Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@15:43:45 GMT

واتس اپ هدف شکایت سازمان مصرف کنندگان اروپا

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۱۸۱۷

واتس اپ هدف شکایت سازمان مصرف کنندگان اروپا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، واتس اپ امروز با انبوهی از شکایات از سوی سازمان مصرف کنندگان اروپا (‌BEUC) و سازمان‌های دیگر روبرو شد که دلیل آن به روز رسانی قانون حریم خصوصی این اپ است. این به روز رسانی سبب کوچ تعداد زیادی از کاربران از آن شده است.

واتس اپ در ماه ژانویه طی یک به روز رسانی اعلام کرد اطلاعات کاربران را به فیس بوک و دیگر شرکت‌های زیرمجموعه آن به اشتراک می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این پلتفرم ادعا می‌کند این تغییر فقط مربوط به کسب وکارها است و درباره کاربران عادی و چت های خصوصی اعمال نمی‌شود.

در این میان سازمان مصرف کنند گان اروپا (‌BEUC) و ۸ عضو آن به این تغییرات اعتراض کردند و شکایاتی را در کمیسیون اتحادیه اروپا و شبکه از مقامات حمایت از مصرف کننده اتحادیه اروپا ثبت کردند. آنها ادعا می‌کنند واتس اپ به طور غیرقانونی به کاربران فشار می‌آورد تا سیاست‌های جدید را قبول کنند.

این گروه‌ها در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: محتوای این به روزرسانی ها، ماهیت، زمانبندی و اعلام آن به کاربران فشار می‌آورد و آزادی انتخاب را نقض می‌کند. به این ترتیب به روزرسانی های مذکور دستورالعمل اتحادیه اروپا درباره روش‌های تجاری ناعادلانه را نقض می‌کنند.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: واتس اپ نتوانسته به طور روشن و شفاف ماهیت تغییرات را توضیح دهد. این ابهام مضاعف بر نقض قوانین مصرف کننده اتحادیه اروپا است که شرکت‌ها را موظف می‌کند شرایط را به طور شفاف و واضح توضیح دهند.

این گروه‌ها از شبکه مقامات حمایت از مصرف کننده اتحادیه اروپا و مقامات حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا خواسته‌اند با همکاری یکدیگر نگرانی‌های حریم خصوصی و نقض قوانین مصرف کننده را بررسی کنند.

کد خبر 5256140 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: واتس آپ اتحادیه اروپا حاکمیت سایبری حریم خصوصی حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری شرکت دانش بنیان امنیت سایبری قانون سامسونگ موبایل حمل و نقل فناوری فضایی ویروس کرونا توییتر هوش مصنوعی گوگل اتحادیه اروپا مصرف کننده مصرف کنند واتس اپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۱۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری رویترز به نقل از بیانیه شورای اتحادیه اروپا نوشت که گروه نژادپرست یهودی "لحاوا" به همراه گروه "جوانان ستیغ" و دو تن از فعالان آن تحریم شده اند.

اسرائیل کرانه باختری را در جنگ ۱۹۶۷ به تصرف خود درآورد و از آن زمان تاکنون این منطقه تحت اشغال نظامی بوده و شهرک‌های صهیونیست نشین به طور مداوم گسترش یافته ‌اند. فلسطینی ها کرانه باختری را به همراه قدس شرقی و غزه جزئی از کشور مستقل خود می دانند.

کد خبر 845575 منبع: ایرنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه تحریم اتحادیه اروپا

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
  • آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند
  • چت‌بات هوش مصنوعی متا در دسترس برخی کاربران واتس‌اپ قرار گرفت
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • مرگ در کمین مصرف کنندگان دارو‌های تقلبی و قاچاق
  • آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا درباره تیک‌تاک لایت
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • به روز رسانی جدید واتس‌اپ کاربران را عصبانی می‌کند
  • با «فیلتر‌های گپ» پیام‌های واتساپ را سریع‌تر پیدا کنید
  • مرگ در کمین مصرف‌کنندگان داروهای تقلبی و قاچاق