Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد،  در عین حال، تعدادی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از مسدودشدن حساب خود در صرافی بایننس و درخواست این صرافی برای احراز هویت خبر می‌دهند؛ البته هنوز مسدودسازی گسترده‌ای علیه حساب‌های ایرانی در بایننس آغاز نشده است.

سیاست بایننس در برابر کاربران ایرانی در آینده مشخص خواهد شد، اما توصیه کارشناسان به کاربران این است که سرمایه‌گذاری بلندمدت خود را به کیف پول شخصی منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حساسیت نهادهای نظارتی با تحقیقات مقامات امریکایی برای کشف فعالیت غیرقانونی بایننس در این کشور آغاز شد. حدود دو ماه پیش منابع مختلف خبری گزارش دادند که کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در حال تحقیق از صرافی ارز دیجیتال بایننس است.

دلیل این بررسی امکان انجام برخی معاملات از سوی سرمایه‌گذاران امریکایی در پلتفرم بین‌المللی بایننس عنوان شده بود. کمی بعدتر، قانونگذاران ژاپنی به‌صورت رسمی به بایننس در ارتباط با فعالیت‌هایش در این کشور هشدار دادند. آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA) به چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار و مدیرعامل صرافی بایننس، به‌‌دلیل فعالیت بدون مجوز در این کشور هشدار داد. هفته گذشته هم مرجع راهبردی امور مالی انگلستان (FCA) در اطلاعیه‌ای با نام‌بردن از شرکت بایننس مارکتز اعلام کرد که این شرکت حق انجام هیچ‌گونه فعالیت قانونگذاری‌شده‌ای را بدون تأییدیه این نهاد ندارد. بایننس که با هشدارهای جدی مقامات کشورهای مختلف روبرو شده است، هفته گذشته به‌طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد از راهکار انتقال اطلاعات تراکنش شرکت سایفرتریس (CypherTrace) استفاده کند. این راهکار فنی به بایننس کمک می‌کند تا فعالیت‌های خود را با قانون انتقال اطلاعات گروه ویژه اقدام مالی (FATF) مطابقت دهد.

راهکار شرکت تحلیل بلاک چین سایفرتریس که تراولر (Traveler) نام دارد، اطلاعات هر تراکنش را بین تمام ارایه‌دهندگان خدمات ارز دیجیتال به اشتراک می‌گذارد تا از پولشویی و تأمین مالی تروریست با ارزهای دیجیتال جلوگیری شود. این سیستم تمامی موارد مورد نظر FATF را اجرا و کنترل می‌کند و همین موضوع می‌تواند تاحدودی فشار نهادهای نظارتی کشورهای مختلف را از روی دوش بایننس بردارد. شرکت سایفرتریس که بایننس از راهکار تراولر آن برای انطباق فعالیت‌هایش با قانون انتقال اطلاعات استفاده می‌کند، پیش‌تر گزارشی جامع از آدرس‌های بیت کوین متعلق به کاربران ایرانی منتشر کرده بود. این شرکت که با دولت ایالات متحده هم همکاری دارد، با استفاده از ابزارهایی قادر است تراکنش‌های ارز دیجیتال را رهگیری و موقعیت مکانی دارنده یک آدرس را مشخص کند.

     مشتریان ایرانی بایننس نگران هستند

اکنون موضوعی که مشتریان ایرانی بایننس را نگران کرده است، دسترسی این صرافی به اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی حساب‌های کاربران است. بیشتر کاربران ایرانی بایننس، برای خرید ریالی ارزهای دیجیتال از صرافی‌های ایرانی استفاده می‌کنند و سپس ارز خریداری‌شده را برای انجام معاملات گسترده، به حساب خود در بایننس منتقل می‌کنند. تا پیش از این، کاربران می‌توانستند با تغییر آی‌پی و اقداماتی از این دست، محدودیت بایننس در مورد کشورهای تحت‌تحریم را از بین ببرند.

