Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: شامگاه دوشنبه نشست ۴ ساعته و پر حاشیه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا سیستان و بلوچستان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با حاشیه‌های فراوان در استانداری برگزار شد. در این نشست درگیری لفظی بین وزیر بهداشت و یکی از نمایندگان ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید نمکی در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه ما پیش‌بینی وضعیت وخیم کرونا را از قبل کرده بودیم هم‌اینک توانستیم از پس آن بر آییم و پیک آن را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: ما از قبل با مسئولان سیستان و بلوچستان مکاتباتی داشتیم اما برگزاری نماز عید فطر و نیز نشست‌های دورهمی و ضیافت‌هایی که برای انتخابات شوراهای روستا و شهر برگزار شد وضعیت را بسیار وخیم کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این وزارتخانه در زمینه تأمین کیت‌های تشخیصی و تمامی وسایل بهداشتی برای سیستان و بلوچستان هیچ محدودیتی قائل نیست.

وی با اشاره به فعالیت‌های مطلوب دولت در زمینه‌های بهداشتی بیان کرد: در یکسال گذشته ۱۴ هزار تخت بیمارستانی در کشور اضافه و نیز ۴۲۰ آزمایشگاه تشخیص کرونا راه‌اندازی شده است.

نمکی تصریح کرد: با وجود اینکه تحریم‌های ظالمانه فشار مضاعفی بر دولت وارد می‌کند اما در یک سال گذشته ۴۷۰ دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان‌ها اضافه کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: همچنین ما حقوق پرستاران را ۲ و نیم برابر کرده و ۵۳ هزار نیروی جدید را در بدو استخدام داریم که به زودی وارد فعالیت می‌شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برخی کلیپ‌های منتشر شده در رابطه با سخنان خود در هفته قبل مربوط به سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تمام آمارهای ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی حوزه ایرانشهر تائید شده بود و مستندات آن نیز موجود است.

جای برای مدیران غیر صادق نداریم

وی بیان کرد: در این وزارتخانه هیچ جایی برای مدیر غیر صادق وجود ندارد و باید تمام آمار و ارقام بصورت شفاف و روشن برای مردم منتشر شود.

نمکی همچنین در انتهای جلسه در خصوص اظهارات یکی از نمایندگان مجلس اظهار داشت: تصمیم گیری ها در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس واقعیت‌ها انجام می‌شود و ما همه برای همه چیز برنامه ریزی کرده‌ایم.

وی افزود: ما با کمک نیروهای مسلح برای تأمین پزشک، پرستار و نیروهای درمانی مورد نیاز در استان سیستان و بلوچستان پیش بینی‌های لازم را اندیشیده‌ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: برخی از گفتمان‌ها حقایق را مشخص می‌کند، نماینده محترمی که امشب انتقاد داشتند سه بار به دفتر بنده مراجعه کردند و هر سه بار درخواست تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی را داشتند.

عذرخواهی می‌کنم

وی با اشاره به اینکه قطعاً به عملکرد مدیران انتقاداتی وجود دارد، گفت: ما با این نماینده محترم هیچ وقت در خصوص کمبودها بحثی نداشتیم و ایشان در هر سه بار خواستار تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی را داشتند.

نمکی تصریح کرد: بنده بارها اعلام کرده‌ام که من وزیر همه مردم ایران هستم و اگر جایی سو تعبیر و یا توهینی شد و یا صدای من بلند شد از همه بزرگواران عذرخواهی می‌کنم.

شرایط شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان بحرانی است

فداحسین مالکی، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی هم در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونای استان سیستان و بلوچستان که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونین این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: بازدیدهایی که از برخی بخش‌های بیمارستانی استان داشته‌ایم تخت خالی موجود بوده اما کادر درمانی برای راه‌اندازی وجود نداشته است.

وی گفت: در استان سیستان و بلوچستان شدیداً با کمبود اکسیژن مواجه هستیم. واکسن‌هایی که تاکنون به استان اختصاص داده شده پاسخگوی نیاز نیست و حتماً باید افزایش یابد. پیشنهاد ما واکسیناسیون افراد بالای ۱۷ سال در استان است تا از شیوع کرونای دلتا در کشور جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان بحرانی است، بیان کرد: آمارهای غیررسمی در زمینه ابتلاء به کرونا در سیستان و بلوچستان بیش از آمار رسمی است که برای مدیریت صحیح باید مورد توجه متولیان قرار گیرد؛ در خیلی از مناطق روستایی استان آمار فوت شدگان در زمینه کرونا ثبت و ضبط نمی‌شود.

رئیس جمهور در زمینه مدیریت کرونا هیچگاه به وظیفه خود عمل نکرد

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم زاهدان هم در این جلسه اظهار داشت: از لحاظ دارویی در استان سیستان و بلوچستان کمبودی نداریم و تاکنون هر نیازی که به وزارت بهداشت اعلام کرده‌ایم بلافاصله تأمین شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور در زمینه مدیریت بیماری کرونا هیچگاه به وظیفه خود عمل نکرد و ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد؛ ابتدای اردیبهشت ماه در خصوص ضرورت کنترل مرزهای سیستان و بلوچستان در راستای جلوگیری از شیوع کرونا با رئیس جمهور مکاتبه کردم که توجهی نشد.

وی بیان کرد: کادر بهداشت به معنای واقعی خسته هستند؛ شکی نیست که مشکلات متعددی داریم اما این مشکلات تنها با همیاری همه دستگاه‌ها و مردم قابل حل است. اگر گلایه‌ای وجود دارد باید پشت درهای بسته و دوستانه مطرح تا حل شود. مشکلات فعلی از کانال رسانه قائل حل نیست.

شهریاری گفت: حتماً در مجلس در مورد سهل‌انگاری رئیس جمهور پیگیری خواهیم داشت و موضوع را از کانال قوه قضائیه دنبال می‌کنیم چرا که آقای روحانی با جان مردم بازی کرد. رئیس جمهور ما از زمان شیوع کرونا یک بار در میدان حضور پیدا نکرد و همواره از طریق ویدئوکنفرانس مدیریت کرد.

سیستان و بلوچستان در زمینه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی ضعف دارد

حبیب الله دهمرده، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: سیستان و بلوچستان استانی گسترده و پهناور است که عقب‌ماندگی تاریخی دارد و همین امر موجب شده با وجود همه سرمایه‌گذاری‌های صورت توسط نظام در استان به چشم نیاید.

وی گفت: ما در عمده شاخص‌ها از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم؛ همسایگان ما هم در زمینه مقابله با کرونا موفق نبوده‌اند و همین امر موجب شده سیستان و بلوچستان نیز همواره با تهدید شیوع موج جدید شیوع کرونا درگیر باشد.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان به اندازه چند استان است و با توجه به عقب‌ماندگی تاریخی نیازمند مساعدت ویژه است. استان در زمینه‌های مختلف از جمله زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان ضعف دارد که باید بیش از پیش به آن توجه شود و البته انتظار نداریم مشکلات یک روزه حل شود.

گزارش‌های مدیریت کرونای سیستان و بلوچستان با واقعیت تطابق ندارد

اسماعیل حسین‌زهی، نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه اظهار داشت: شهرستان‌های حوزه انتخابیه بنده شامل خاش، میرجاوه و تفتان با وجود ضعف جدی در زمینه زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان از جانب شما در این سفر مورد بازدید قرار نگرفت که جای گلایه جدی دارد.

وی افزود: حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اردیبهشت‌ماه و خردادماه در دو مرحله نسبت به شیوه بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان هشدار داد اما گوش شنوایی نبود.

وی ادامه داد: زنگ خطر در شهرستان‌های حوزه انتخابیه بنده به دلیل ضعف جدی زیرساخت‌های بهداشت و درمان و بعد مسافت تا مرکز استان نواخته شده و چنانچه مدیریت نشود مجدداً به اوج‌گیری کرونا ختم خواهد شد.

حسین‌زهی تاکید کرد: دو بخش کورین و نصرت آباد حتماً نیاز به مرکز درمان بستر دارند و نیاز است حتماً به آنها توجه شود. بیشترین اعزام بیماران به مرکز استان از شهرستان خاش است به این دلیل که به ازای هر یک هزار نفر دو تخت بیمارستانی داریم و نیاز است زیرساخت‌های بهداشت و درمان آن تقویت شود.

نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای وزیر گزارش‌هایی که از شرایط مدیریت شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان به شما می‌دهند با واقعیت تطابق ندارد؛ این موضوع را بر مبنای مستندات مطرح می‌کنم و موارد متعددی داریم که بیمارانی با درگیری ۸۰ درصد ریه در بیمارستان‌ها از بستری آنها خودداری شده است.

وی ادامه داد: در همین شهر زاهدان اگر از مناطق شریعتی شمالی و رسالت و کشاورز و … بازدید کنید متوجه واقعیت موضوع مدیریت شیوع کرونا خواهید شد.

هیچ دلیلی برای مخفی کردن آمار کرونا وجود ندارد

احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: وضعیت آماری بیماری کرونا در این استان به صورت روزانه اندازه گیری و منتشر می‌شود و هیچ دلیلی برای مخفی کردن آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: دولت برای رفع محرومیت‌های سیستان و بلوچستان تلاش‌های بسیار زیادی کرده بطوری که عملکرد هیچ دولتی را نمی‌توان با مقطع کنونی مقایسه کرد.

موهبتی تصریح کرد: هم‌اینک بندر شهید بهشتی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان توانایی جابجایی کالا تا ۱۵ میلیون تن را دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: هم‌اینک ۴۰ کارگاه راه سازی در این استان فعال بوده و راه آهن چابهار به ایرانشهر نیز در حال ساخت است.

کد خبر 5256801

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیستان و بلوچستان سعید نمکی فداحسین مالکی حسینعلی شهریاری ستاد ملی مقابله با کرونا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا اردبیل اراک حجاب و عفاف ایلام سیستان و بلوچستان عکس استانها کرونا در سیستان و بلوچستان استان سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی نماینده مردم زاهدان درمان و آموزش پزشکی بهداشت و درمان شیوع کرونا بیماری کرونا وزیر بهداشت رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت

بهرام ربیعی   بیان کرد: اواخر سال ۶۶ بود که تهران در انتهای بمباران بسر می‌برد و مسوولیت ساخت پناهگاه‌ها و پدافند غیرعامل را در سازمان هواپیمایی برعهده داشتم، آن موقع هنوز شرکت فرودگاه‌ها تشکیل نشده بود و تمام تشکیلات زیر مجموعه سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‌شد.

وی افزود: اوایل انقلاب بود، به یاد دارم روزی محمدجواد رعنایی فر، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری وقت دعوت کرد که می‌خواهیم سفری به بهترین نقطه داشته باشیم، در سر فکر ترکیه و اتریش داشتم تا اینکه به زاهدان آمدیم؛ این شد که سال ۶۷، ۶۸ و اوایل ۶۹ به عنوان مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان در این استان مشغول به فعالیت شدم.

مدیرکل سابق فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان در خصوص تغییراتی که در طول حداقل چهل سال گذشته رخ داده است، گفت: در آن سال‌ها روزی یک پرواز به تهران داشتیم، در مسیر مشهد به زاهدان نیز یک پرواز در هفته با مصیبت و گرفتاری زیادی به علت اینکه در اواخر جنگ بودیم انجام می‌شد، تا اینکه ترمینالی در سال ۶۸ در چابهار ساخته و اولین پرواز آن اوایل تابستان ۶۸ بر فراز آسمان انجام شد.

وی ادامه داد: پس از آن شرکت هواپیمایی ساها را در سیستان و بلوچستان تشکیل، و اولین پرواز از زاهدان - ایرانشهر- چابهار را به عنوان پرواز مسافری انجام شد؛ چرا که در آن سال‌ها این شرکت مختص به فعالیت‌های نیروی هوایی بود، همچنین در آن سال‌ها زمان فعالیت فرودگاه‌ها از طلوع تا غروب خورشید بود که توانستیم مجوز را بری فعالیت تا ساعت ۲۲ انجام دهیم.

انجام متوسط هشت پرواز روزانه

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان در این باره اظهارکرد: هم اکنون شرایط بسیار تغییر کرده به گونه‌ای که سالن‌های جدید در بخش‌های فرودگاهی ایجاد و ترمینال‌ها تغییر کرده، امکانات، تجهیزات و خدمات مورد نیاز حرکت مسافران و نیز جابجایی بار بر اساس استانداردها و قوانین موجود فراهم شده است.

مهدی خسروی بنجار افزود: امروز در سطح فرودگاه بین المللی زاهدان روزانه متوسط هشت پرواز به مقاصد تهران، مشهد، اهواز، شیراز، اصفهان، گرگان و چابهار انجام می‌شود که نسبت به آن سال‌ها که تهران یا گاهی مواقع مشهد بوده، این تغییرات حاصل شده است.

وی ادامه داد: به پاس خدمات صورت گرفته در طول این سال ها، سیستان و بلوچستان شرایط ممتازی نسبت به فرودگاه‌های کشور دارد که وجه تمایز آن نیز انجام پرواز در مسیر داخل استانی زاهدان - چابهار و همچنین وجود ۶ فرودگاه است که پنج فرودگاه فعال بوده و یک فرودگاه در خاش نیز برای پدافند غیرعامل در نظر گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • نزاع و درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت