Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعی مکرر برق نتیجه بی‌تدبیری در این حوزه است.

وی ادامه داد: بی‌تدبیری‌ها در بحث قطعی برق به اندازه‌ای است که این تصور را ایجاد می‌کند که این قطعی‌ها برنامه‌ریزی شده و هدف‌مند انجام می‌شود تا نارضایتی را در بین مردم افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در سال‌های قبل هم این میزان گرما را داشته‌ایم اما قطعی برق اگر هم بوده به این اندازه نبوده، از سوی دیگر باید همواره ظرفیت برای تولید برق در کشور ایجاد شود که متأسفانه این کار انجام نشده است.

نیک‌بین خاطرنشان کرد: امروز مردم با قطعی مکرر برق زندگی‌ و کارشان فلج شده و به عنوان مثال در حوزه کشاورزی با قطعی برق امکان آبیاری زمین‌ها وجود ندارد و این در حالی است که در بسیاری از مناطق الان فصل کشت است و زمین‌ها نیاز به آبیاری دارند.

وی افزود: در حوزه‌های دیگر نیز از جمله بخش خدمات و بازار قطعی برق مشکلات زیادی را ایجاد کرده و در حوزه تولید قطعی برق حتی خساراتی را برای تولیدکنندگان به همراه داشته که به هنگام تزریق مواد اولیه در دستگاه، برق قطع شده است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی و ایجاد یک شرایط پایدار در حوزه برق ایجاد ظرفیت‌های جدید برای تولید برق است و ما باید تولیداتمان در این حوزه را افزایش دهیم و اگر در شرایط پیک مصرف نیستیم برق تولیدی را بفروشیم و زمانی هم که در زمان پیک مصرف هستیم آن را استفاده کنیم.

نیک‌بین در پایان گفت: صرفه‌جویی در مصرف و استفاده بهینه تنها می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند و به طور صد درصدی رفع‌کننده مشکل نیست و ما باید موضوع ایجاد ظرفیت برای تولید برق را در دستورکار خود قرار دهیم.

منبع: نماینده

کلیدواژه: برق قطعی برق نیک بین برای تولید قطعی برق نیک بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ میلیون مترمکعب آب در تایباد و باخرز خراسان رضوی صرفه‌جویی شد

علی باب الحکمی گفت: این میزان صرفه جویی آب پس از اجرای دستورالعمل هماهنگ مدیریت توامان آب و برق و نصب شمارشگرهای هوشمند محقق شده است.

وی ادامه داد: از این میزان آب، ۱۹ و نیم میلیون متر مکعب در چاههای مجاز کشاورزی تایباد و ۲ و نیم میلیون متر مکعب در چاههای باخرز صرفه جویی شده است.

رییس اداره منابع آب شهرستانهای تایباد و باخرز با بیان اینکه پایش چاههای هوشمند کشاورزی دشت های تایباد و باخرز نقش زیادی در صرفه جویی منابع آبی این مناطق داشته است، گفت: هم اکنون ۹۶ درصد چاههای مجاز تایباد و باخرز به شمارشگر هوشمند مجهز شده اند.

وی به شناسایی و مسدود کردن چاههای غیرمجاز در این ۲ شهرستان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۱۹۴ حلقه چاه غیرمجاز در تایباد و باخرز شناسایی و مسدود که ۹۷ درصد تعهد ایجاد شده برای این ۲ شهرستان محقق شد.

باب الحکمی ادامه داد: با مسدود کردن این تعداد چاه کشاورزی از برداشت ۴۲۰ هزار متر مکعب آب غیرمجاز جلوگیری و صرفه جویی شده است.

رییس اداره منابع آب شهرستانهای تایباد و باخرز گفت: همچنین سال گذشته افزون بر ۱۰ هکتار از تصرفات رودخانه ای در شهرستانهای تایباد و باخرز بازگشایی شد.

وی افزود: بیشترین چاههای غیرمجاز تایباد در زمینهای کشاورزی بخش میان ولایت قرار دارد و چاههای غیرمجاز باخرز در نقاط مختلف این شهرستان پراکنده است.

شهرستان های تایباد و باخرز با داشتن بیش از ۴۰۰ حلقه چاه از قطب‌های کشاورزی خراسان رضوی به شمار می روند. شهرستان تایباد در ۲۲۵ کیلومتری و شهرستان باخرز در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند
  • صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام
  • ورود ۸۰ میلیون یورویی سرمایه‌گذار آلمانی برای مدیریت پسماند
  • ۲۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی از محل تولید داروهای جدید
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید
  • مدیریت مصرف آب و صرفه جویی در فصل گرم سال
  • صرفه‌جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتری مصرف بنزین در منطقه ایلام
  • صرفه جویی سه میلیون متر مکعبی در مصرف آب‌های زیرزمینی اردبیل
  • ۲۲ میلیون مترمکعب آب در تایباد و باخرز خراسان رضوی صرفه‌جویی شد