Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره بین‌المللی تئاترفجر که از مهمترین رویدادهای بین‌المللی کشور است و هر ساله در ایام دهه فجر میزبان فعالیت‌های یک ساله هنرمندان عرصه تئاتر است، سال گذشته (۱۳۹۹) در سایه شیوع این ویروس با تغییراتی نسبت به سال‌های پیش همراه شد.

حسین مسافرآستانه به عنوان سکاندار سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر با تاخیری طولانی نسبت به سال‌های گذشته در ۱۱ تیر ۹۹ به سمت دبیری این رویداد منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراخوان دو بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی و مسابقه نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر را در بیست‌وسوم شهریور ماه و فراخوان دو بخش تئاتر صحنه‌ای و خیابانی اول مهرماه منتشر شد. بخش تئاتر ملل از این جشنواره حذف و بخش‌های دیگر به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد.

۲۶ اسفند سال گذشته نیز با حکم سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسافرآستانه به عنوان دبیر و عضو شورای سیاستگذازی چهلمین دوره از جشنواره تئاتر فجر منصوب شد. او طی گفت‌وگوهایی که با رسانه‌ها داشت، اعلام کرد فراخوان این دوره از جشنواره حدوداً تا پایان خرداد ماه منتشر خواهد شد.

سرانجام با اندکی تاخیر و پس از  بررسی‌های متعدد کارشناسی، ۱۲ تیر فراخوان چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در هشت بخش مسابقه نمایشنامه نویسی، نمایش‌های صحنه ای، نمایش‌های خیابانی، دیگرگونه‌های اجرایی، تئاتر ملل، رادیو تئاتر و مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر، منتشر شد.

در این فراخوان بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توجه به شعار سال (تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها)، توجه به زمینه‌های فرهنگ ایرانی- اسلامی و بهره‌گیری از مضامین بومی و قومی در جهت تقویت وفاق ملی، نگاه کاوشگرانه به مضامین اجتماعی در جهت ترویج ارزش‌های دینی‌،‌ انسانی، اخلاق اجتماعی، مشارکت‌های جمعی و امید به آینده، توجه ویژه به نمایشنامه‌نویسی ایرانی و تئاتر ایرانیِ اندیشه‌ورز و اهمیت دادن به تعاملات ‌بینافرهنگی، میان تئاتر ایران و سایر ملل؛ به عنوان شش محور اصلی چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تبیین شده بود.

قطعی شدن جشنواره چهلم تئاتر فجر به صورت بین‌المللی

مسافرآستانه دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر بعد از انتشار فراخوان این دوره از جشنواره، درباره این‌که آیا چهلمین جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد یا همچون دوره سی‌ونهم به صورت ملی خواهد بود، تأکید کرده بود: جشنواره چهلم بین‌المللی برگزار خواهد شد و از گروه‌های بین‌المللی برای حضور و اجرا در جشنواره دعوت به عمل می‌آید.

وی درباره اینکه آیا بخشی از جشنواره چهلم نیز همچون دوره گذشته به صورت آنلاین برگزار خواهد شد یا نه، تصریح کرده بود: در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، گزینه آنلاین جزء جدا نشدنی جشنواره تئاتر فجر شده و در کنار فیزیکی برگزار شدن جشنواره، برگزاری بخش‌هایی نیز به صورت آنلاین انجام خواهد شد.

اما درباره تمهیدات برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره شامل گزینش، شیوه انتخاب و دعوت از کشورها برای حضور در بخش بین‌الملل (تئاتر ملل) جشنواره بین‌الملی تئاتر فجر در گام چهلم آن هم در شرایط فراگیری کرونا در جهان و خیزش موج‌های مختلف این ویروس با قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به گفت‌وگو نشستیم.

گام نخست انتخاب یک کشور به عنوان مهمان ویژه با نظر شورای سیاست‌گذاری تئاتر فجر

وی درباره صحبت‌های مطرح شده در تازه‌ترین جلسه شورای سیاست‌گذاری تئاتر فجر مبنی‌بر دعوت از یک کشور مانند نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌عنوان میهمان ویژه در چهلمین جشنواره بین‌الملیل تئاتر فجر گفت: در حال حاضر همراه با اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره چهلم مشغول بحث و نبادل نظر هستیم و محور گفت‌وگوها درباره مبحث انتخاب کشور موردنظر برای دعوت از آن به عنوان مهمان ویژه این دوره از جشنوارهستیم.

