Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشین حبیب‌زاده گفت: بسیاری از پیمانکاران مصوبه شورای عالی کار در خصوص حداقل دستمزد سال ۱۴۰۰ که حداقل دریافتی ۳میلیون و ۶۰۰هزار تومان است را به طور کامل رعایت نمی نمایند و رقم هایی به مراتب پایین تر را به کارگران پرداخت نموده و در صورت اعتراض نیز آنها را تهدید به اخراج می کنند.

به گزارش برنا؛ افشین حبیب‌زاده، رئیس کمیته نظارت در شورای اسلامی شهر تهران ر سیصد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر در تذکری به شهردار که به صورت کتبی به هیات رییسه ارائه شد بر لزوم نظارت شهردار تهران بر پرداخت حقوق و معوقات کارگران پیمانکاری شهرداری تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن تذکر به این شرح است:

 یکی از دستاوردهای شورای پنجم تعیین تکلیف قراردادهای کارگران حوزه پیمانکاری و الزام رعایت حداقل های قانونی در قراردادها بود که متاسفانه از ابتدای سال توجه چندانی به رعایت بخشنامه بهسازی وضعیت نیروهای حجمی از سوی پیمانکاران طرف قرارداد و نظارت جدی از سوی مدیران شهرداری صورت نپذیرفته است.

براساس بازدیدهای به عمل آمده و گفت وگو با کارگران حوزه های مختلف به ویژه حوزه خدمات شهری هنوز بسیاری از پیمانکاران مصوبه شورای عالی کار در خصوص حداقل دستمزد سال ۱۴۰۰ که حداقل دریافتی ۳میلیون و ۶۰۰هزار تومان است را به طور کامل رعایت نمی نمایند و رقم هایی به مراتب پایین تر را به کارگران پرداخت نموده و در صورت اعتراض نیز آنها را تهدید به اخراج می کنند.

به نظر می رسد عدم رعایت حداقل های قانونی از سوی پیمانکاران همچون عدم ارایه یک نسخه از قرارداد، صدور فیش حقوقی، پرداخت اضافه کاری و ... به دلیل کسب منفعت بیشتر آنها باشد حال آنکه می طلبد برای جلوگیری از تضییع حقوق کارگران، نظارت های جدی تری از سوی کارفرمایان بر روند رعایت حداقل های قانونی در هنگام تنظیم قرارداد و پرداخت ها صورت پذیرد.

عدم نظارت مدیران شهری موجب گردیده هنوز برخی از پیمانکاران عیدی و سنوات سال گذشته را پرداخت ننموده و حتی در واریز حق بیمه های کارگران نیز اهمال نمایند. بسی جای تاسف است که تازه روز گذشته یعنی ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰، حقوق خردادماه برخی ازکارگران حداقل بگیر به آنها پرداخت گردید

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر شهردار تهران حقوق شهرداری شورای عالی کار حداقل دستمزد عیدی شهرداری کارگران پیمانکاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۸۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه نخاله درگوشه و کنار گرگان/ معاملات شهرداری با کلک همراه نباشد

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر گرگان با انتقاد از نحوه برگزاری مناقصات و مزایده‌های مرتبط با مدیریت شهری این شهر گفت: در معاملات شهرداری کَلک و غَش همراه نباشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو محمدرضا عجم شامگاه شنبه در دویست و یکمین جلسه رسمی و علنی پارلمان شهری گرگان گفت: در برخی مناقصات و مزایده‌ها شاهد مشارکت انگشت شماری از پیمانکاران و شرکت‌ها هستیم که این فرایند باید اصلاح شود.

وی گفت: هرچند بیشتر معاملات در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود؛ اما اطلاع رسانی ضعیف سبب شده تا مشارکت کنندگان در مناقصه‌ها و مزایده‌ها اندک باشند.

عجم ادامه داد: عدم اطلاع رسانی کامل و صحیح و در نتیجه آشنا نبودن برخی از مشتریان از چگونگی انعقاد قرارداد با شهرداری منجر می‌شود تا حق این مشتریان در معاملات تضعیع شود.

وی افزود: تضییع حقوق علاقمندان به حضور در قرارداد‌ها نوعی غش و کلک تلقی می‌شود که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد؛ این موضوع در شأن شهرداری گرگان نیست.

در این جلسه لایحه ارسالی از سوی شهرداری با موضوع ساماندهی فرایند تولید و انتقال خاک و نخاله مطرح شد و در نهایت این لایحه با رقم پیشنهادی ۹۵ میلیون تومان در هر ماه مصوب و به یک شرکت خصوصی واگذار شد.

ابوالفضل تجری رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر گرگان گفت: مقوله خاک و نخاله گرگان در دست مافیا است و طی سالیان اخیر عملکرد مثبتی از پیمانکاران این حوزه شاهد نبوده‌ایم.

وی گفت: پیمانکاران و عاملان خصوصی ساماندهی نخاله و خاک به صورت پنهانی از انجام تعهدات خود شانه خالی می‌کنند و نخاله‌ها را در مکان‌های غیر مجاز و در گوشه کنار شهر گرگان تخلیه می‌کنند.
تجری افزود: نباید اجازه دهیم موضوع نخاله و خاک انحصاری شود باید فرصت حضور برای همه شرکت‌ها در این مناقصه‌ها فراهم شود.

صفرعلی پایین محلی دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان هم گفت: رقم قراردادمنعقده با بخش خصوصی عدد بسیار بالایی است؛ باید این پروسه توسط خود عوامل شهرداری گرگان انجام شود.

وی گفت: تخلیه نخاله‌ها در گوشه کنار شهر سیمای نامطلوبی را ایجاد کرده است که چاره‌اندیشی عاجل برای آن باید در دستور کار مدیران شهرداری گرگان قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • حقوق ۱۴۰۳ بدون تغییر / حق مسکن کارگران افزایش نیافت
  • پویش «حداقل دستمزد ۱۵میلیونی» توسط نمایندگان کارگری
  • آیا دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • کارگر ایرانی ارزان‌ترین نیروی کار منطقه است
  • پایه حقوق کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟
  • حداقل حقوق ۱۴۰۳ همراه با جزئیات کامل
  • فعال کارگری: اوضاع کارگران خوب نیست، وزیر کار استیضاح شود
  • تخلیه نخاله درگوشه و کنار گرگان/ معاملات شهرداری با کلک همراه نباشد
  • مصوبه حقوق کارگران ۱۴۰۳ لغو می‌شود؟