تصمیمات جدید بایننس احتمالاً باعث می‌شود تا این صرافی بتواند با کمک راهکار سایفرتریس حساب‌هایی که به آدرس‌های ایرانی مربوط می‌شوند را شناسایی کند. نکته‌ای که شاید در این میان مبهم باقی مانده باشد این است که اگر کاربری ارز دیجیتال خریداری شده از یک صرافی ایرانی را، پیش از انتقال به بایننس، یک‌بار به کیف پولی غیر از صرافی‌های ایرانی، مانند کیف پول تراست والت (Trust Wallet) انتقال دهد، نمی‌تواند موقعیت مکانی مبدأ اصلی دارایی‌های خود را مخفی کند.

راهکار تراولر سایفرتریس که بایننس قرار است از آن استفاده کند، این قابلیت را دارد که تاریخچه آدرس آی‌پی‌های مرتبط با یک کیف پول را شناسایی کند و در نهایت به این موضوع پی ببرد که آیا یک کیف پول با آدرس‌های مربوط به یک کشور خاص در ارتباط بوده است یا خیر. بنابراین اگر چندین مرتبه هم دارایی یک کاربر بین کیف پول‌های مختلف جابه‌جا شود، تفاوتی ایجاد نخواهد شد.

    کاربران ایرانی چه کنند؟

کاربران ایرانی بایننس حالا بیش از هر زمان دیگری نگران سرمایه‌های خود در صرافی بایننس هستند، چراکه اگر بایننس تصمیم بگیرد سخت‌گیری‌های خود را در قبال کشورهای تحت تحریم بیشتر کند، این امکان را خواهد داشت که آدرس‌های مربوط به ایران و دیگر کشورهای تحت‌تحریم را که پیش از این با استفاده از روش‌های میانبر در این صرافی فعالیت می‌کردند، شناسایی کند.

در همین حال، تعدادی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از مسدودشدن حساب خود در صرافی بایننس و درخواست این صرافی برای احراز هویت خبر می‌دهند؛ اما از شواهد به نظر نمی‌رسد که هنوز مسدودسازی گسترده‌ای علیه حساب‌های ایرانی در بایننس آغاز شده باشد. نظرسنجی‌هایی در توییتر منتشر شده که در آنها از کاربران بایننس پرسیده شده است آیا در این مدت با مشکل مسدود شدن حساب خود توسط بایننس مواجه شده‌اند یا خیر. در یکی از این نظرسنجی‌ها که حدود ۲,۳۰۰ نفر در آن شرکت داشته‌اند، ۷۳ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که تاکنون مشکلی در این مورد نداشته‌اند. در این میان تنها ۸ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که حسابشان در بایننس مسدود شده است. از آنجایی که اکثر کاربران تاکنون مشکلی در این رابطه نداشته‌اند، حداقل می‌توان گفت که هنوز بایننس تصمیم مشخصی برای مسدودکردن حساب کاربران کشورهای تحت تحریم نگرفته است. علاوه بر این خبری هم در مورد تاریخ دقیق راه‌اندازی راهکار تراولر سایفرتریس و یا پیوستن بایننس به قانون انتقال اطلاعات FATF منتشر نشده است.

     دیدگاه فعالان حوزه رمزارز  درباره اخبار اخیر

به‌طور کلی، کارشناسان و فعالان این حوزه درباره اخبار اخیر سه دیدگاه مختلف دارند: اول اینکه خطری وجود ندارد، دو اینکه هرچه سریع‌تر دارایی‌های خود را به کیف پول‌های شخصی منتقل کنید و سه اینکه بایننس سرمایه‌ها را به‌طور ناگهانی بلوکه نمی‌کند و قبل از اقدام اطلاع‌رسانی خواهد کرد. عده‌ای نگران نیستند و تصور می‌کنند که بایننس یا نمی‌تواند و یا اگر هم بتواند قصد ندارد که حساب کاربران ایرانی را مسدود کند. اما اغلب فعالان معتقدند که خطر بلوکه‌شدن دارایی‌ها بسیار جدی است و باید سرمایه‌ها را برداشت کرد یا سریع‌تر از این صرافی به صرافی دیگر نقل مکان کرد. این کاربران معمولاً صرافی‌های داخلی، صرافی‌های غیرمتمرکز و صرافی‌های خارجی دیگر را به عنوان مقصد بعدی خود معرفی کرده‌اند.

