Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@17:10:57 GMT

شکایت اروپایی‌ها از واتس‌اپ

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۹۹۸۴۳

شکایت اروپایی‌ها از واتس‌اپ

واتس‌اپ با یک سلسله شکایتهای سازمان مصرف کننده اروپایی و سایرین بر سر آپدیت سیاست حریم خصوصی روبرو شد که باعث برانگیخته شدن اعتراض جهانی و کوچ بعضی از کاربران به اپلیکیشنهای رقیب تلگرام و سیگنال شده است. ناطقان:  گفته می شود این تغییرات مربوط به پیامهایی است که کاربران به شرکتها ارسال می کنند و شامل مکالمات شخصی آنها نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست حریم خصوصی جدید واتس‌اپ از ۱۵ ماه مه به اجرا درآمد و اجازه می دهد این اپلیکیشن اطلاعات کاربران را با فیس بوک و اینستاگرام به اشتراک بگذارد. این تغییرات قرار بود ابتدا در فوریه اجرایی شود اما در پی انتقاد گسترده کاربران واتس‌اپ از تغییرات جدید و این ادعا که واتس‌اپ قرار است اطلاعات شخصی کاربران را با فیس بوک – شرکت مادر خود – به اشتراک بگذارد، این سرویس پیام رسان تصمیم گرفت به‌روزرسانی سیاست حریم خصوصی را به مدت سه ماه تا اواسط ماه مه به تاخیر بیاندازد.



سازمان مصرف کننده اروپایی (BEUC) و هشت عضو آن از این تغییرات انتقاد کرده و شکایتی را به کمیسیون اروپایی و شبکه اروپایی مقامات مصرف کننده تنظیم و اعلام کرده اند واتس‌اپ به شکل غیرمنصفانه کاربران را برای پذیرش سیاستهای جدید تحت فشار قرار داده است.

این گروه‌ها در بیانیه مشترکی اعلام کردند: محتوای نوتیفیکیشنها، ماهیت آنها، زمان بندی ارسال و تکرارشان برای کاربران، مصرف کنندگان را تحت فشار قرار داده و آزادی حق انتخاب آنها را تضعیف کرده است. به این ترتیب اقدام واتس‌اپ نقض دستورالعمل اتحادیه اروپا در خصوص شیوه های تجاری غیرمنصفانه بوده است.

شاکیان اعلام کردند واتس‌اپ موفق نشده است به زبان شفاف و قابل فهم، ماهیت این تغییرات را توضیح دهد. این ابهام نقض قانون مصرف کننده اتحادیه اروپاست که شرکتها را وادار می کند از شرایط قراردادی و ارتباطات تجاری واضح و روشن استفاده کنند.

بر اساس گزارش رویترز، این گروه‌ها از شبکه اروپایی مقامات مصرف کننده و مقامات حفاظت از داده اتحادیه اروپا خواستند برای پرداختن به این نگرانیهای حریم خصوصی و حقوق مصرف کننده با یکدیگر همکاری کنند.

سرویس پیام رسان واتس‌اپ ابتدا اعلام کرده بود کاربرانی که با سیاست حریم خصوصی جدید موافقت نکنند، دیگر نمی توانند تماس یا نوتیفیکیشن دریافت کنند و دسترسی به قابلیتهای این پیام رسان برای آنها محدود می شود. اما ماه گذشته تغییر جهت داد و اعلام کرد هیچ قابلیتی برای کاربرانی که سیاست جدید این شرکت را نپذیرفته اند، محدود نمی شود.
منبع: ایلنا برچسب ها: شکایت ، ناطقان ، واتساپ ، اروپا ، تلگرام ، رقابت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شکایت ناطقان واتساپ اروپا تلگرام رقابت سیاست حریم خصوصی مصرف کننده واتس اپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۹۹۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است

واتس‌اپ در هفته‌های اخیر روی افزودن امکانات و قابلیت‌های متعددی تمرکز کرده است که از جمله آنها می‌توان به فیلتر‌های ساماندهی چت‌ها و پشتیبانی از سایر پیام‌رسان‌ها مانند تلگرام اشاره کرد. اکنون به‌نظر می‌رسد که ویژگی جدیدی برای ارسال پیام بدون نیاز به ذخیره کردن شماره مقصد به‌عنوان مخاطب در حالت آزمایشی قرار دارد و قابلیت ورود بدون نیاز به رمز عبور هم به‌تدریج در اختیار دارندگان آیفون قرار می‌گیرد.

