Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع امنیتی ترکمنستان اعلام کردند برای تقویت و تحکیم نیرو‌های مرزی خود با افغانستان سلاح‌های سنگین به منطقه فرستادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو از خبرگزاری «خامه پرس» افغانستان، یک منبع آگاه امنیتی ترکمنستان روز دوشنبه از اعزام هواپیما‌های جنگی و بالگرد به مرز افغانستان خبر داد.

وی که خواست نامش فاش نشود در این خصوص افزود: این اقدام برای تقویت و تحکیم نیرو‌های مرزی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برپایه این گزارش قرار است این عملیات تقویتی از پایگاه نظامی به شهر «ماری» ترکمنستان که مهم‌ترین و اصلی‌ترین منطقه مرزی میان دو کشور افغانستان و ترکمنستان است انجام شود.

رسانه‌های ترکمنستان پیشتر این اقدام را تائید کردند و افزودند نیرو‌های نظامی در «عشق آباد» پایتخت این کشور برای اعزام به منطقه به حالت آماده باش در آمدند.

ترکمنستان اکنون دومین کشور بعد از تاجیکستان است که مرز‌های مشترک در منطقه شمالی افغانستان دارد و باید امنیت مناطق مرزی خود را تامین کند.

همزمان دولت افغانستان نیز مانند طالبان به کشور‌های همسایه در منطقه اطمینان می‌دهد خطری از سوی آنان برای این کشور‌ها وجود نخواهد داشت.

دولت افغانستان همچنین از کشور‌های همسایه خواسته تا از آن‌ها برای سرکوب تروریسم حمایت و به آنان کمک کنند.

اعزام نیرو‌های تقویتی به مناطق مرزی زمانی اتفاق افتاد که فرستاده ویژه طالبان به همراه «شیر محمد عباس استانکزی» معاون دفتر سیاسی طالبان با دعوتی رسمی از ترکمنستان دیدن می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرز افغانستان شهر ماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۲۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معادله جدید ایران در منطقه؛ راه گریزی برای متجاوزان نیست

بامداد امروز (یکشنبه) ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران مجموعه‌ای از حملات نظامی تنبیهی را علیه پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی انجام دادند. حملاتی که در پاسخ به تجاوزات نظامی این رژیم و از جمله حمله اخیرش به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق صورت گرفت. پاسخی که امیرعبداللهیان در سفر اخیرش به دمشق به صراحت اعلام کرد که در میدان خواهد بود و گفت که روز‌های سخت در انتظار این رژیم است.

اقدامات تنبیهی ایران در راستای اعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد انجام شد و آنگونه که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران اعلام کرد ایران هیچ هدف غیر نظامی را در پاسخ خود تعریف نکرد و نیرو‌های مسلح ایران هم هیچ مکان اقتصادی و یا جمعیتی را هدف قرار ندادند.

عملیاتی که به گفته امیرعبداللهیان از ۷۲ ساعت قبل به همسایگان و کشور‌های منطقه اطلاع داده و البته هشدار داده شد که هدف این حملات صرفا تنبیه رژیم اسرائیل است و ایران به دنبال هدف قرار دادن افراد و پایگاه‌های آمریکا در منطقه نیست. آنگونه که وزیر امور خارجه بیان کرد ایران به این کشور‌ها هشدار داد که اگر آمریکا در راستای دفاع و حمایت از اسرائیل از فضا و یا سرزمین این کشور‌ها استفاده کند، ناچارا پایگاه نظامی آمریکا در آن کشور هدف قرار می‌گیرد.

در همین خصوص نیز سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان کرد: عملیات «وعده صادق» با اسم رمز «یا رسول الله» با موفقیت کامل از شب گذشته تا امروز صبح انجام رسید و به همه اهداف خود نائل شد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران پس از این حملات هم هشدار دادند که اگر رژیم اسرائیل بار دیگر مرتکب خطا شود، پاسخی سخت در انتظار آن است و در همین خصوص نیز آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز تصریح کرد: هرگونه ماجراجویی جدید علیه منافع ملت ایران با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: دلاورمردان نیرو‌های مسلح با رصد تحولات منطقه هر تحرکی را زیر نظر دارند و چنانچه رژیم صهیونیستی یا حامیان آن رفتاری خیره‌سرانه نشان دهند پاسخی قاطع و به مراتب سهمگین‌تر دریافت خواهند کرد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • کاپ آزاد ترکمنستان| منتخب هاکی روی یخ ایران در اولین گام پیروز شد
  • جزییات اجرای پروژه های برون مرزی در حوزه برق و آب
  • سربازان مشمول بخوانند
  • ادعای رسانه های آمریکایی درباره برنامه اسرائیل برای پاسخ به ایران
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • بازسازی صحنه زورگیری در بزرگراه صدر تهران/ مجازات سنگین در انتظار سارقان
  • مجازات سنگین در انتظار زورگیران بزرگراه صدر
  • معادله جدید ایران در منطقه؛ راه گریزی برای متجاوزان نیست
  • آیا سربازان مستقر در نقاط مرزی برای چنین ماموریتی آموزش خاصی می بینند؟
  • هرگونه ماجراجویی جدید با پاسخ سنگین‌تر مواجه خواهد شد