Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:33:54 GMT

پایش میانکاله با دوربین‌های تله‌ای آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۷۸۱۱

پایش میانکاله با دوربین‌های تله‌ای آغاز شد

حسینعلی ابراهیمی کارنامی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود : این دوربین‌ها برای کمک به پایش مناطق در نقاط حساسی که بررسی‌های کارشناسی نشان می‌داد احتمال وقوع تخلف وجود دارد به کار گرفته شده و رصد برخی نقاط میانکاله با این دوربین‌ها از این هفته آغاز شد.

وی افزود: تجربه موفقی در استفاده از این دوربین‌ها برای برخی مناطق حفاظت شده استان داشتیم که نتیجه آن شناسایی متخلفان و استناد به فیلم‌های ضبط شده برای ارائه به مراجع قضایی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول خطارنشان کرد: یکی از چالش‌های مهم ما در میانکاله آتش‌سوزی‌های عمدی است که توسط متخلفان و سودجویان انجام می‌شود. با این دوربین‌ها در کنار گشت نیروی انسانی امکان شناسایی این متخلفان بیشتر فراهم می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان این که پایش الکترونیک و تصویری میانکاله به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین انجام می‌شود، افزود: این دوربین‌ها در طبیعت استتار می‌شوند و به همین دلیل در دیدرس افراد یا حتی حیوانات قرار ندارند. ضمن این که برخی از دوربین‌های نصب شده دید در شب هستند.

ابراهیمی کارنامی با اظهار این که نحوه فعالیت این دوربین‌ها به گونه‌ای است که هنگام ضبط فیلم یا ثبت عکس هیچ صدایی ندارند و به همین دلیل توجه جلب نمی‌کنند ، گفت : این مزیت سبب می‌شود که قابلیت ثبت تصاویری منحصربه‌فرد از حیات وحش میانکاله را نیز در مناطقی که این دوربین‌ها نصب شده داشته باشیم.

وی سیار بودن را از دیگر ویژگی های دوربین های نصب شده برشمرد و افزود : در صورتی که احساس کنیم نیاز است در نقطه‌ای دیگر دوربین‌ داشته باشیم می‌توانیم دوربین‌ها را به مناطقی دیگر که به پایش در آن‌ها وجود دارد انتقال دهیم و نصب کنیم.

مدیرکل محیط زیست مازندران نصب این دوربین‌ها را گام نخست برای ایش تصویری پناهگاه حیات وحیش میانکاله عنوان کرد و گفت : هدف نهایی ما این است که این طرح را در تمام پهنه میانکاله و نقاط حساس آن اجرا کنیم که البته برای این امر به اعتبارات جدید و بیشتری نیاز داریم و در حال انجام مکاتبات هستیم و امیدواریم بزودی با توجه به این که نیاز ضروری به افزایش پایش در مناطق و زیستگاه‌های حساس استان داریم، شاهد افزایش تعداد دوربین‌های تله‌ای باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم با این تجهیزات و گسترش مساحت زیر پوشش پایش تصویری بتوانیم امنیت بیشتری را در میانکاله برقرار کنیم.

طبق داده‌های اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از ابتدای سال جاری تا هشتم تیر ۱۱ مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های زیر پوشش این اداره کل رخ داد که ۹ مورد در پناهگاه حیات وحش میانکاله بود و ۵۰ هکتار از این زیستگاه را با پوشش سازیل و درخت‌های انار دچار حریق کرد. این آتش‌سوزی‌ها با منشأ انسانی رخ داده بودند.

تالاب بین‌المللی میانکاله با ۶۸ هزار هکتار مساحت در شرق مازندران و درحوزه استحفاظی شهرستان بهشهر و در حاشیه دریای خزر واقع است. این تالاب که در دل شبه جزیره میانکاله واقع شده، به دلیل برخورداری از تنوع زیستی به ویژه مواد غذایی مهم‌ترین زیستگاه بیش از ۳۲۰ گونه پرنده مهاجر و بومی و ۱۸۰ گونه گیاه به شمار می‌رود .