ورود بدون نیاز به رمز عبور در واتس‌اپ

بسیاری از پلفترم‌ها و سرویس‌های آنلاین مشغول حذف نیاز به رمزعبور برای ورود کاربران به حساب‌های خود هستند. این ویژگی به افراد اجازه می‌دهد تا با استفاده از حسگر‌های بیومتریک مثل فیس‌آی‌دی و تاچ‌آی‌دی به داخل اکانت خود بروند و دیگر نیازی به تایپ رمز عبور نداشته‌باشند. واتس‌اپ نیز در همین راستا اقدام به شروع پشتیبانی از Passkey در دستگاه‌های مبتنی بر iOS کرده است و به‌روزرسانی جدید آن، امکان گفته شده را به آیفون اضافه می‌کند. در این حالت، رمزی اختصاصی برای هر اپل آی‌دی ایجاد می‌شود که روی آی‌کلاد Keychain ذخیره می‌گردد. اپل ادعا دارد که شیوه نوین ورود به حساب‌های کاربری، از امنیت بیشتری نسبت به رمز عبور برخوردار است و می‌تواند نرخ وقوع حملات فیشینگ و سرقت هویت را کاهش دهد.

شایان‌ذکر است که قابلیت ورود بدون نیاز به رمز عبور، چندین ماه قبل به نسخه اندروید واتس‌اپ اضافه شد و متا در ارائه آن برای دارندگان آیفون، تأخیر نسبتاً زیادی داشته است. البته ویژگی ورود به اپلیکیشن با استفاده از حسگر‌های بیومتریک، در گذشته روی محصولات اپل فعال شده بود؛ اما خبری از ورود اولیه به اکانت از این طریق نبود. سخنگوی واتس‌اپ اعلام کرده است که آپدیت جدید به‌مرور در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و اگر گزینه‌ای برای به‌روزرسانی مشاهده نمی‌کنید، فعلاًُ باید منتظر ارائه آن برای دستگاه یا منطقه خود بمانید. شایان‌ذکر است که رایانه‌های مک و ویندوزی همچنان امکان استفاده به‌عنوان دستگاه اصلی متصل به‌حساب کاربری را ندارند؛ در نتیجه قابلیت ورود به اکانت از طریق کد QR هنوز در واتس‌اپ باقی خواهد ماند.

ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده

در سال گذشته، تصاویری از قابلیت جدید در واتس‌اپ به بیرون درز کرد که امکان ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده را به کاربران می‌داد. با این حال، ویژگی مذکور هیچ‌وقت به‌شکل رسمی ارائه نشد و هنوز هم باید برای ارسال پیام به فرد جدید، شماره آن را در قالب یک مخاطب ذخیره نمود. اکنون به نظر می‌رسد که متا، یک بخش جداگانه برای وارد کردن شماره جهت ارسال پیام به غیر مخاطبین را درنظر گرفته است و احتمال دارد در به‌روزرسانی‌های آتی، شاهد اضافه شدن آن به لیست امکانات تازه باشیم.

ویژگی ارسال پیام بدون نیاز به ذخیره شماره فعلاً در نسخه آزمایشی ۲.۲۴.۹.۲۸ اندروید واتس‌اپ مشاهده شده است و مشخص نیست که آیا به‌صورت همزمان برای iOS هم ارائه خواهد شد یا کاربران آیفون باید زمان بیشتری را منتظر بمانند. البته در گذشته هم شاهد منصرف شدن تیم توسعه واتس‌اپ از اضافه کردن قابلیت‌های آزمایشی به نسخه اصلی بوده‌ایم و احتمال چنین رخدادی هم وجود دارد. ویژگی دیگری هم تحت عنوان Hidden group در نسخه آزمایشی اندروید دیده شده است که به‌کمک آن می‌توان اقدام به مخفی کردن گروه‌ها در کامیونیتی‌ها کرد؛ به‌طوری که تنها کاربران دعوت شده به گروه می‌توانند آن را پیدا کنند.

منبع: دیجیاتو

tags # واتس‌آپ سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • دست اسرائیل از آستین واتس‌اَپ بیرون زد/ کشتار کاربران فلسطینی با نقض حریم اطلاعاتی
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • فیلم| همدستی واتس‌اپ با اسرائیل برای کشتار مردم غزه!
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • با واتساپ بدون اینترنت ، فایل منتقل کنید
  • عکس| تصویر جدید عموپورنگ در آغوش امیرمحمد/تعجب کاربران از تغییرات داریوش فرضیایی