Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:00:56 GMT

رشته فرش در هنرستان های خراسان شمالی دایر شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۳۱۳۵

رشته فرش در هنرستان های خراسان شمالی دایر شد

مهرداد داودزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم زمان با آغاز سال تحصیلی جدید رشته فرش در هنرستان سیرجانیان بجنورد، زیارت شیروان، هنرستان روستای بدرانلوی بجنورد و هنرستان روستای گرگز شهرستان راز و جرگلان تدریس می شود.

وی تصریح کرد: دانش آموزان به غیر از دروس عمومی با طرح‌های فرش اصیل ایران، مواد اولیه، نوع بافت، قالیشوئی و سایر امور مربوط به فرش آشنا می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه صنعت فرش این استان وضعیت مناسبی ندارد، افزود: برای رونق بخشیدن این بخش، سند توسعه صنعت فرش و جایگاه آن به صورت واقعی و نه اسمی باید تهیه و تدوین شود.

وی ادامه داد: سالانه ۱۶۰ هزار متر مربع فرش دستباف در خراسان شمالی بافته می شود و در سایر استانها به فروش می رسد و اگر نمایشگاه بزرگ فرش به صورت سالانه در استان دایر شود، رونق مناسبی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور دارای اقوام کرد، کرمانج، ترک، ترکمن، تات و بلوچ است که صنایع دستی هر یک از آنها ویژگی های منحصر به فردی دارد. 

این استان در بخش دستبافته های داری، گلیم و فرش کردی دارای بیش از ۱۲ هزار بافنده است که ۶۰ درصد این افراد در بجنورد، مرکز استان فعالیت می کنند و به همین دلیل  در سال ۹۸ نام مرکز استان به عنوان «شهر ملی گلیم و سفره کردی» به ثبت رسید.

برچسب‌ها فرش مدارس وزارت صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرش مدارس وزارت صنعت معدن و تجارت فرش مدارس وزارت صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، مهدی رحمدل افزود: ۱۵ هزار و ۶۶۷ نفر از شرکت کنندگان در آزمون مهارتی را بانوان و ۱۹ هزار و ۵۷۷ نفر را مردان تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به سنجش مهارت ۱۹ هزار و ۸۳۴ نفر از طریق آزمون‌های برخط در استان افزود: پارسال پنج هزار و ۷۷۶ نفر از کارآموزان بخش دولتی، ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر از کار آموزان بخش آموزشگاه‌های آزاد و سه هزار و ۴۷۸ نفر از بخش اصناف در آزمون‌های آنلاین شرکت کردند.
به گفته رحمدل همچنین پارسال ۷۲۹ نفر در آزمون‌های صنایع ساختمان، سه هزار و ۶۴۰ نفر تمدید صنایع ساختمان، ۲۴۱ نفر در آزمون‌های تفاهم نامه و ۴۳۰ نفر در سنجش برای تمدیدتفاهم نامه شرکت کردند.
اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی در ۹ مرکز دولتی به متقاضیان، آموزش مهارت‌های فنی ارایه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • وعده صادق، شکست دنیای استکبار
  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی
  • میراث ورزشی خراسان چگونه به نام یک نفر سند خورد؟
  • هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان راه‌اندازی شود
  • ضرورت تشکیل هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان
  • صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان
  • بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی
  • تخصیص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث دیوار ساحلی جوادیه بجنورد
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی