Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه شهرداری منطقه ۵، محمود کلهری در مورد افتتاح  کمپ ورزشی و زمین چمن مصنوعی در محله مرادآباد گفت: یکی از وظایف شهرداری تهران تامین فضاهای ورزشی است و با توجه به دستور شهردار تهران در خصوص پروژه های توسعه محلی و نیاز محله مراد آباد به سرانه ورزشی نسبت به ساخت یک ورزشگاه در این محله اقدام کردیم و مقدمات ساخت این کمپ ورزشی از ۲۰ اسفند سال گذشته آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فاز اول این مجموعه آماده بهره برداری است گفت: در فاز اول چمن مصنوعی تعبیه شده و مراحل نهایی احداث رختکن ها و سرویس بهداشتی را شاهد هستیم که به زودی با اتمام آن فاز اول مجموعه ورزشی مراد آباد به بهره برداری می رسد.

کلهری فاز دوم این مجموعه را یک سالن مجهز ورزشی عنوان کرد و افزود:در فاز دوم که کلنگ آن از ماه آینده زده خواهد شد یک سالن ورزشی مجهز و چند منظوره ساخته می شود که به رفع نیاز ورزشی اهالی مراد آباد کمک شایانی می کند.

وی با بیان اینکه از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه اماکن ورزشی کمک گرفته شده اذعان داشت: این قرارداد ۱۰ ساله بوده و درآمدی پایدار برای شهرداری منطقه ۵ خواهد داشت، علاوه بر این مردم محله نیز استفاده های لازم را از آن خواهند کرد و در کنار آن ایجاد اشتغال خواهد شد.

شهردار منطقه ۵ هدف از احداث این مجموعه را توسعه اماکن و فضاهای ورزشی در سطح منطقه وافزایش نشاط و سلامتی شهروندان علی الخصوص نوجوانان و جوانان عنوان و تاکید کرد: راه های دسترسی آسان مردم برای ساخت مجموعه های ورزشی دراولویت شهرداری منطقه پنج است و اعتقاد داریم که هرچه برای ورزش شهروندی و مهیا کردن این مراکز برای شهروندان قدم برداریم کم است.

تبدیل کارگاه‌های عمرانی غیر ضروری پل ولایت به فضای ورزشی

شهردار منطقه ۲ گفت: پس از گذشت سال ها استقرار کارگاه های عمرانی در زیر پل ولایت واقع درشهرک نیایش، با هماهنگی به عمل امده این کارگاه ها جمع آوری و برای احداث فضای ورزشی در حال آماده سازی است.

حسن صفات با اشاره به اینکه تصرف بخشی از معابر پایتخت توسط کارگاه‌های عمرانی رویه‌ای معمول در شهر تهران بود، گفت: با توجه به سیاست های شهردار تهران مبنی بر جمع آوری کارگاه های عمرانی غیر لازم و  آزادسازی‌ فضاهای شهری به نفع شهروندان،   کارگاه های عمرانی  زیر پل ولایت که سال های طولانی در محدوده شهرک نیایش مستقر بودند جمع آوری شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار متر مربع فضای آزاد شده برای توسعه فضاهای ورزشی اختصاص داده شده است گفت :  شهرک نیایش از جمله محلاتی است که از سرانه های ورزشی کافی برخوردار نیست و پس از جمع آوری ضایعات موجود، آماده سازی زمین جهت ایجاد فضای ورزشی درحال انجام است.

شهردار منطقه ۲ با اشاره به اینکه استقرار کارگاه های عمرانی علاوه بر اشغال فضاهای عمومی، موجب الودگی های منظر شهری نیز شده بود، افزود: در تداوم اقدامات و برنامه های اجرایی در طرح ساماندهی رود دره اوین- درکه، به منظور بهسازی محیطی این محدوده، جمع آوری کارگاه ها انجام شد.

افزایش زمین های بازی بوستان ۱۳ هکتاری شریعتی

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۹ از احداث زمین های بازی جدید در بوستان شریعتی واقع در خیابان ماهان این منطقه خبر داد.

 مجید صبوری با اشاره به اینکه این بوستان ۱۳ هکتاری درحال حاضر مجهز به یک زمین بازی کودکان است افزود: با توجه به وسعت بوستان شریعتی و درخواست های شهروندان و شورایاران مبنی بر افزایش زمین های بازی آن، عملیات احداث دو زمین بازی جدید دیگر در ضلع شمال شرق  و جنوب شرقی این بوستان در حال اجرا بوده و در راستای رفاه حال اهالی این منطقه به زودی بهره برداری می شود.

این مسئول در ادامه این خبر به اقدامات ویژه در حوزه فضای سبز به منظور صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد و گفت: با توجه به ضرورت بهینه سازی مصرف آب بویژه در فصل گرما، ضمن آبیاری درختان و قطعات فضای سبز در ساعات خنکی هوا، سطح چمن کاری های بوستان ها نیز کاهش یافته و این در حالی است که حذف چمن نیز به عنوان یک اولویت در اجرای بوستان های جدید مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عملیات کاشت ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع نشاء نیز در بوستان ها و فضاهای سبز منطقه به اتمام رسیده است اظهار کرد: این اقدام در راستای توسعه فضای سبز و کمک به تعدیل هوای شهر تهران با کاشت گونه های متناسب با فصل گرما از جمله جعفری، ناز، تاج خروس، آهار و ... در پل ساوه، حاشیه آزادگان، رمپ و لوپ پل شهید کاظمی، پل شهید صنیع خانی، بوستان ولایت و ... اجرا شد.

مراسم رونمایی از دستگاه‌های آر وی ام برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اعلام کرد: دستگاه‌های آر. وی. ام(دریافت خودکار پسماند) با حضور شهردار تهران، نماینده برنامه توسعه سازمان ملل و سفرای کشورهای ژاپن و هلند رونمایی می‌شود.

صدرالدین علیپور با اعلام این خبر گفت: در بحث استفاده از تکنولوژی روز دنیا، یکی از مهمترین این ابزارها که شهرداری تهران تمرکز ویژه‌ای بر روی آن دارد، جانمایی دستگاه‌های آر وی ام ( Reverse Vending Machine) یا دستگاه دریافت خودکار است.
وی افزود: در همین راستا گام چهارم اجرای طرح کاپ، برنامه هوشمندسازی و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی است که یکی از موارد آن استقرار دستگاه‌های دریافت خودکار پسماند خشک RVM است.

وی با بیان این مطلب که این دستگاه‌ها با همراهی برنامه عمران ملل متحد(یو. ان. دی. پی) در ایران تامین شده است گفت: هدف اصلی از بهره برداری از این دستگاه، کمک و تسریع در امر تفکیک و جداسازی پسماندهای خشک توسط شهروندان در مبدا و در نهایت کاهش هزینه‌ها همراه با بسته‌های تشویقی ویژه شهروندان است.

گفتنی است در این مراسم که روز سه شنبه ۲۲ تیرماه و در ساختمان شهرداری برگزار می‌شود، شهردار تهران، کلودیو پروویداس نماینده برنامه توسعه ملل متحد در ایران، ژاک ورنر سفیر هلند و آیکاوا کازوتوشی سفیر کشور ژاپن سخنرانی خواهند کرد.

محله تاکسیرانی صاحب بازار روز دوستدار محیط زیست شد

شهردار منطقه ۱۴ گفت: بازار روز گلستان به عنوان نخستین بازار روز دوستدار محیط زیست این منطقه در راستای طرح ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی شروع به کار کرد.

کامبیز مصطفی پور در این باره افزود: امروزه با توجه به حساسیت های بیشمار نسبت به رعایت اصول محیط زیستی و لزوم آن باید بیش از گذشته در حفظ این میراث بی تکرار کوشا باشیم، بر همین اساس در امتداد طرح ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی و با در خواست شهروندان محله تاکسیرانی اولین بازار روز دوستدار محیط زیست در این محله شروع به کار کرد.

شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به اینکه یک مرکز مناسب سازی شده دوستدار محیط زیست ابعاد مختلفی را دارد، گفت: در این بازار روز با توجه به حضور اکثر خدمات مورد نیاز شهروندان اعم از تره بار، نانوایی، هایپرمارکت، قصابی و سایر مشاغل خدماتی سعی کردیم تا آموزش های کاربردی برای اصناف و شهروندان را در نظربگیریم.

وی افزود: مزایای خرید و فروش سبز در این بازار تشریح و معرفی و توزیع مناسبی از جایگزین های پلاستیک مانند: کیسه پارچه ای، پاکت کاغذی، کاغذ روغنی، زنبیل و... انجام می شود.

به گفته وی استمرار و تعهد اصناف و شهروندان در تغییر رفتار و نهادینه شدن خرید و فروش سبز از مهم ترین موضوعات است که خوشبختانه در این بازار روز با همراهی مدیر بازار و تک تک اصناف مستقر در مجموعه به خوبی محقق شده است.

مصطفی پور خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی نیازمند گذر زمان، همراهی و خواست شهروندان است، امیدواریم با درک اهمیت حفظ و نگهداشت محیط زیست بعنوان مهمترین ثروت انسان ها برای بهتر زندگی کردن و اجرای برنامه های انگیزشی نظام مند، این فرهنگ ارزشمند را نهادینه کرده و نتایج مطلوبی را شاهد باشیم.

اصناف شمال شرق پایتخت ساماندهی می شوند

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۴ از ساماندهی اصناف شمال شرق تهران خبر داد و گفت: مدیریت شهری منطقه ۴ با اصناف متخلف و  مزاحمت های شغلی برخورد می کند.

مجید رجبی در این باره گفت:  در راستای اجرای آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها  و با منظور "رعایت اصول حرفه ای کار " در خصوص شکایات واصله از فعالیت های واحدهای صنفی متخلف، ضمن شناسایی واحدهای صنفی مزاحم نسبت به طرح در مراجع قضایی  اقدام خواهد شد.

وی افزود: این طرح جهت رفاه حال شهروندان و رفع آلودگی های زیست محیطی اعم از  بصری و صوتی و  ... در محله های بیست گانه منطقه ۴ اجرایی شده و همچنان ادامه دارد.

رجبی در ادامه گفت: در این راستا از ابتدای سال جاری مواردی از مزاحمت های شغلی از جمله کارواش های متخلف، رنگ کاری، میوه فروشی، اغذیه فروشی  و ... بررسی و اقدام شده است.

معاون شهردار منطقه ۴ در ادامه گفت: در این موارد ابتدا به مالکین اخطار داده شده و در صورت بی توجهی و نادیده گرفتن اخطاریه ها توسط واحدهای صنفی متخلف طبق قانون این واحدها پلمپ خواهند شد.

وی در پایان گفت: از شهروندان تقاضا می شود در صورت مشاهده با موارد مزاحمت های شغلی با سامانه ۱۳۷ یا ۱۸۸۸ تماس گرفته و مدیریت شهری را از این موارد مطلع سازند.

 کودکان شمال تهران،  محله را دیوارنگاری کردند

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک اعلام کرد: رویداد دیوارنگاری توسط کودکان در راستای اجرای طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در محله ازگل اجرا شد.

سید عباس سجادی با اعلام خبر فوق اظهار کرد: رویداد دیوارنگاری کودکان به همت و تلاش اداره آموزش های شهروندی و شهرداری ناحیه ۹ این منطقه و کودکان و شهروندان محله ازگل با هدف اجرای طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی  برگزار شد.

وی اظهار داشت: به منظور برگزاری این رویداد با اعلام فراخوان برای کودکان رده سنی ۴ تا ۱۰ سال ساکن محله ازگل به عنوان محله پایلوت اجرای طرح ارتفای فرهنگ آپارتمان نشینی، جهت ارسال آثار نقاشی با موضوع  قوانین و حریم خصوصی و مدیریت و کاهش پسماند، ۳۸ اثر جمع آوری شد و منتخبی از آثار ارسالی بر روی دیواری در محله ازگل توسط خود این کودکان دیوارنگاری شود.

سجادی ادامه داد: در حاشیه برگزاری این رویداد با اجرای نمایش عروسکی، برگزاری مسابقه و برپایی ایستگاه های  از قبیل ایستگاه آموزش حریم خصوصی، بازیافت، بهداشت آپارتمان در کرونا و ... ضمن ایجاد فضای شاد و مفرح، خدماتی نیز به کودکان و شهروندان حاضر در برنامه ارائه شد.

وی تصریح کرد: در این مراسم کودکان و شهروندان با اهدای کتاب های خوانده شده و بلا استفاده خود کتاب جدید هدیه گرفتند و لوازم بازیافتی خود را به غرفه های مخصوص تحویل دهند.

فرخ غفارزاده رییس اداره آموزش های شهروندی نیزضمن تشکر از استقبال و مشارکت حداکثری شهروندان محله ازگل در اجرای این طرح و رویدادهای پیش بینی شده  ابراز امیدواری نمود که با تلاش روزافزون مدیریت شهری و حمایت شهروندان بتوان خدمات شایسته و درخوری به شهروندان ارائه کرد.

گفتنی است در این مراسم با اعطای نشان همیاری شهرداری و اهدا جوایز از کودکان مشارکت کننده در اجرای این رویداد تقدیر بعمل آمد.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه یک تهران سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه یک تهران سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران فرهنگ آپارتمان نشینی دوستدار محیط زیست کارگاه های عمرانی شهرداری منطقه شهرداری تهران شهردار تهران شهردار منطقه بهره برداری اجرای طرح دستگاه ها بازار روز کارگاه ها محله ازگل جمع آوری منطقه ۴ فاز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  محمد حمیدی در شورای مسکن استان سمنان با بیان اینکه آماده سازی و افتتاح واحد‌های درحال ساخت مهم‌ترین اولویت دولت سیزدهم است گفت: در این جلسه مصوب شد واحد‌های مسکونی با بیش از  ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به تفکیک شهرستان‌ها مشخص شود تا این واحد‌ها  با کمک‌های مالی وزارت راه و شهرسازی به بهره برداری برسد.
وی خاطرنشان کرد: از تیرماه امسال بصورت ماهانه تعدادی از این واحد‌ها آماده بهره برداری هستند و پیش بینی میکنیم در تیرماه امسال حدود یک هزار واحد مسکونی در استان به بهره برداری برسد.

استاندار سمنان  هم با اشاره به وضعیت مطلوب این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن  گفت : این استان توانست رتبه دوم کشور را در ۶ ماهه دوم سال گذشته در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کسب  کند.

وی همچنین بر لزوم تکمیل این طرح در ایوانکی تاکید کرد .

مشخص کردن برنامه زمانبندی آماده سازی زیرساخت‌ها ادارات راه و شهرسازی با شهرداری‌ها تا هفته آینده و همچنین تسریع درنحوه پرداخت تسهیلات بانک‌ها به متقاضیان واحد‌های مسکونی از دیگر مطالبی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال + تصاویر
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میادین پایتخت
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران