Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر احمدپور گفت: اصل جعل مدرک و اینکه یک فردی بخواهد مدرکی را جعل کند از لحاظ شرعی گناه و حرام است. اما اگر فردی از طریق جعل مدرک اموالی را به دست بیاورد نامشروع و قابل استرداد است.

به گزارش برنا؛ مدرک‌گرایی در کشور ما یکی از اولویت‌ها برای ارتقای جایگاه شغلی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... افراد محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در یک دهه اخیر تمامی افراد بیش از کسب مهارت به کسب مدرک اهمیت دادند. هنوز افکار عمومی حواشی  منتخب حوزه تفرش در مجلس یازدهم را از یاد نبرده است. هرچند در آن دوره عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان درباره مدرک تحصیلی این نماینده منتخب گفت: «ما موضوع را از وزارت علوم به عنوان مرجع اعلام نظر در این باره جویا شدیم که وزارت علوم طی نامه‌ای اعلام کرد مدرک تحصیلی منتخب تفرش در مقطع کارشناسی ارشد از آن موسسه، فاقد مجوز از شورای گسترش آموزش عالی است و مدرک ایشان را تائید نکرد.» هرچند این مسئله فقط شامل این نماینده نمی‌شود و برخی مراکز به فروش این مدارک می‌پردازند غافل از اینکه این اقدام غیرقانونی و صحت وسقم صدور مدرک از سوی وزارت علوم قابل پیگیری است.

 جایگاه  و اموال کسب شده از طریق مدرک جعلی قابل استرداد است

اکبر احمدپور، نماینده یازدهم، خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون  آموزش مجلس درباره حواشی برخی از افراد در زمینه خرید مدارک تحصیلی به خبرنگار برنا گفت: اصل جعل مدرک و اینکه یک فردی بخواهد مدرکی را جعل کند از لحاظ شرعی گناه و حرام است. از سوی دیگر اگر فردی از طریق جعل مدرک اموالی را بدست بیاورد نامشروع و قابل استرداد است.

 او افزود: از لحاظ قانونی هر نوع جعل مدرک از سوی مسئولان ذی‌ربط و مسئولان قضائی و دیگر مسئولان در این زمینه مطلع شوند از لحاظ قانونی با فرد خاطی برخور و مدرک او ابطال و هر حقوق و مزایایی اخذ شده با این ترفند از او پس گرفته می‌شود. درضمن با افراد در اختیار دهنده این مدارک هم از لحاظ قانونی برخورد می‌شود.

 احمدپور تاکید کرد: اصل تخلف و برخورد برای اموالی که از این طریق( جعل مدرک تحصیلی) محقق شده در اولویت قرار گرفته می‌شود. در نتیجه مسئولیت فرد به دلیل مدرک تحصیلی هم لغو می‌شود.

 این نماینده مجلس ادامه داد: فرد جاعل و فردی که از طریق مدارک جعلی در پی اخذ سمت و خدمات ویژه است، بر اساس قانون با فرد خاطی برخورد شده و حصول هر گونه امتیاز هم از فرد خاطی منتفی می‌شود.

 احمد پور تصریح کرد: از مسئولان امر خواستار برخورد با این گونه افراد هستیم.

 برخورد با جاعلان در اولویت قرار بگیرد

 او با بیان اینکه اقدامات غیر قانونی فقط در زمینه جعل مدرک خلاصه نمی‌شود، بلکه پروپزال نویسی و پایان نامه فروشی هم از دیگر اقدامات غیر قانونی در زمینه تحصیلات تکمیلی است، افزود: انتظار می‌رود در این شرایط مسئولان امر  از سوی وزارت علوم  و وزارت آموزش و پرورش این گونه مسائل را در اولویت قرار دهند تا نسبت به  افراد جاعل برخورد جدی قرار بگیرند.

خدشه دار کردن بار علمی ایران ممنوع

 این عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: هر گونه جعل، اعتبار علمی ایران را در عرصه‌های بین‌المللی زیر سوال می‌برد و وجهه ایران را خدشه دار می کند.

قوه قضاییه سودای جعل مدرک برای کسی باقی نگذارد

احمدپور افزود: رشد علمی کشور در دنیا قابل توجه است و دانشمندان و صاحب نظران توانستند جایگاهشان را در دنیا ثابت کنند با جعل مدرک کنندگان برخورد جدی می‌شود. در مرحله نخست باید آموزش و پرورش و آموزش عالی وارد عمل شده و به رصد امور بپردازند و در مرحله دوم قوه  قضاییه با برخورد جدی سودای جعل مدرک برای کسی باقی نگذارد.

//انتهای پیام: 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس عباسعلی کدخدایی شورای نگهبان وزارت علوم مقطع کارشناسی آموزش عالی خراسان رضوی مجلس شورای اسلامی برنا حقوق قانون تحصیلات تکمیلی وزارت آموزش و پرورش ایران رشد آموزش و پرورش زهرا سلیمانی جعل مدرک تحصیلی قابل استرداد اولویت قرار مدرک تحصیلی وزارت علوم جعل مدرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه نخبگان مورد توجه مسئولان قرار گیرد

حجت الاسلام شعبانی شعبانی موثقی در همایش گرامیداشت روز ملی دندانپزشک با قدردانی از خدمات جهادی انجام شده از سوی گروه جهادی شهید همدانی، گفت: جمع حاضر نخبگان کشور هستند و این خدمات جهادی انجام شده، بزرگ، ارزشمند و قابل تقدیر است.

او با بیان اینکه در روز افراد بسیاری برای نداشتن هزینه درمان به دفتر مراجعه می‌کنند، گفت: خوب است سهمیه‌ای را برای خود قرار دهید و در روز تعدادی از افراد بی‌بضاعت و کم برخوردار را درمان کنید و بدانید که برکت زندگی شما در این کار است.

امام جمعه همدان با تأکید بر اهمیت مسئله سلامت در جامعه، گفت: در حوزه سلامت، نه سیاست و نه ثروت نمی‌تواند دخالت کند و حتی در آن مصلحت سنجی نیز نمی‌تواند دخالت داشته باشد، زیرا که فعالیت در این عرصه یک کار کاملا کارشناسی است و با سلامت جامعه مواجه است.

استاندار همدان هم گفت: دوران همه‌گیری ویروس منحوس کرونا خدمت‌رسانی جهادی به حوزه سلامت سرایت کرد و نقش‌آفرینی جهادی کادر درمان را شاهد بودیم. 

علیرضا قاسمی فرزاد با تأکید بر اینکه فعالیت گروه‌های جهادی حوزه سلامت باید آغازی بر گسترش خدمت‌رسانی به اقشار محروم و کم برخوردار باشد، گفت: گروه‌های جهادی منشأ اثر خیر در زمینه‌های عمرانی، احداث مسکن محرومان و کمک رسانی در بحران‌های طبیعی بوده‌اند و امروز نیز شاهد خدمت رسانی در عرصه درمانی هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • حبس بیت‌المال و توزیع با تأخیر آن، از زمان خلیفه دوم شروع شد/مقابله امام علی با ویژه‌دانی در بیت‌المال
  • جامعه نخبگان مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • مهارت‌آموزی مشکل مدرک‌گرایی و بیکاری را حل می‌کند
  • رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد
  • تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • دانشگاه شاهد نیروی حفاظت فیزیکی جذب می‌کند
  • نگاه توسعه ای به شهر در اولویت قرار گیرد
  • استرداد ۸۶۰ میلیون ریال به حساب مالباختگان در نیکشهر