Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه عرب زبان مدعی"تحول مثبت" در روابط میان جنبش مقاومت اسلامی حماس و عربستان سعودی و رد و بدل شدن پیام میان آنها شد.

 روزنامه العربی الجدید اعلام کرد که پیام‌های متقابلی میان جنبش حماس و عربستان سعودی برای کنار گذاشتن اختلافات و نزدیک کردن دیدگاه‌هایشان و به دنبال آن بهبودی روابط میان آنها رد و بدل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه نوشت: تحولی در این زمینه صورت گرفته است که می‌توان آن را از طرف عربستان مثبت ارزیابی کرد؛ چراکه ریاض پاسخ متقابلی به حماس داده است.

العربی الجدید به نقل از منابع آگاه گزارش داد که این پیام‌ها توسط مصر و مقامات یک کشور عرب حوزه خلیج فارس میان دو طرف رد و بدل شده‌اند و ممکن است که مرحله آتی با گامی جدید در راستای کنار گذاشتن اختلافات میان حماس و ریاض همراه باشد.

این منابع گفتند که جنبش حماس تمایل به گفت‌وگو با عربستان و شنیدن نگرانی ریاض از این جنبش را دارد.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند که حماس چند پیام را درباره برخی اتهامات مطرح شده از سوی ریاض علیه خود به مقامات عربستان ارسال کرده است.

این منابع همچنین احتمال دادند که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین یکی از دلایل تیرگی روابط میان حماس و عربستان باشد.

آغاز تنش در روابط میان حماس و حکومت سعودی به توافق مکه مکرمه برمی‌گردد جایی که عربستان در دوران پادشاهی عبدالله بن عبدالعزیز، میزبانی نشست گفت‌وگوی فلسطینی میان جنبش‌های حماس و فتح را در سال ۲۰۰۷ میلادی برعهده داشت که البته فروپاشی و شکست این گفت‌وگوها خشم عربستان را به دنبال داشت. پس از آن بازداشت فلسطینی‌های مقیم عربستان به اتهام ارتباط با این جنبش بحران روابط میان دو طرف را تشدید کرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: روابط میان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: دوران عربده‌کشی رژیم صهیونیستی به سر آمده‌است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از پاسخ تنبیهی ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزیره، جنبش حماس امروز (چهارشنبه) ضمن قدردانی از پاسخ تنبیهی ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که زمان عربده‌کشی این رژیم بی‌آنکه مؤاخذه و مجازاتی در انتظار آن باشد، به سر آمده است.

حماس همچنین در واکنش به موضع غرب پس از پاسخ ایران، تأکید کرد: موضع جانبدارانه غرب از رژیم صهیونیستی محکوم می‌کنیم به ویژه که غرب همچنان در برابر جنایت کشتار جمعی فلسطینیان در غزه سکوت کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز، اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • حماس: نتانیاهو به دنبال توقف جنگ نیست
  • بیانیه قدردانی حماس از حمله ایران به اسرائیل
  • قطر: در نقش خود به عنوان میانجی در مذاکرات صلح بازنگری می‌کنیم
  • حماس: دوران عربده‌کشی رژیم صهیونیستی به سر آمده‌است
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ به زودی میزبان هنیه خواهم بود
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟ (فیلم)
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