برای تحقق و اجرایی شدن این مساله بنا داریم تا از ظرفیت سازمان ارتباطات استفاده کنیم. تا امروز یک جلسه برای برگزاری بخش سمینار حشنواره نمایش‌های آیینی-سنتی به شبکه بین‌المللی با دوستان و همکاران‌ در سازمان ارتباطات داشته‌ایم و جلسه آتی ما که طی همین هفته خواهد بود به بخش بین‌المللی جشنواره تئاتر فجر مربوط است.

همکاری با سازمان ارتباطات و وزارت امور خارجه برای بخش بین‌الملل تئاتر فجر

آشنا تاکید کرد: بنا داریم از ظرفیت رایزن‌های فرهنگی‌مان در سراسر جهان استفاده کنیم. برای دعوت از یک کشور و گروه‌های نمایشی آن به عنوان مهمان ویژه جشنواره چهلم تئاتر فجر در گام نخست کشورهای مد نظر توسط اعضای شورای سیاست‌گذاری پیشنهاد داده شد و امیدواریم بعد از حصول اتفاق نظر و جمع‌بندی درباره کشور انتخابی در گام بعدی جلساتی را با دوستان در وزارت امور خارجه داشته باشیم.

پیش از حضور به عنوان مدیر تئاتر کشور و هنگام خدمتم به عنوان مدیرعامل نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجربه بسیار موفقی با همکاری سازمان ارتباطات و وزارت امور خارجه درباره بحث دعوت از یک کشور به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران داشتم.

استفاده از ظرفیت بین‌المللی نظام جمهوری اسلامی ایران

مدیر کل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همان تجربه موفق من را بر آن داشت تا بار دیگر از تمام توان و ظرفیت بین‌المللی نظام جمهوری اسلامی ایران این بار در جشنواره بیبن‌المللی تئاتر فجر بهره ببریم. در حال حاضر در حال بحث وتبادل نشر با اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنوتاره هستیم و در ادامه امیدواریم شاهد حضور معناداری کشوری به عنوان میهمان ویژه در جشنواره چهلم تئاتر فجر باشیم.  

برچسب‌ها حسین مسافر آستانه تئاتر جشنواره تأتر فجر قادر آشنا اداره کل هنرهای نمایشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسین مسافر آستانه تئاتر جشنواره تأتر فجر حسین مسافر آستانه تئاتر جشنواره تأتر فجر قادر آشنا اداره کل هنرهای نمایشی جشنواره بین المللی تئاتر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان مهمان ویژه چهلمین جشنواره بین جشنواره تئاتر فجر شورای سیاست گذاری المللی تئاتر فجر سازمان ارتباطات دوره از جشنواره جشنواره چهلم خواهد شد بخش بین یک کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۸۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تام بریدی در کنار نواک جوکوویچ و تیبو کورتوا / عکس

چهره‌های سرشناسی مهمان ویژه ال کلاسیکو بودند.

طرفداری | شب گذشته (یکشنبه) و در دیداری حساس از هفته سی و دوم رقابت‌های لالیگا فصل ۲۰۲۳/۲۴، رئال مادرید با نتیجه ۲-۳ بارسلونا را شکست داد و فاتح ال‌کلاسیکو شد.

تام بریدی، اسطوره فوتبال آمریکایی و نواک جوکوویچ یکی از برترین تنیسورهای تاریخ مهمان ویژه ال‌کلاسیکو در استادیوم سانتیاگو برنابئو بودند. این دو اسطوره دنیای ورزش در کنار تیبو کورتوا دروازه‌بان بلژیکی و مصدوم رئال مادرید در هنگام ال‌کلاسیکو، عکسی به یادگار انداختند.

بیشتر بخوانید: حضور تام بریدی در جشن رئال مادرید و ملاقات با بازیکنان این تیم + عکس

 

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • عکس| مهمان ویژه تمرین امروز استقلال چه کسی بود؟
  • تام بریدی در کنار نواک جوکوویچ و تیبو کورتوا / عکس
  • بیرانوند گچ دستش را باز کرد | حضور مهمان ویژه زن در تمرینات پرسپولیس!
  • دو بانوی ورزشکار پارادوومیدانی کشور مهمان ویژه تمرین پرسپولیس
  • تئاتر بچه‌های مسجد فرآیندمحور است/ دنبال چیدن میوه آماده نیستیم