عده‌ای دیگر از کاربران ایرانی هم هستند که نظری میان این دو دیدگاه دارند و معتقدند که خطر می‌تواند جدی باشد، اما باتوجه به سوابق بایننس در این سال‌ها، احتمالاً قبل از اقدام گسترده برای مسدودکردن حساب‌ها، به کاربران برای برداشت سرمایه‌ها اطلاع‌رسانی می‌کند.

این اولین بار نیست که کاربران ایرانی بایننس درباره سرمایه‌های خود نگران می‌شوند؛ اما فشار دولت‌های بزرگ جهان به بایننس و اخبار اخیر همکاری با شرکت‌های تحلیل بلاک‌چین باعث شده است که جنس این نگرانی با دفعات قبل متفاوت باشد. اینکه بایننس در نهایت چه سیاستی در پیش خواهد گرفت را زمان مشخص می‌کند؛ اما توصیه نهایی همه کارشناسان به کاربران این است که سرمایه‌گذاری بلندمدت خود را به کیف پول شخصی منتقل کنند.

پربیننده ترین احتمال سقوط بیت کوین به علت های باورنکردنی حمایت مجدد ایلان ماسک از دوج کوین / سرعت معاملات بیت کوین و اتریوم کند است؟ رشد خوب قیمت بیت‌ کوین و دیگر ارزهای مجازی ترمز ارزهای دیجیتالی کشیده شد بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید در ماه جولای!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز دیجیتال کشورهای تحت تحریم انتقال اطلاعات ارزهای دیجیتال کاربران ایرانی ایرانی بایننس صرافی بایننس ارز دیجیتال کیف پول سرمایه ها حساب خود حساب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است

آفتاب‌‌نیوز :

پروژه «اومااویا» شامل دو سد به نام‌های «دایرابا» و «پوهولپولا»، نیروگاه آبی ۱۲۰ مگاواتی زیرزمینی، ۲۸ کیلومتر تونل‌های انتقال آب و دسترسی، سه شفت عمودی جمعاً به طول ۸۵۰ متر و ۲۳ کیلومتر خط انتقال برق است. پروژه‌ای که فرآیند ساخت، نظارت و مشاوره آن تماماً توسط شرکت ایرانی انجام شده و هزینه ساخت آن به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار توسط دولت سریلانکا تأمین شده است.

با اجرای طرح چند منظوره اومااویا، آب مازاد رودخانه‌های «اومااویا» و «ماهاتوتیلا اویا» واقع در استان اووا «Uva» برای توسعه کشاورزی به منطقه کم‌آب همین استان منتقل می‌شود. این در حالی است که هم‌زمان با تحقق این هدف، تولید انرژی از طریق نیروگاه زیرزمینی به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات انجام خواهد شد.

تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تأمین آب مورد نیاز ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پرباران به مناطق خشک از جمله اهداف این پروژه بوده است که توسط شرکت ایرانی فراب و به همت متخصصان و مهندسان ایرانی در کشور سریلانکا به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسیده است.

این پروژه از نظر اجرای ۲۴ کیلومتر تونل، بدون دسترسی میانی در شرایط بسیار سخت زمین‌شناسی و وجود جریان‌های آبی پرفشار، حفاری یکی از بلندترین شفت‌های (تونل‌های) عمودی دنیا در نیروگاه‌های آبی به طول ۶۱۸ متر، اجرای پوشش فلزی شفت عمودی به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن به صورت معلق و نصب و احداث نیروگاه در حفره و فضا‌هایی در عمق ۷۵۰ متری زمین، جزو پروژه‌های منحصربه‌فرد مهندسی محسوب می‌شود.

رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است

ردیسی ظهر امروز چهارشنبه به وقت محلی، در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ابرپروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا، به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی- مهندسی ایرانی، بهره‌برداری از این پروژه را نماد همبستگی، پیوند، تقویت دوستی و مایه افتخار دو ملت دانست.

وی نمایش همبستگی، همدلی و همراهی دو کشور و دو ملت آسیایی را از ویژگی‌های مهم این پروژه دانست و تصریح کرد: بهره‌برداری از این سد، نیروگاه و تونل انتقال آب نماد، تحقق اراده دو کشور و دو ملتی است که می‌خواهند با اتکا به توان بومی، رفاه و آسایش خود را فراهم کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به تامین مالی این طرح از سوی سریلانکا و تامین و انتقال خدمات فنی و مهندسی از سوی ایران، تامین آب شرب و آب کشاورزی برای ۵ هزار هکتار اراضی جدید و آغاز به کار یک نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی را از دستاورد‌های این پروژه برای مردم سریلانکا دانست و افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی‌های فنی و مهندسی بومی در حال اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در بیش از ۲۰ کشور جهان است.

رئیسی با بیان اینکه کشور‌های غربی تلاش می‌کنند به ما القا کنند که دانش و فناوری فقط در اختیار آنهاست، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدای عالی‌قدر ما از جمله شهید سلیمانی «ما می‌توانیم» را به ملت ما آموختند. دشمن نمی‌خواست ما پیشرفت کنیم، اما ملت ایران اراده کرد که پیشرفته باشد؛ خواست و اراده ملت بزرگ ایران تحقق یافت و دشمن ناکام ماند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است در پیشرفت سریلانکا شریک شده و تمام تجربیات خویش را که نتیجه ۴۵ سال مجاهدت و تلاش مردان و زنان ایرانی است با شما به اشتراک بگذارد و با صدور خدمات فنی و مهندسی در پیشرفت سریلانکا مشارکت داشته باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی برای توسعه روابط با کشور‌های آسیایی، همسایه و کشور‌های مستقل خاطرنشان کرد: تقویت ارتباط بین ما و شما و دیگر کشور‌های همسو و مستقل می‌تواند آینده‌ای درخشان برای دو کشور و دو ملت رقم بزند. بدانید با توکل بر خدا و اعتماد به داشته‌های بسیار خودمان می‌توانیم مسیر پیشرفت را به سرعت طی کنیم.

رئیسی گفت: برخی کشور‌های و نظام سلطه موافق تقویت روابط ما با یکدیگر نیستند و می‌خواهند به ما القا کنند که نمی‌توانیم با تکیه بر توان داخلی پیشرفت کنیم، اما ما در عمل این نظر و القای نظام سلطه را باطل کرده‌ایم.

رئیس‌جمهور در پایان از همه دست‌اندرکاران اجرای این پروژه عظیم در سریلانکا، تشکر کرد.

پیش از رئیسی «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا نیز در سخنانی با قدردانی از همکاری و تلاش پیمانکاران و همکاری دولت ایران در اجرای این پروژه اظهار داشت: بدون تکنولوژی و فناوری ایرانی، اجرای این پروژه برای ما ممکن نبود؛ شما توانستید برای آینده سریلانکا کار بزرگی انجام دهید.

رئیس جمهور سریلانکا با بیان اینکه مهارت‌های فناورانه ایرانی امروز در دنیای مدرن شناخته شده است، تصریح کرد: شما نمونه کشوری هستید که با خوداتکایی توانستید به پیشرفت در حوزه‌های مختلف برسید. امروز کشور‌های ما به‌عنوان کشور‌های جنوب، به دنبال اثبات هویت‌های خودشان هستند و چنین پروژه‌های هویت و توانایی‌های ما را به جهانیان اثبات می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • چرا صادرات خدمات سدسازی و نیروگاهی مهم است؟
  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • والیبالیست‌های ایرانی ۳۰۰ درصد گران شدند!
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار