Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@23:31:24 GMT

دیدار رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با اردوغان

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۸۲۴۱۷

دیدار رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با اردوغان

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری «وفا» فلسطین، در این دیدار که امروز (شنبه) در کاخ «وحید الدین» استانبول برگزار شد، دو طرف آخرین تحولات سیاسی مربوط به مساله فلسطین، تاثیرات حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و حملات مداوم این رژیم در قدس اشغالی را بررسی کردند.

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد که قرار است رییس جمهوری ترکیه و رییس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از این نشست، دیدار‌های دیگری را با هیات‌های فلسطینی و ترکیه برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، «حسین الشیخ» رییس سازمان امور شهروندی، «ماجد فرج» رییس دستگاه اطلاعات، «محمود الهباش» مشاور محمود عباس در امور دینی و روابط اسلامی و رییس دستگاه قضایی، «مجدی الخالدی» مشاور عباس در امور دیپلماسی و «فائد مصطفی» سفیر فلسطین در ترکیه، «محمود عباس» رییس تشکیلات فلسطینی را در سفر به ترکیه همراهی می‌کنند.

دفتر رسانه‌ای نهاد ریاست جمهوری ترکیه دیروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز‌های ۹ الی ۱۱ جولای به دعوت «رجب طیب اردوغان» به ترکیه سفر می‌کند.

بر اساس این بیانیه، روابط دو جانبه و همچنین اقدام‌هایی که می‌تواند منجر به توسعه بیشتر همکاری‌های ترکیه و فلسطین شود از محور‌های دیدار دوجانبه «اردوغان» با «عباس» است.

وضعیت انسانی فلسطین و آخرین تحولات درگیری با رژیم اسرائیل، انتخابات پیش رو و روند آشتی میان گروه‌های مختلف فلسطینی از دیگر محور‌های گفت وگوی طرفین اعلام شده بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کرونای دلتا هور العظیم قطعی برق 1400 بحران آب فلسطین اسرائیل تشکیلات خودگردان فلسطین اردوغان محمود عباس کرونای دلتا هور العظیم قطعی برق 1400 بحران آب تشکیلات خودگردان فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۲۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم

رئیس‌جمهور ترکیه خواستار فشار بیشتر به رژیم صهیونیستی برای تبعیت از قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس در غزه شد.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت به رژیم صهیونیستی باید فشار بیشتری وارد کرد تا به آتش‌بس در غزه پایبند شود.

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه قطعنامه «آتش‌بس فوری» را در غزه تصویب کرد اما مقام‌های تل‌آویو گفته‌اند به آن پایبند نخواهند بود.

اردوغان درباره این موضع مقام‌های رژیم صهیونیستی گفت: «برای اینکه اسرائیل، این فرزند بی‌قانون غرب به تصمیم سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه پایبند باشد، باید فشار بیشتری را احساس کند».

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین از تصمیم شورای امنیت در تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه استقبال کرد و گفت معتقد است که مفاد آن اجرایی خواهد شد.

او در ادامه گفت آنکارا «تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا برادران فلسطینی در غزه هر چه زودتر به صلح و آرامش برسند».

اردوغان اخیرا نیز گفته ترکیه یکی از کشورهایی است که بیشترین حمایت را از فلسطین داشته و تندترین واکنش را درباره رژیم صهیونیستی از روز نخست حملات علیه غزه نشان داده است.

در همین راستا، «صالح ابو عزه» تحلیلگر فلسطینی در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس نوشت در اکثر تظاهرات مردمی در ترکیه، معترضان خواستار توقف تجارت با رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخست‌ وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • نخست‌وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • «محمد مصطفی» نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • تلاش دوباره مخالفان ترکیه برای شکست اردوغان
  • دیدار رییس مجلس شورای اسلامی با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین
  • اردوغان: به فرزند بی قانون غرب باید فشار بیاوریم | قطعنامه اجرایی خواهد شد
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی