Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان ثبت احوال از بیست اسم منتخب برای نوزادان دختر و پسر از ابتدای سال خبر داد.

به گزارش مشرق، سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال در مورد فراوان‌ترین نام‌های منتخب درسال جاری برای نوزادان گفت: فاطمه برای دختران و امیر علی برای پسران بیشترین فراوانی را از آغاز سال ۱۴۰۰ تا به امروز داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:نام‌های انتخاب شده برای نوزادان پسر با بیشترین فراوانی از ابتدای سال جاری به ترتیب شامل: امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، آراد، آریا، ابولفضل، آی هان، سامیار، امیرعباس، ماهان، محمدحسین، کیان، محمدطاها، مهدی، علیرضا، محمدرضا، محمدمهدی، و امیر مهدی می‌باشد.

وی در ادامه گفت:برای دختران به ترتیب اسامی فاطمه، زهرا، رستا، حلما، آوا، زینب، بهار، مرسانا، آیلین، ریحانه، رها، دلوین، یسنا، نیلا، هانا، باران، فاطمه زهرا، نفس، نازنین زهرا و سلین بیشترین فراوانی را در میان اسامی منتخب برای نوزادان متولد شده از آغاز سال ۱۴۰۰ تا کنون دارا می باشد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان سازمان ثبت احوال محمد مهدی فاطمه زهرا محمدطاها امیر عباس برای نوزادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ روح الله شکری گفت: در حال حاضر واکسن پنوموکوک برای کودکان تا یک‌سالگی به واکسیناسیون روتین کشور اضافه شده است که نویدبخش کنترل و کاهش بار بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی است.
او افزود: این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود و این باکتری‌ها، عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان، طیف وسیعی از بیماری‌هایی مانند مننژیت، عفونت باکتریال تب‌دار، عفونت گوش میانی، سینه پهلو، سینوزیت و سپتیسمی (عفونت خون) است.
این بیماریها، یکی از علل اصلی مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان است و پیشگیری از آنها با واکسن پنوموکوک امکان‌پذیر است.
این واکسن بصورت تزریقی در سن ۲ماهگی، چهار ماهگی و یک‌سالگی علیه عفونت‌های پنوموکوکی تزریق می‌شود.
در حال حاضر در کشور کودکان علیه ۱۰ بیماری خطرناک و کشنده از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا واکسینه می‌شوند.
شهروندان آبادانی از ۱۰ مرکز شهری، ۱۱ مرکز روستایی، ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان بهره‌مند هستند.

دیگر خبرها

  • درخشش مازندرانی‌ها در مسابقات کاراته بزرگسالان دختر کشور
  • آکنه نوزادی چیست؟
  • کاهش مرگ و میر نوزادان در اردبیل
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • تلف شدن ۸۰درصد نوزادان حیات وحش که بوی انسان گرفتند
  • ۱۸ هزار و ۳۹۸ واقعه ولادت در قم به ثبت رسید
  • مرگ و میر نوزادان در اردبیل کاهش یافت
  • اژه‌ای: همیشه طرفدار برگزاری دادگاه علنی و انتشار محتوای آن‌ها بوده‌ام
  • در دل فراوانی زندگی می‌کنیم اما گرسنه‌ایم!
  • تنظیم بازار اصفهان با سامانه‌های هوشمند