتون، لیورپول، چستر و دیگر مناطق انگلیس مقابل شعبه‌های خرده‌فروشی پوما تجمع کرده و شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند. آن‌ها همچنین شعارنوشته‌هایی را در دست داشتند که روی آن نوشته بود دست از حمایت رژیم آپارتاید اسرائیل بردارید و جنایت در فلسطین را متوقف کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برخی معترضان که پرچم فلسطین را حمل می‌کردند، کنار ورودی شعبه‌های پوما ایستاده و مردم را از خرید محصولات این شرکت نهی می‌کردند.

شرکت پوما حامی اصلی فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی است و در سرزمین‌های اشغالی، تاسیسات ورزشی ساخته است. براساس قوانین بین المللی، هرگونه تاسیسات در سرزمین‌های فلسطینیان، جنایت جنگی است، اما شرکت پوما، علاوه بر کمک به این اقدامات غیر قانونی، تلاش می‌کند تا پای صهیونیست‌ها را به مناسبت‌های ورزشی در جهان نیز باز کند.

پیشتر، بیش از ۲۰۰ باشگاه ورزشی فلسطین در نامه‌ای از شرکت پوما خواستند تا به قرارداد حمایتی این شرکت با فدراسیون فوتبال اسرائیل پایان دهد. در بخشی از این نامه آمده است: شهرک‌سازی‌های اسرائیل موجب نقض جدی حقوق بشر و محدود شدن آزادی‌های فلسطینی‌ها، دسترسی آن‌ها به منابع طبیعی و توانایی ساخت مسکن شده است.

پوما (به آلمانی Puma SE) یک شرکت آلمانی چندملیتی است که در زمینه تولید و فروش محصولات ورزشی فعالیت می‌کند و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کفش و پوشاک ورزشی و تجهیزات ورزشی دیگر است.

دیروز هم صد‌ها تن از دانشجویان و اقشار مختلف جوانان انگلیسی عصر جمعه در خیابان‌های پایتخت دست به تظاهرات زده و ضمن حمایت از ملت مظلوم فلسطین، جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی را محکوم کردند.

معترضان پس از تجمع مقابل دانشگاه لندن (University of London) با فریاد «مرگ بر اسرائیل» به سمت سایر دانشگاه‌های پایتخت انگلیس راهپیمایی کرده و خواستار حمایت از جنبش مردمی تحریم رژیم آپارتاید و کودک کش اسرائیل شدند. آن‌ها همچنین با حمل پرچم فلسطین و اهتزاز آن مقابل دانشگاه‌های مختلف، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرده و خواستار توقف حمایت دولت لندن از صهیونیست‌ها شدند.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که نظامیان اشغالگر صهیونیست از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوز‌های وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شدند.

اقدام‌های رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه آن منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوز‌های صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

تاکنون چندین تظاهرات ضد صهیونیستی در لندن طی دو ماه گذشته برگزار شده و سفیر فلسطین در لندن می‌گوید که بازتاب این اعتراضات به مردم کشورش انرژی و دلگرمی می‌دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کرونای دلتا هور العظیم قطعی برق 1400 بحران آب تظاهرات رژیم صهیونیستی پوما تحریم کرونای دلتا هور العظیم قطعی برق 1400 بحران آب رژیم صهیونیستی صهیونیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا از درگیری فلسطین و اسرائیل سود می‌برد

رئیس جمهور سوریه امروز (یکشنبه) در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: آمریکا در صدر کشورهای غربی از درگیری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی سود می‌برد و در حاشیه، تشدید هرج و مرج را تماشا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بشار اسد در گفت‌وگو با برنامه «اکثریت جهانی» شبکه یک تلویزیون روسیه در پاسخ به سوالی درباره نقش آمریکا در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: وقتی می‌گوییم آمریکا، منظور ما کل غرب است چراکه غرب تحت کنترل آمریکا است و واشنگتن از هرگونه درگیری منتفع می‌شود. سپس کنار می‌ایستد و هرج و مرج فزاینده را تماشا می کند و منتظر لحظه‌ای است که بتواند ضربه قاطعی را وارد کند.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند و سیاست این کشور بر اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استوار است.

وی گفت: این شیوه کنترل آنهاست و این یک نوع سیاه نمایی است. چنین رفتاری غیراخلاقی است. آمریکا هر درگیری را به یک بیماری مزمن خطرناک مانند دیابت یا سرطان تبدیل می‌کند و کشورهای متخاصم معمولاً هزینه این درگیری را می‌پردازند.

اسد افزود: آمریکا با حمایت بی‌چون و چرا از رژیم صهیونیستی و ارسال سلاح به آن، نقش اصلی را در جنگ نسل کشی در نوار غزه ایفا می‌کند. این کشور برای بهبود وجهه مخدوش خود در مقابل چشم جهانیان، از ضرورت ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه دم می‌زند اما در عمل با وتو کردن قطعنامه های سازمان ملل به نفع رژیم اشغالگر به این جنایات دامن می‌زند.

کد خبر 746713

دیگر خبرها

  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند
  • چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • آمریکا از درگیری فلسطین و اسرائیل سود می‌برد
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهان معرفی می‌شوند
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی توسط آمریکا