Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@07:28:21 GMT

افزایش 10 درصدی تولید تایر و تیوب در کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۰۲۹۸

افزایش 10 درصدی تولید تایر و تیوب در کشور

تین نیوز

سخنگوی انجمن تایر گفت: در بهار امسال در مجموع ۱۱ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۶۶۵ حلقه انواع تایر و تیوب با وزن ۷۰ هزار و ۴۴۷ تن تولید شد که رشد ۱۰ درصدی در تیراژ و ۵ درصدی در وزن را نشان می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، مصطفی تنها در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت تولید تایر در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: طی ۳ ماه نخست سال جاری ۵ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۸۹۰ حلقه تایر انواع خودروی سبک و سنگین با وزن ۶۳ هزار و ۸۴۸ تن در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد حلقه افزایش ۲ درصدی و از نظر وزن افزایش ۳ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این میزان سهم تایرهای سواری ۵ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۷۲ حلقه با وزن ۳۶ هزار و ۸۹۲ تن بود که از نظر وزنی رشد یک درصدی داشته، اما از نظر تعداد حلقه‌ها بدون تغییر مانده است.

سخنگوی انجمن صنعت تایر افزود: همچنین در این مدت ۲ میلیون و ۶۲ هزار و ۹۴۱ حلقه تایر با وزن ۴ هزار و ۲۴۱ تن انواع دوچرخه و موتور سیکلت تولید شد که نسبت به بهار سال گذشته بیانگر رشد ۵۸ درصدی در تعداد حلقه و ۴۱ درصدی در وزن است.

وی ادامه داد: ۳ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۸۳۴ حلقه انواع تیوب با وزن ۲ هزار و ۳۵۸ تن نیز در بهار سال جاری تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶ درصدی در تعداد حلقه و رشد ۱۲ درصدی در وزن داشته است.

تنها اظهار داشت: در مجموع طی ۳ ماه نخست سال جاری ۱۱ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۶۶۵ حلقه انواع تایر و تیوب با وزن ۷۰ هزار و ۴۴۷ تن تولید شد که رشد ۱۰ درصدی در تعداد حلقه‌ها و ۵ درصدی در وزن را نشان می‌دهد.

به گفته سخنگوی انجمن صنعت تایر، این حجم از تولید در حالی است که در سال‌های گذشته در ۱۲ ماه سال ۲۵۰ هزار تن تایر در کشور تولید می‌شد.

به گزارش خبرنگار مهر، افزایش ۱۰ درصدی تولید انواع تایر از انجایی رقم خورد که دولت از قیمت گذاری دستوری لاستیک دست برداشت و اجازه داد قیمت این تولیدات صنعتی متناسب با نرخ نهاده‌های تولید تعیین شود؛ به این ترتیب زیان ناشی از قیمت گذاری دستوری در این صنعت از بین رفت و با سودآور شدن فعالیت کارخانجات، میزان تولید افزایش یافت که به معنای ایجاد اشتغال بیشتر و افزایش سهم این صنعت از رشد اقتصادی کشور است.

این در حالی است که قیمت گذاری دستوری همچنان در برخی دیگر از حوزه های تولیدی و خدماتی همچنان برقرار است و صرفه اقتصادی و انگیزه فعالیت را از فعالان بخش خصوصی سلب کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: قیمت لاستیک مصطفی تنها قیمت تایر سخنگوی انجمن تایر درصدی در وزن تولید شد تعداد حلقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۰۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور

به گزارش قدس آنلاین، نتایج طرح آمارگیری از دامداری های کشور در سال ۱۴۰۲ نشان می دهد که تعداد گاو و گوساله به تفکیک نژاد، شامل «۱.۶۵ میلیون راس نژاد اصیل»، «۲.۳۳ میلیون راس نژاد آمیخته» و «۱.۴۷ میلیون راس نژاد بومی» بوده است.

در حالی که تعداد گاو و گوساله اصیل در سال ۱۳۹۹ حدود ۱.۲۵ میلیون راس بوده است.

همچنین طرح آمارگیری از دامداری های کشور نیمه دوم فصل پاییز سال ۱۴۰۲ اجرا شد. در این طرح آمارگیری که به صورت نمونه‌ای اجرا شد، اطلاعات مربوط به تعداد انواع دام، مقدار تولید شیر، تغییرات تعداد دام (تعداد دام خریداری شده، تعداد دام پروار شده، تعداد دام فروخته شده، تعداد دام زائیده شده، تعداد دام ذبح شده و تعداد دام تلف شده)، مقدار علوفه مصرفی، ارزش سرمایه‌گذاری و دریافتی‌ها و پرداختی‌های دامداری‌ها گردآوری شده است.

این طرح آمارگیری با بیش از ۴۴۰ نفر نیروی انسانی (آمارگیر، بازبین و کارشناس) با مراجعه حضوری به واحدهای نمونه اجرا شد. این طرح آمارگیری با فاصله زمانی سه ساله اجرا می‌شود و نتایج آن در سطح استان استخراج و منتشر شده است.

بر اساس نتایج حاصل از این طرح، ۱.۳ میلیون بهره‌بردار دارای دام در سطح کشور وجود دارد که تعداد دام موجود در این دامداری‌ها شامل ۴۴ میلیون راس «گوسفند و بره» ۱۶.۳ میلیون راس «بز و بزغاله»، ۵.۴۵ میلیون راس «گاو و گوساله»، ۲۰۰ هزار راس «گاومیش و بچه گاومیش» و ۱۷۰ هزار نفر «شتر و بچه شتر» بوده است.

تعداد گاو و گوساله به تفکیک نژاد، شامل «۱.۶۵ میلیون راس نژاد اصیل»، «۲.۳۳ میلیون راس نژاد آمیخته» و «۱.۴۷ میلیون راس نژاد بومی» بوده است. تعداد گاو و گوساله نژاد اصیل در سال ۱۴۰۲، بیش از ۳۲ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است (تعداد گاو و گوساله اصیل در سال ۱۳۹۹ حدود ۱.۲۵ میلیون راس بوده است).

بیشترین تعداد «گوسفند و بره» در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و خوزستان؛ بیشترین تعداد «بز و بزغاله» در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان؛ و بیشترین تعداد «گاو و گوساله» در استان‌های مازندران، تهران و گیلان نگهداری شده است.

طی ۳۶۵ روز منتهی به زمان آمارگیری، ۹.۱ میلیون تن شیر در دامداری‌های کشور تولید شده است که استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی بیشترین مقدار تولید شیر دام را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 
  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان
  • افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال