Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های گردشگری ملایر، بحث تأمین زیرساخت‌های اقامتی و هتلینگ است، گفت: با توجه به وجود مسافرانی که برای تهیه مبلمان به شهرستان می‌آیند وجود هتلی در خور شهر جهانی ملایر لازم است.

 به گزارش ایسنا، حجت الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه دوشنبه ۲۱ تیرماه، در بازدید از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر، با تأکید بر اینکه باید با جذب سرمایه‌گذار و تسهیل شرایط، ظرفیت اقامتی شهرستان را بالا ببریم، افزود: تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروزه وجود یک هتل چند ستاره از نشانه‌های پیشرفت و گردشگرپذیر بودن یک شهر محسوب می‌شود،  تصریح کرد: باید با جذب سرمایه‌گذارهای جدید شرایط رونق گردشگری را بهتر کنیم.

آزادی‌خواه اظهارکرد: در ملایر در زمینه برندسازی اقدامات خوبی صورت گرفته است و برندهای " شهر جهانی انگور و شهر جهانی مبل منبت" در شکوفایی اقتصاد شهرستان مؤثر و تأثیرگذار بوده‌اند.

نماینده مردم ملایر با اشاره به اینکه قدم‌های خوبی نیز در زمینه ثبت مروار شهرستان برداشته شده است و با ثبت روستای ملی مروار، برندهای ملایر بیشتر می‌شود، گفت: ملایر در حوزه میراث فرهنگی در غرب کشور جایگاه برجسته‌ای دارد.

در ادامه رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی ملایر بیان کرد: در خصوص هتل پارک با چند سرمایه‌گذار رایزنی‌های صورت گرفته که نیاز به همکاری و همراهی شورای شهر و شهرداری دارد، همچنین چندین متقاضی احداث واحدهای اقامتی و پذیرایی در شهرستان داریم که در گیر و دار انجام بروکراسی‌های اداری هستند.

ابراهیم جلیلی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما مجتمع  بازارچه دکتر سیف است، خاطرنشان کرد: این مجتمع، یک مجتمع چند منظوره با فروشگاه‌ها و کارگاه‌های مختلف است که بخشی از این مجتمع به واحدهای اقامتی اختصاص دارد و ظرفیت هتلینگ شهرستان را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه همچنین در زمینه پذیرایی، سفره‌خانه سنتی سلیمانی آماده افتتاح است و در صورت تأیید پلیس راهور افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسید، افزود: روند پروژه بازسازی یخدان میرفتاح با اعتباری افزون‌بر ۶۰۰ میلیون تومان فعال است.

این مقام مسئول اظهارکرد: ورودی شهر زیرزمینی سامن در حال اتمام است و در صورت مساعدت و همکاری شهرداری برای بحث خروجی و تأکید مدیرکل میراث فرهنگی استان، هفته اول شهریور فاز اول سکونتگاه زیرزمینی سامن افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري مراکز اقامتی هتلینگ استانی شهرستانها میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی

ایسنا/فارس مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کوار از اجرای تور کارگاه گردی صنایع‌دستی برای گردشگران کشور لیتوانی خبر داد.

فرزاد حدادی امروز، ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: در این بازید گردشگران کشور لیتوانی با ظرفیت‌های صنایع‌دستی شهرستان کوار از جمله قالی‌بافی و گلیم‌بافی آشنا شدند.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کوار افزود: این طرح با هدف ترویج اقتصاد هویت بنیان و معرفی حرفه‌ها و فرآیند ساخت و تولید محصولات صنایع‌دستی برای گردشگران برای شناخت هر چه بیشتر فرهنگ و هنر اصیل و تمدن ایران اسلامی اجرا شد.

حدادی افزود: شاهزاده ابوالقاسم امام ضامن، امامزاده شاه ابوالخیر، قدمگاه خضر نبی، باغ آرین و آثار قلات که شامل تنگ له قلات، چشمه قلات، پل کوار، بند بهمن، بر که شاه غیب از دیگر آثار مهم گردشگری شهرستان کوار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونمایی از لوح ثبت ملی آیین پخت سمنوی سادات البرز
  • ضرغامی: ورودی تمامی شهرها بازارچه صنایع‌دستی ایجاد می‌شود
  • میراث‌ فرهنگی خراسان شمالی ۳۸۷ میلیارد ریال اعتبار ملی جذب کرد
  • افزایش جذب گردشگر در گرو تأمین زیرساخت‌های مناسب
  • جذب ۳۸ میلیارد تومان اعتبار ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • جذب ۳۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • کاشان میزبان ۴۸۰ هزار گردشگر در تعطیلات عید فطر
  • سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح برگزار شد
  • ‌اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در سرخه