برچسب‌ها مازندران اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران تالاب میانکاله پایش تنوع زیستی دوربین مدار بسته

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران تالاب میانکاله مازندران اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران تالاب میانکاله پایش تنوع زیستی دوربین مدار بسته محیط زیست مازندران دوربین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۷۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اردوی آزادکاران با رفت و برگشت مربی/امینی جایگزین لشگری شد!

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد روزهای ۵ لغایت ۱۷ اردیبهشت ماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: علیرضا سرلک (لرستان) مهدی ویسی (مازندران) میلاد والی زاده (مازندران)
۶۱ کیلوگرم: یاسین رضایی (مازندران) رضا مؤمنی (مازندران) محمدرضا اسدی (تهران)
۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد (مازندران) عباس ابراهیم زاده (مازندران) آرمین حبیب زاده (مازندران)
۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی (مازندران) ابراهیم الهی (مازندران)
۷۴ کیلوگرم: یونس امامی (تهران) حسین محمدآقایی (البرز) امیرحسین حسینی (تهران)
۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی (مازندران) عادل پناهیان (مازندران)
۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی (مازندران) هادی وفایی پور (همدان)
۹۲ کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور (مازندران) مبین عظیمی (کردستان)
۹۷ کیلوگرم: امیرعلی آذرپیرا (تهران) کامران قاسم پور (مازندران) مهدی حاجیلوئیان (همدان)
۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع (مازندران) رضا چراغی (مازندران) مرتضی جان محمدی (آذربایجان شرقی)
سرمربی: محسن کاوه
مربیان: مهدی تقوی – احسان امینی – رضا افضلی – اباذر اسلامی- مهدی قاسمی جو
مربی بدنساز: عباس خدایاری
ماساژور: سجاد امیری
روانشناس: دکتر خسرو حمزه
سرپرست: علی روحی

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اینکه محسن کاوه به عنوان سرمربی تیم ملی هدایت کشتی آزاد را برعهده گرفت مهدی تقوی و احسان لشگری به عنوان مربی در کنار او در ترکیب تیم ملی قرار گرفت. اواخر سال گذشته بود که احسان لشگری در اردوی تیم ملی غایب بود، در آن زمان اعلام شد که لشگری به دلیل برخی مشکلات شخصی و با هماهنگی سرمربی تیم ملی مرخصی گرفت، البته که غیبت لشگری دوباره ادامه پیدا کرد و در نهایت او از هدایت تیم ملی کنار رفت و اعلام کرد مربی‌ای نیست که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهد. در نهایت او به دلیل اختلاف نظر با سرمربی تیم ملی از ترکیب تیم کنار رفت.

حالا نکته جالب توجه بازگشت احسان امینی به عنوان مربی در ترکیب تیم ملی است؛ امینی پیش از این در دورانی که هدایت تیم ملی برعهده پژمان درستکار بود به عنوان مربی فعالیت می‌کرد. پس از استعفای درستکار، او هم از هدایت تیم ملی کنار رفت، امینی مدعی شده بود که با درستکار به تیم ملی آمده و با او هم از تیم ملی می‌رود. حالا پس از کناره‌گیری احسان لشگری، امینی به عنوان مربی تیم ملی دوباره بازگشته و در کنار آزادکاران برای اردوی تیم ملی آماده می‌شود.

کد خبر 6085328 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • آغاز فصل نوغانداری در مازندران
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران آغاز شد
  • مراسم معارفه استاندار مازندران آغاز شد
  • رئیس سازمان محیط زیست: دیگر پروژه‌ ای به نام میانکاله وجود ندارد
  • (ویدئو) پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • آغاز اردوی آزادکاران با رفت و برگشت مربی/امینی جایگزین لشگری شد!
  • آغاز تور جهانی تنیس در مازندران