Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیررضا خادم که تا اسفندماه سال ۹۷ به عنوان معاون پارلمانی و امور حقوقی وزارت ورزش فعالیت می کرد، در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی از سهل انگاری این وزارتخانه برای پیگیری و دریافت بخشی از بودجه ورزش خبر داده و از وی خواسته است با کمک نمایندگان مجلس این «خسران» را جبران کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه خادم خطاب به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است:

«احتراما باستحضار می‌رساند به تازگی مطلع شدم در نتیجه بی توجهی و سهل انگاری وزارت و ورزش و جوانان، متأسفانه اعتباراتی را که پس از چند سال دوندگی و توجیه نمایندگان محترم مجلس با کمک همکارانم در آن وزارت توانسته بودیم در زمان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، از محل ۹% مالیات ارزش افزوده و عوارض فروش سیگار و نوشابه های گازدار برای ورزش و جوانان کشور لحاظ و در قوانین مرتبط بگنجانیم، بطور ناباورانه ای در طی تصویب و ابلاغ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده کاملا حذف گردیده است!

این خسران بزرگ، باعث از دست رفتن قریب به سه چهارم بودجه و اعتبارات حوزه ورزش و جوانان می شود که در قوانین مذکور جهت ترویج و تسهیل ازدواج و اشتغال جوانان، تکمیل پروژه های نیمه تمام، توسعه ورزش همگانی، ورزش جانبازان و معلولین، ورزش روستایی و عشایری و ورزش مدارس در شهرها و روستاهای کشور اختصاص یافته است اما براساس قانون جدید از سال ۱۴۰۱ بطور کامل حذف خواهد شد!!!

به تعبیر دیگر، سهل انگاری متولیان امور ورزش و جوانان کشور، به عدد و رقم های دیده شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۰، بانی فاجعه ای شده اند که نتیجه ی آن عبارتست از کسر ۵۰ هزار میلیارد ریال از کل بودجه ۶۰ هزار میلیارد ریالی ورزش و جوانان کشور!

آن هم در شرایطی که نمایندگان محترم مردم بهتر از هر کس می‌دانند علیرغم گشایش بزرگ اعتباری که توسط خود آنها در برنامه ششم توسعه برای ما محقق گردیده بود، اما باز هم از یک سو شاهد وجود چندین هزار طرح ورزشی نیمه تمام در اقصی نقاط کشور هستیم، از سوی دیگر حوزه جوانان مواجه با عدم امکان ترویج و حمایت موثر از ازدواج و اشتغال جوانان بوده که خود زمینه ساز مشکلات اساسی و ریشه ای می شود. و از منظر دیگر با توجه به تورم و گرانی های لجام گسیخته، عملا این اعتبارات حتی ۲۰% از نیاز توسعه ورزش همگانی که رکن اصلی بالا بردن سطح سلامت جامعه و نشاط عمومی را به همراه دارد و یا حمایت از ورزش بانوان، جانبازان و معلولین، روستاها و مناطق کمتر برخوردار و… و همچنین تخصیص امکانات و تجهیزات را تامین نمی نمود!

حال تصور بفرمایید با حذف ۸۵% از همین پیمانه کوچک، چه معضلات و مشکلاتی در مسیر توسعه بخشی که تاثیر مستقیم در سلامت، نشاط، غرور ملی و آینده سازی جامعه دارد، به همراه خواهد داشت.

لذا به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ و مظلوم ورزش و جوانان کشور از جنابعالی تمنا دارم، دستور فرمایید با استناد به مواد ۷۳ و ۹۴ قانون برنامه ششم، موضوع از طریق طرحی از جانب مجلس و یا لایحه از جانب دولت بصورت دو فوریتی ارائه شود تا ان شاالله با حمایت نمایندگان محترم، آب رفته به جوی بازگردیده و دولت بعد، در حوزه ورزش و جوانان وارث یک مصیبت عظیم از سوی مدیران حال حاضر وزارت ورزش و جوانان نباشند.

در پایان فارغ از مطالب فوق الذکر از آنجا که حذف ماده ۹۴ و ۷۳ قانون برنامه نیازمند حداقل دو سوم آراء نمایندگان محترم می‌باشد، موجب امتنان است اگر دستور فرمایید بررسی شود که آیا در حذف این ماده این قانون رعایت شده است؟ و همچنین به جهت حمایت از حوزه ورزش و جوانان، پیشنهاد می شود با توجه به تمدید یک ساله قانون برنامه ششم، برای سال ۱۴۰۱ نیز مواد ۷۳ و ۹۴ قانون برنامه همچنان به قوت خود باقی بماند تا درصورت عدم نیل به نتیجه از طرق فوق، زمان برای بررسی و عملیاتی نمودن راهکارهای دیگر میسور باشد.

پیشاپیش از حسن توجه و مساعدت شما و نمایندگان محترم کمال تشکر و امتنان را داشته و امیدوارم مسئولین محترم وزارت ورزش و جوانان نیز در این ایام آخر کار دولت، با پیگیری جدی موضوع، خاطره ای ناخوشایند و ویرانگر برای اهالی ورزش از خود به جای نگذارند.»

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت ورزش و جوانان امیر رضا خادم مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف مسعود سلطانی فر وزارت ورزش و جوانان ورزش و جوانان کشور نمایندگان محترم قانون برنامه سهل انگاری برنامه ششم وزارت ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۴۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَ بَنَاتِکَ وَ نِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَیٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَ کَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» (احزاب/۵۹)

مقام معظم رهبری «مدظله العالی»: همین مسئله امنیت اخلاقی که این روزها نیروهای انتظامی و وزارت کشور دنبالش هستند، بسیار مسئله مهمی است. بله جنجال می‌کنند ولی به این جنجال‌ها نباید توجه بکنند، باید ببینند تکلیف چیست آن را انجام بدهند .(۰۹/۰۴/۱۳۸۶)

بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان با تقدیر از وزارت محترم کشور و فرماندهی محترم و انقلابی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) و برخورد قاطع با کشف حجاب و نا امنی اخلاقی در جامعه ضمن حمایت از مجریان این طرح بابرکت خواستار است تا با شناخت هرچه بهتر محورهای جنگ ترکیبی دشمن و به کارگیری برنامه‌های منسجم در مقابله با فتنه انگیزی ها، در اجرای کامل، فراگیر و مستمر قوانین مربوطه، هماهنگ عمل کرده و به دور از هرگونه اعمال سلیقه مر قانون را اجرا نمایند.

کد خبر 6087657

دیگر خبرها

  • حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا
  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • مالکان جدید پرسپولیس و استقلال هم باید قوانین سقف بودجه را رعایت کنند
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • امروز بهترین روز ورزش ایران است/ ۵ درصد استقلال و پرسپولیس برای پیشکسوتان
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است