Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@23:58:52 GMT

برداشت میوه‌های سردسیری در هرمزگان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۲۲۴۲

برداشت میوه‌های سردسیری در هرمزگان آغاز شد

مسعود گرگیج عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از باغ های میوه در هرمزگان پیش بینی کرد: امسال پنج هزار تن میوه سردسیری و نیمه سردسیری در هرمزگان برداشت شود.
وی با اشاره به اینکه برداشت این محصولات تا شهریورماه امسال.ادامه دارد، بیان داشت: انگور، انجیر، انار، گردو و زردآلو از جمله میوه‌های سردسیری و نیمه سردسیری در هرمزگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهارداشت: این محصولات در مناطق کوهستانی با آب و هوای معتدل شهرستان‌های بندرعباس، حاجی آباد، رودان و بشاگرد کشت می‌شود.
گرگیج ابرازداشت: محصولات سردسیری و نیمه سردسیری هرمزگان به استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان فرستاده می‌شود.
وی یادآورشد: برای توسعه باغ‌ها در اراضی شیب دار ۱۰۰ هکتار انجیر در شهرستان حاجی آباد و دهستان سیاهوی شهرستان بندرعباس کاشته شد.
استان هرمزگان به گرما و میوه‌های گرمسیری معروف است، اما در مناطق کوهستانی هم میوه‌های سردسیری و نیمه سردسیری تولید می‌شود.
 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی میوه سردسیری برداشت محصول هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی میوه سردسیری برداشت محصول وزارت جهاد کشاورزی میوه سردسیری برداشت محصول هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۲۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان

سید محمدنور موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: بندرعباس، بشاگرد، میناب، رودان و بستک از شهرستان‌هایی هستند گیاهان دارویی در آنها کشت می‌شود.

وی گفت: پارسال ۹ فقره طرح مصوب بهره برداری گیاهان دارویی با همکاری بهره برداران و تعاونی‌های مردمی به مساحت ۲۲۰ هزار هکتار پوشش داده شد که شامل دوگونه دارویی آویشن و آنغوزه است.

موسوی افزود: عملیات اصلاحی و احیایی در مراتع با همکاری بهره برداران شامل احداث هلالی آبگیر، بذرکاری، بذرپاشی و حفاظت و قرق است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: سالانه حدود ۲۰ تن آویشن و آنغوزه از مراتع و رویشگاه‌های استان برداشت می‌شود که ارزش اقتصادی بیش از ۱۲۱ میلیارد ریال است.

وی افزود: گونه‌های دارویی و خوراکی شامل آویشن، آنغوزه تلخ، بادام کوهی، بنه، گیشدر، پونه، مور خوش، مور تلخ، کلپوره، گلدر و آلوئه ورا بیشترین مصرف را در استان هرمزگان دارند.

موسوی گفت: این گونه‌های دارو‌های گیاهی پس از برداشت به استان‌های فارس، اصفهان، تهران ارسال و بعد از فرآوری و بسته بندی به خارج از کشور صادر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • روش‌های خلاقانه و آسان برای برش زدن هنرمندانه میوه و خیار (فیلم)
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد