Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: این روزها گوشت مرغ در لرستان و به خصوص مرکز این استان به کالایی نایاب تبدیل شده است و این امر موجب انتقاد شهروندان شده است.

مرغ نیست!

متولیان امر دلیل این مشکل را، کمبود تأمین جوجه یک روزه، تأمین نهاده‌ها، دارو، خروج مرغ از استان و همچنین پایین بودن قیمت مرغ لرستان نسبت به سایر استان‌ها عنوان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک فروشنده مواد پروتئینی در این رابطه اظهار داشت: گوشت مرغ نیست، خیلی وقت است که ما اصلاً بیکار هستیم و مرغی برای فروش نداریم.

وی عنوان کرد: سهمیه قبل من برای فروش روزی یک تن بوده است و الان این میزان به روزی دو تا سه سبد رسیده است.

این فروشنده مواد پروتئینی تصریح کرد: همین میزان کم همه در مدت زمان ۱۰ دقیقه به دلیل تقاضای زیاد، تمام می‌شود.

یک فروشنده دیگر مواد پروتئینی در این رابطه گفت: اگر مرغ تولیدی از استان خارج نشود ما هیچ مشکلی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه به اندازه کافی در استان مرغ تولید می‌شود، تصریح کرد: الان هم تقاضا از سوی مردم برای خرید گوشت مرغ خیلی بالا است.

این فروشنده مواد پروتئینی افزود: روزانه ۸۰ تا ۸۵ تن مرغ در شهر خرم آباد توزیع می‌شد ولی الان این عدد به ۵۰ تا ۵۵ تن کاهش یافته است.

خروج مرغ از لرستان

بهزاد منصوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در این رابطه اظهار داشت: کمبود تأمین جوجه یک روزه، تأمین نهاده‌ها، دارو و همچنین خروج مرغ تولیدی از استان دلیل این مشکل است.

وی عنوان کرد: در بعضی از نقاط کشور به خصوص استان خوزستان با بالا رفتن گرمای هوا، عملاً امکان تولید گوشت مرغ را ندارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ادامه داد: تقاضای این استان‌ها به استان‌های مجاور از جمله لرستان هدایت می‌شود.

منصوری تاکید کرد: این جابجایی کالا که از قبل هم به صورت طبیعی رخ می‌داد، در عرضه و تقاضای محصول اثر گذار است.

پایین بودن قیمت مرغ در لرستان

حمید القاصی مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان نیز با اشاره به اختلاف قیمت مصوب گوشت مرغ در لرستان نسبت به سایر استان‌ها اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، افزایش قیمت مرغ در استان‌های همجوار، قطعاً از قیمت مصوب لرستان که ۲۵ هزار تومان بوده، بالاتر است.

وی عنوان کرد: حتی می‌گویند که قیمت مرغ در تهران تا ۴۰ هزار تومان هم رسیده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان افزود: در لرستان به گونه‌ای مدیریت شده که افزایش قیمت مرغ بالاتر از قیمت مصوب نباشد.

القاصی با تاکید بر اینکه کار توزیع و نظارت را به سازمان صنعت، معدن و تجارت واگذار کرده‌ایم، گفت: همچنین رسیدگی به تخلفات در این حوزه از سوی تعزیرات حکومتی صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: این امر نیز در قالب رسیدگی به گزارش‌های مردمی و همچنین بازدیدهای میدانی انجام می‌شود.

گرایش مرغداری‌ها به خروج مرغ از لرستان

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان پیش از این در سخنانی گفت: در هر شبانه روز حدود ۲۸۰ تن مرغ در استان کشتار شده است.

وی عنوان کرد: مصرف گوشت مرغ در هر شبانه روز با سرانه ۳۰ کیلو گرم به ازای هر فرد در سال، ۱۲۰ تا ۱۴۰ تن محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ما جزو استان‌هایی هستیم که مازاد تولید مرغ داریم، گفت: اما به سبب افزایش قیمت مرغ در استان‌های مجاور گرایش مرغداری‌ها به خروج مرغ از استان بیشتر شد.

حسنی مقدم به میزان مرغ تولید شده در استان نیز اشاره کرد و افزود: سالانه ۷۵ هزار تن در مرغداری‌های صنعتی و ۵ هزار تن مرغ روستایی و خانگی تولید می‌شود یعنی در مجموع ۸۰ هزار تن که از این میزان ۶۰ هزار تن مصرف داخلی و ۲۰ هزار تن مازاد داریم که به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

کد خبر 5255800

منبع: مهر

کلیدواژه: گوشت مرغ سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان بهزاد منصوری ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه گرگان قطعی برق اردبیل اراک عکس استانها ایلام واکسن کرونا سیستان و بلوچستان مواد پروتئینی مرغ در لرستان رئیس سازمان خروج مرغ قیمت مرغ مرغ تولید گوشت مرغ استان ها هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۴۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبرها از پارسیلون خرم‌آباد/ مزایده جدید برگزار می‌شود

بهمن جعفری با اشاره به آخرین وضعیت واحد صنعتی «پارسیلون» خرم‌آباد، اظهار داشت: مهرماه سال گذشته مزایده اول آن برگزار شد که مشتری نداشت.

وی عنوان کرد: الان قرار است که مزایده دوم آن برگزار شود، برگزاری مزایده دوم هم مشروط به قیمت‌گذاری جدید است، الان کارشناسان رسمی دادگستری در حال بررسی و اعلام قیمت جدید هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، افزود: با چند سرمایه‌گذار از هلدینگ‌های بزرگ و شخصیت‌های حقوقی دررابطه‌با «پارسیلون» صحبت کرده‌ایم، بحث‌هایی که مطرح می‌شود امکان‌سنجی تولید محصولات قبلی و همچنین شرایط اقتصادی است.

جعفری، بیان داشت: منتظریم که قیمت‌گذاری جدید دراین‌رابطه صورت گیرد تا ببینیم وضعیت به چه شکلی می‌شود.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟
  • برگزاری مزایده جدید پارسیلون خرم‌آباد
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است ؟
  • عامل تیراندازی در تور اطلاعاتی پلیس گلوگاه
  • آخرین خبرها از پارسیلون خرم‌آباد/ مزایده جدید برگزار می‌شود
  • همه چیز در مورد گران‌ترین و ارزان‌ترین جت‌های شخصی
  • انهدام باند سارقان منزل در زنجان