Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@01:57:03 GMT

تخصیص لاستیک با ارز ۴۲۰۰ برای کامیون‌داران

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۳۵۲۷

تخصیص لاستیک با ارز ۴۲۰۰ برای کامیون‌داران

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری اظهار کرد: به توجه به اهمیت حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره)، از 20 تیرماه تا 31 مرداد سال جاری یک جفت لاستیک با نرخ دولتی به رانندگان متقاضی تعلق می گیرد.

وی افزود: رانندگانی که حداقل تعداد پنج فقره بارنامه مربوط به حمل گندم، کنجاله سویا و جو مربوط به شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی ایران از مبدأ بندر امام(ره) به تمام نقاط کشور با مجموع مسافت طی شده 4000 کیلومتر حمل نمایند، می توانند با مراجعه به پایانه بار بندرامام خمینی (ره) نسبت به دریافت یک جفت لاستیک با نرخ دولتی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از بندر امام خمین (ره) با استفاده از تمامی ظرفیت ها، در حال حاضر روند خوبی را طی می کند.

فرصت یکماه رانندگان برای استفاده از لاستیک‌ با ارز نیمایی

این در حالی است که رئیس سازمان راهداری هفته گذشته با اشاره به تأمین لاستیک خودروهای سنگین با ارز نیمایی گفته بود: اگر رانندگان تا یک ماه به سامانه تجارت مراجعه نکنند این لاستیک‌ها در بازار آزاد فروخته می‌شود.

داریوش امانی درباره تأمین لاستیک خودروهای سنگین،‌ اظهار کرد: اوایل سال 99 اعلام شد دیگر لاستیک از سبد ارز 4200 خارج شده است، در این راستا با تمهیدات اندیشیده‌شده و کمیته پایش مربوطه تصمیم گرفته شد در  سامانه در اختیار سازمان تعداد لاستیکی که ارز 4200تومانی داشت با سهمیه‌بندی تا پایان سال ادامه دهیم.

وی با بیان این که کار برای آن انجام شد تا رانندگان عزیز با شیب ملایم‌تری ارز نیمایی را تجربه کنند، افزود: از ابتدای امسال رانندگان از سامانه تجارت باید لاستیک موردنیاز تهیه کنند،‌ در این سامانه کارخانجات داخلی و واردکننده باید لاستیک خود را اظهار کنند. چنانچه رانندگان تا یک ماه برای تأمین لاستیک مراجعه نکنند، کارخانجات و واردکننده‌ها می‌توانند آن را به‌صورت آزاد به فروش برسانند.

وی همچنین با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس حامل سربازان، افزود: این یک حادثه دلخراش بود که در ساعات اولیه پس از تکمیل گزارش اولیه توسط پلیس با رانندگان هم برخورد شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: به مدیران‌کل استان‌ها در خصوص نظارت مستمر بر عملکرد شرکت‌ها تأکید شد، ضمن این‌که به مدیران فنی شرکت‌های حمل‌ونقل تذکر داده شد.

امانی با یادآوری این که در این حادثه مدیر فنی شرکت بازدیدی از اتوبوس نداشت و اتوبوس لاستیک غیرقابل اطمینان داشته است، گفت: به‌دنبال راه‌اندازی سامانه‌ای هستیم تا بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌های حمل‌ونقل نظارت بیشتری داشته باشیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1102810 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز سازمان راهداری حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کسر و دریافت هرگونه وجه از مالکان و رانندگان اتوبوس ممنوع است

تین نیوز

فعالان صنف حمل و نقل مسافری بین شهری اعلام کردند رانندگان اتوبوس و همچنین مالکان می توانند در صورتی که در پایانه غرب ( ترمینال غرب )  و دیگر پایانه های کشور از آنها مبالغی به صورت دستی و یا غیر دستی تحت عنوان پامیزی، سوار کنی، دلالی، پذیرایی و ... کسر می شود، جهت تنظیم شکایت به انجمن های صنفی مراجعه نمایند.

به گزارش تین نیوز، بر اساس آنچه رانندگان اتوبوس در شبکه های اجتماعی عنوان کردند با وجود آن که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کسر هرگونه وجهی را از صورت وضعیت یا به صورت دستی از مالکان ناوگان مسافری ممنوع اعلام نموده اما هنوز در برخی پایانه های کشور چنین مبالغی از رانندگان و مالکان اتوبوس دریافت می شود که این امر انتقاداتی را در بین فعالان رانندگان و مالکان اتوبوس ایجاد کرده است.

بر اساس دستورالعمل جدید معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که تاریخ آن مربوط به ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ است کسر هرگونه وجهی تحت عنوان پامیزی، دلالی، پایش، فروش بلیت اینترنتی ، تغذیه و..‌‌‌‌‌. از صورت وضعیت ، پرداخت نقدی و یا دریافت وجه به صورت دستی توسط هریک از عوامل شرکت های مسافربری از مالکان و رانندگان اتوبوس ( مالکان ناوگان) ممنوع است.

با توجه به اعلام سازمان، رانندگان و مالکان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این خصوص مراتب را از طریق سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای و تشکل های صنفی  پیگیری نمایند.

بدین ترتیب طبق قانون فقط  باید ۱۵ درصد کمیسیون شرکت های حمل و نقل و ۵ درصد عوارض شهرداری از صورت وضعیت کسر و مابقی به مالک ناوگان پرداخت می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • پاسخگویی به بیش از ۸۷ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ در چهارمحال و بختیاری
  • افشاگری درباره بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ سوء استفاده کنندگان کیستند؟
  • تخصیص ۵۰ کیلوگرم‌کود اوره‌مازاد بر سهمیه به پیمانکاران تکثیری بذر گندم و جو
  • کاهش مشکلات خدمات حوزه حمل‌ونقل با استفاده از هوش مصنوعی
  • رانندگان اسنپ و تپسی، زیر بار کمیسیون
  • (عکس) بدترین ترافیک تاریخ در چین،؛ ۱۰۰ کیلومتری که بازشدنش ۱۲ روز طول کشید!
  • ◄ کسر و دریافت هرگونه وجه از مالکان و رانندگان اتوبوس ممنوع است
  • سرمایه‌داران بزرگ برای خرید استقلال پیشقدم شدند؛ خریداران استقلال چه شرکت‌هایی هستند؟