Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به این‌که سود وام طرح ملی مسکن 18 درصد است مبلغ سود تسهیلات این طرح در پایان دوره بازپرداخت 20 ساله به رقم سرسام‌آور حدود 700 میلیون تومان خواهد رسید.

 

به گزارش پول نیوز، محمد اسلامی شب گذشته در برنامه تیتر امشب با اشاره به افزایش وام طرح ملی مسکن به 250 میلیون تومان، گفت: زمانیکه وام این طرح 100 میلیون تومان بود، حدود 10 درصد قیمت واحدها را پوشش می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با افزایش وام به 250 میلیون تومان، حدود 60 درصد هزینه ساخت واحدها با تسهیلات تامین می شود.

وی با اعلام این‌که بازپرداخت تسهیلات طرح ملی مسکن 20 ساله است، اضافه کرد: از 530 هزار واحد طرح مذکور تاکنون 40 هزار واحد افتتاح شده و تا پایان سال 1400 در صورت تکمیل آورده متقاضیان 150 هزار واحد دیگر تکمیل خواهد شد.

با توجه به این‌که سود وام طرح ملی مسکن 18 درصد است مبلغ سود تسهیلات این طرح در پایان دوره بازپرداخت 20 ساله به رقم سرسام‌آور حدود 700 میلیون تومان خواهد رسید.

محاسبه اقساط تسهیلات دریافتی متقاضی طرح ملی مسکن با سود 18 درصدی حاکی از آن است که میزان قسط ماهانه در روش ساده 3 میلیون و 858 هزار تومان است. کل بازپرداخت وام از سوی متقاضی در ماه 12 سال بیستم 925 میلیون و 986 هزار تومان است. کل سود این تسهیلات نیز 676 میلیون تومان خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی اخیرا اعلام کرده وام 250 میلیون تومانی حدود 55 درصد قیمت واحدهای طرح ملی مسکن را تامین خواهد کرد. به عبارت دیگر متقاضی نیز تقریبا باید بیش 200 میلیون تومان آورده برای خانه‌دار شدن در طرح ملی مسکن آورده نقدی داشته باشد.

بنابراین با احتساب این میزان آورده و سود تسهیلات، در مجموع متقاضی برای یک واحد طرح ملی مسکن حدود یک میلیارد و 125 میلیون تومان پرداخت خواهد کرد. یعنی برای یک واحد 100 مترمربعی حدود 11.5 میلیون تومان برای هر مترمربع. یکی از ایرادات به وزارت راه و شهرسازی (معاونت مسکن و ساختمان) در طرح ملی مسکن،‌عدم اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف در خصوص شرایط خانه‌دار شدن در این طرح است. بسیاری از متقاضیانی که آورده اولیه 40 میلیون تومانی خود را پرداخت کرده‌اند هنوز نمی‌دانند مبلغ کل واریزی آنها چه میزانی است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مسکن ملی وزیر راه و شهرسازی وام پول نیوز پرداخت وام میلیون تومان طرح ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۷۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تهران تا پایان سال

مدیرعامل بنیاد مسکن استان تهران گفت: قیمت هر مترمربع واحد‌های نهضت ملی مسکن شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر تهران در سال گذشته ۹ میلیون تومان بود که در مجموع به حدود یک میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

عطاءالله زمانی مظفرآبادی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت قیمت تمام شده  و متراژ پروژه های نهضت ملی مسکن که توسط بنیاد مسکن استان تهران در حال ساخت است گفت :  بنیاد  مسکن در حوزه نهضت ملی مسکن متولی شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر نسبت  به تامین مسکن متقاضیان اقدام کرده است.

وی افزود:  در استان تهران  ۲۷ شهر زیر ۵۰ هزار نفر بوده که  ۱۹۳هزار نفر ثبت نامی داریم که سه شرط از جمله  فرم ج، عدم دریافت تسهیلات و نداشتن  مالکیت بوده که از این تعداد  ۱۰۸ هزار  تایید شده اند.

زمانی مظفر آبادی توضیح داد: ۷هزار و ۴۰۰ نفر هم مشمول ۴شرط اصلی که از جمله سبز بودن فرم ج، عدم دریافت تسهیلات و نداشتن مالکیت و ساکن بودن تهران بودند که بنیاد مسکن هدف گذاری برای ساخت برای آنها را در دستور کار قرار گرفت.

وی توضیح داد: در  سایت محک و جیلارد در دماوند ۱۴۲۰ واحد را شروع کرده ایم و در دهه حساب ۱۰۰ امام هم که از ۲۱ فروردین ماه تا ۳۱ فروردین ماه را شامل می شود. ۴۰۰ واحد  در نسیم شهر، ۷۷۴ واحد اسلام شهر  ،۱۰۸ واحد در سایت محک و ۸۰ واحد شاهد شهر  را از ابتدای امسال شروع کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران توضیح داد: میانگین  هر مترمربع  قیمت مسکن در سال گذشته ۹ میلیون تومان است که امسال با توجه به افزایش نرخ تورم قیمت ها بیشتر می شود که در نهایت به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می رسد‌.

او بیان کرد:  یک هزار و ۴۲۰ واحد را به تدریج شروع کرده ایم و تا خرداد ماه ۲۲۰ واحد را در محک دماوند تحویل می دهیم و هر سه ماه یک بار پروژه ها را تحویل می دهیم و تا پایان سال این تعداد را به بهره برداری خواهیم رساند‌.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاوران املاک متخلف زاهدان
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • ۱۸۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در البرز احداث می‌شود
  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • تحویل هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تهران تا پایان سال
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • ساخت و تعمیر ۲۶۰ واحد مسکونی محرومان در لرستان