Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس بسکتبال ایران گفت:بهتر بود تیم جوانان با همان شاکله اصلی خود در لیگ برتر در جام جهانی شرکت می‌کرد

حسن نگه‌داری در گفت‌وگو با میزان، درخصوص عملکرد تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در جام جهانی لیتوانی اظهار داشت: تمامی بازیکنان و کادر فنی تمام تلاش خود را انجام داده‌اند، ولی چند نکته مهم وجود داشت که باعث شد چوبش را بخوریم و قطعا در آینده نیز چوبش را خواهیم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین مسئله در پست چهار و پنج است که به نظرم بهتر بود تیم ملی جوانان با همان شاکله اصلی خود در لیگ برتر در جام جهانی شرکت می‌کرد. به نظرم متین آقاجان‌پور در پست چهار و جلال آقامیری در پست پنج همانگونه که در لیگ برای کوچین آمل بازی می‌کردند و در ترکیب اصلی بودند باید در جام جهانی نیز همراه تیم ملی اعزام می‌شدند، زیرا واق‌ها به این هماهنگی که در طول لیگ از تیم کوچین دیدیدم در جام جهانی نیز نیاز است.

وی افزود: زمانی که استعدادیابی را در دوران ریاست غضنفری آغاز کردیم بازیکنانی مانند ساهاکیان، روزبهانی، اخوان و خیلی دیگر از بازیکنان اخیر تیم ملی در آن دوران شناسایی شدند. این تیم جوانان ۷ سال است که با حمایت کاله کنار هم بازی می‌کنند پس بهتر بود آقاجان‌پور و آقامیری کنار تیم راهی لیتوانی می‌شدند. برای درخشش در سطح جهان باید در ابتدا بازیکنان بلند قامت را پیدا می‌کردیم و این کار باید در همان سال ۹۳ انجام می‌شد. کار کردن با بازیکنان بلند قامت علاوه بر روش خاص خود نیاز به صبر دارد و همچنین به تخصص و زیرساخت‌های لازم نیاز دارد. اگر دو بازیکن پست چهار و پنجی که در لیگ برای کوچین بازی کردند با تیم ملی بودند قطعا نتایج تغییر می‌کرد. آقاجان‌پور در لیگ به قدری خوب بود که تا ۱۸ بازیکن تیم ملی بزرگسالان هم حضور داشت.

کارشناس بسکتبال ایران درباره عملکرد فنی تیم جوانان خاطرنشان کرد: تیم ملی در جام جهانی واقعا با میانگین قدی که دارد بازی‌های خوبی را انجام داده که در سه بازی آخر مقابل ترکیه، مالی و لیتوانی نمایش خوبی داشتند و تنها در دقایق پایانی کم می‌آوردند که این کم آوردن به خاطر مشکلات بدنسازی نیست بلکه به خاطر میانگین قدی بازیکنانمان است که بیشتر توانشان به جای زدن شوت‌های دقیق و منجر به امتیاز صرف جنگ در زیر سبد، ریباند و دویدن می‌شود. در رده‌های سنی نباید فقط به دنبال نتیجه‌گیری باشیم و باید آینده و در اولیت باشد. قطعا چوب میانگین قدی کوتاه تیم جوانان را در آینده در تینم بزرگسالان خواهیم خورد. تیم با میانگین قدی کوتاه روی زدن شوت تاثیر می‌گذارد و مقایسه آمار شوت زنی بازیکنان در تیم کوچین در لیگ برتر و تیم ملی در جام جهانی دلیلی بر این ادعاست.

نگه‌داری تصریح کرد: واقعا بازیکنان جوان ایران با تمام توان بازی می‌کنند، ولی همین کاهش توان در لحظات پایانی منجر به باخت می‌شود و کادر فنی باید مراقب مصدومیت‌های احتمالی باشند. یکی دیگر از عوامل مهم در شکست‌های تیم جوانان در اواخر هر بازی عدم حضورشان در تورنمنت‌های تدارکاتی است. این بازیکنان در لیگ دو بازی در یک هفته انجام داده‌اند و سپس بیش از ۱۰ روز استراحت می‌کردند، ولی باید اکنون در جام جهانی هر روز یکبار مقابل یک تیم قدرتمند بازی کنند که این کار برایمان سخت‌تر کرده است.

سرمربی تیم بسکتبال آینده‌سازان با انتقاد از عملکرد فدراسیون فعلی در ادامه این مدل از پشتوانه‌سازی اظهار کرد: واقعا برایم جالب است که چرا فدراسیون فعلی پس از آن که به نقاط ضعف پی برد اقدامی برای تغییر و اصلاح وضع موجود انجام نداد. در بحث پشتوانه‌سازی باید صبور بود و از طرفی می‌توانیم به کشور‌های دور و اطراف خود مانند ترکیه نگاه کنیم که چگونه بازیکنان جوانشان به خوبی مسیر پیشرفت و حضور در لیگ‌های معتبر جهان را طی می‌کنند.

نگه‌داری در پایان با واکنش به عملکرد مخرب برخی افراد در فضای مجازی و تضعیف تیم جوانان گفت: متاسفانه بسکتبال هم رفته رفته به وضعیت فوتبال دچار شده و فضای مجازی بلای جان این رشته شده است. روی سخنم با این افراد فعال در فضای مجازی اینست که به خاطر منافع شخصی و مشکل شخصی با فردی خاص، با آینده بازیکنان جوان بازی نکنند. فضای مجازی در حوزه بسکتبال به قدری خراب شده که فکر نکنم زور فدراسیون برسد و بهتر است وزارت ورزش و جوانان پیگیر اقدامات این افراد باشد.

 

بیشتر بخوانید: فلاح کاندیدای ارزشمندترین بازیکن جام جهانی بسکتبال جوانان شد + لینک نظرسنجی

انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون بسکتبال حسن نگه‌داری تیم ملی بسکتبال جوانان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بسکتبال فدراسیون بسکتبال تیم ملی بسکتبال جوانان جام جهانی میانگین قدی تیم جوانان فضای مجازی نگه داری تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۴۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان طرح نور با هدف صیانت از فرهنگ و خانواده ایرانی اسلامی و حفظ عفاف و حجاب در کشور آغاز شده است و یکی از سوژه های پر تکرار و پر واکنش کاربران در فضای مجازی هست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شوخی گلزار با مردم
  • شمسایی: بازی پرهیجانی مقابل قرقیزستان خواهیم داشت
  • شمسایی: از حذف ژاپن ناراحت شدم/ بازی سختی با قرقیزستان خواهیم داشت
  • خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • محمدرضا گلزار و «پانتومیم» نمره قبولی می‌گیرند؟
  • مدیرعامل استقلال خوزستان: در فضای مجازی به ما فحاشی کردند؛ ما زمین نداریم
  • عمق فاجعه است که این بازیکن در ترکیب تیم ملی ایران نبود؟ | عراقی‌ها بازیکنان ما را برای تیم ملی‌شان می‌خواهند
  • عمق فاجعه است که این بازکین در ترکیب تیم ملی ایران نبود؟ | عراقی‌ها بازیکنان ما را برای تیم ملی‌شان می‌خواهند