Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@14:27:07 GMT

فرزند بیاورید، ۱۳ میلیون وام بگیرید!

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۷۳۴۹

فرزند بیاورید، ۱۳ میلیون وام بگیرید!

وام فرزند چهارم! بعد از طرح‌های تشویق به داشتن سه فرزند، حالا اعلام شده اگر خانواده‌ای فرزند چهارم را هم به دنیا بیاورد، کمک مالی ۱۳ میلیون تومانی دریافت می‌کند. اما نه به صورت نقدی!

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام از وام فرزند چهارم رونمایی کرده است. به گفته سیدعبدالله ارجائی، اگر خانواده‌ای فرزند چهارم را به دنیا بیاورد می‌تواند کمک مالی ۱۳میلیون تومانی دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنگونه که اعلام شده وام فرزند چهارم، یک وام نقدی نیست. در این طرح پس از تولد فرزند چهارم در خانواده، یک میلیون تومان هدیه به محض تولد فرزند به مادر داده می‌شود. دو میلیون تومان سهام به فرزند داده می‌شود. مادر و کودک دو سال بیمه تکمیلی خواهند داشت و ۱۰ میلیون تومان بسته معیشتی ارزاق از جمله شیرخشک، مواد غذایی و پوشک به پدر خانواده داده می‌شود.

طرح باشگاه «مثبت ۳» نام طرحی است که فعلا به صورت آزمایشی در استان قم انجام می‌شود و گفته شده قرار است به زودی به کل کشور هم برسد.

انتقادات به وام فرزند چهارم

ستاد اجرایی فرمان امام در حالی وعده وام فرزند چهارم را داده که بسیاری به این طرح انتقاد دارند. از آن جمله اینکه مبلغ این وام فقط ۱۳ میلیون تومان است که دو میلیون آن در قالب سهام پرداخت می‌شود. وعده پرداخت سهام در حالی که بخش مهمی از دارایی مردم در بورس قفل است، وعده جالبی نیست.

از طرف دیگر وام فرزند چهارم در حالی عنوان شده که خبرگزاری فارس چندی پیش گزارشی منتشر و اعلام کرد که هزینه پوشک هر فرزند در خانواده طی سه سال حداقل ۳۶ میلیون تومان است! یعنی سه برابر وامی که قرار است به فرزند چهارم پرداخت شود.

نکته دیگر این است که گفته شده مادر و کودک دو سال بیمه تکمیلی می‌شوند. اما نکته قابل توجه این است که بخش مهمی از مردم بیمه پایه را ندارند و در صورت نداشتن بیمه پایه، نمی‌توانند بیمه تکمیلی دریافت کنند.

از وام ۷۰ میلیونی تا ۱۳ میلیونی!

اما وام تشویق فرزندآوری، ماجرای تازه‌ای نیست. اسفند سال گذشته هم مجلس طرحی را تصویب کرد که به بر اساس آن به خانوار‌های دارای فرزند سوم وام ۷۰ میلیون تومانی مسکن بدهند. همچنین قرار شد به هر نوزادی که در سال ۱۴۰۰ متولد می‌شود، یک میلیون تومان سهام داده شود.

مرداد سال ۸۹ هم محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد به فرزندانی که در سال ۸۹ و بعد از آن به دنیا آمده باشند، مبلغ یک میلیون تومان پرداخت می‌شود. براساس این طرح که طرح «تامین آتیه جوانان» نام داشت قرار بود دولت در ابتدای تولد هر نوزاد، یک میلیون تومان به حساب آنان واریز کند و بعد از آن تا ۱۸ سال خانواده نوزاد، سالانه ۲۴۰ هزار تومان و دولت مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به این حساب واریز کند. تا این فرد بتواند بعد از ۱۸ سال تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن بگیرد.

اما کمتر از یک سال بعد از آغاز اجرای این طرح مشخص شد که اجرای آن متوقف و موجودی حساب افرادی که پول به حساب آن‌ها واریز شده صفر شده است.

پرداخت وام ۷۰ میلیون تومانی خرید مسکن هم چندان موثر نبود. به خصوص اینکه متوسط قیمت مسکن در تهران حدود ۲۸ میلیون تومان است و این وام ۷۰ میلیونی پول سه متر از یک واحد مسکونی هم نمی‌شود.

حالا در حالی که وام فرزند سوم جواب نداده، برخی از وام فرزند چهارم رونمایی کرده‌اند. وام ۱۳ میلیون تومانی که باید دید پرداخت می‌شود یا نه و اصلا متقاضی دارد؟

منبع: فرارو

کلیدواژه: وام فرزند فرزندآوری پرداخت وام یک میلیون تومان میلیون تومانی وام ۷۰ میلیون ۱۳ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدی: از نویدکیا یاد بگیرید

به گزارش همشهری آنلاین، مس رفسنجان ۲روز پیش فولاد را در اهواز شکست داد تا روند شکست ناپذیری این تیم با محرم نویدیکا به ۱۰ بازی پیاپی برسد. رحمان احمدی دستیار نویدکیا و مربی دروازه‌بان‌های مس در خصوص عملکرد مثبت این تیم گفت: «وقتی ما به همراه آقا محرم به مس آمدیم، این تیم شرایط خوبی نداشت و فقط ۱۲ تا ۱۴ بازیکن در تمرین حاضر بودند. سرمربی تیم بعد از صحبت‌هایی که با باشگاه داشت، در مورد پرداخت حق و حقوق‌ها به بازیکنان قول داد و خوشبختانه تعهدات مالی هم برآورده شد. تا اینجا هم روند خوبی داشتیم و امیدوارم در ادامه فصل نتایج خوبی بگیریم.»

احمدی حرف‌هایش را اینطور ادامه داد: «در فوتبال همیشه برد و باخت وجود دارد و خوشبختانه بازیکنان مس اعتماد به نفس خوبی پیدا کرده و در واقع به نباختن عادت کرده‌اند. برخی اتفاقات که مربوط به گذشته بود روی آنها تاثیر منفی گذاشته بود و طبیعتا این بازیکنان نیاز به زمان داشتند تا از لحاظ روحی و ذهنی در شرایط خوبی قرار بگیرند.»

مربی مس رفسنجان در خصوص تعریف و تمجید کارشناسان و رسانه‌ها از رفتارهای نویدکیا گفت: «او سابقه حضور در فوتبال آلمان را دارد و با مربیان زیادی هم کار کرده است. نویدکیا در زمان بازی هم یک شخصیت حرفه‌ای داشت که دنبال جنجال و حاشیه نبود. نه تنها جلوی دوربین بلکه نویدکیا در داخل تیم هم رفتاری خوب با بازیکنان دارد و همیشه می‌خواهد به تیم آرامش بدهد. برخی مربیان می‌توانند از خصوصیات رفتاری این مربی الگو بگیرند.»

کد خبر 846014 برچسب‌ها فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه مس رفسنجان

دیگر خبرها

  • یک بار برای همیشه با این عکس تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • خواسته هواداران لیورپول: جرارد را بیاورید، نه زیدان!
  • یک روزه گواهینامه موتور بگیرید!
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرید!
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • کار‌هایی که بعد از ۴۰ سالگی نباید انجام دهید
  • احمدی: از نویدکیا یاد بگیرید
  • بعد از ۴۰ سالگی انجام این کار‌ها به ضرر شماست