Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی پلیس پایتخت به فیلم منتشر شده از یک جانباز تهرانی در فضای مجازی واکنش نشان داد.

به گزارش برنا؛ سرهنگ مراد مرادی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی تهران بزرگ در واکنش به رفتار پلیس با جانباز تهرانی، گفت: در وهله اول این رفتار موجب تاسف پلیس و باعث ناراحتی شخص فرمانده ناجا شد.

او افزود: واقعیت امر این است که این جریان قطعه کوچکی از پازلی است که از سال ۹۸ آغاز شد، در شهریور آن سال جانباز عزیز ما ملک خود را می‌فروشد و در موعد مقرری که باید منزل خود را به خریدار تحویل بدهد، از انجام این کار سر باز می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ مرادی بیان کرد: پس از انجام مراحل قضایی، حکم تخلیه از این منزل صادر شد و به افراد مهلت ۴ ماهه‌ای داده شد تا منزل مورد نظر خود را تخلیه کنند.

او افزود: پس از ابلاغ حکم قضایی، نماینده دادستانی به همراه ضابط قضایی و ماموران اجرای حکم در ۶ مرحله به درب منزل جانباز عزیز ما مراجعه می‌کنند و پس از دعوت وی به آرامش و حفظ خونسردی، از وی خواهش می‌کنند تا ملک را تخلیه کنند.

معاون اجتماعی پلیس پایتخت گفت: متاسفانه این فرد از اجرای حکم تمرد می‌کند، لذا عدم اجرای احکام قضایی برای مامور اجرای حکم جرم تلقی می‌شود و برای مجری احکام بعدها مشکلات مختلفی ایجاد می‌شود.

او افزود: جانباز ما در زمان اجرای هر ۶ مرحله احکام قضایی به ماموران اجرای حکم فحاشی و تهدید به خودزنی کرده و در نهایت چاقو را به شاهرگ خود برده است که پس از این اقدام موضوع عملیاتی شده تا از خودکشی این فرد جلوگیری شود، لذا تمام مستندات در این رابطه به صورت فیلم و تصویر موجود است.

سرهنگ مرادی تصریح کرد: در مرحله آخر اجرای حکم در ۱۳ تیر ماه امسال، پس از اینکه نماینده دادستانی با این فرد صحبت کرد باز هم همان سناریوی تکراری رخ داد و جانباز ما با شرایط ویژه تری قصد خودکشی داشت، این فرد قصد به آتش کشیدن مجتمع مذکور را داشت که ماموران ما مانع از ایجاد انفجار در یک منطقه مسکونی شدند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون نیروی انتظامی رفتار پلیس پایتخت جرم مشکلات خودکشی فضای مجازی پلیس جانباز تهرانی اجرای حکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۸۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مسئول برگزاری این همایش وکارسوق آموزشی گفت: نخستین کارسوق آموزشی تحلیل و سواد رسانه‌ای وفضای مجازی برای دانش آموزان با هدف ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای وتحلیل آنها دراین بخش درحوزه فضای مجازی با حضور دانش آموزان چند مدرسه به محوریت دبیرستان علامه حلی آمل برگزار شد.

مهناز خاکی داودی، با اشاره به اینکه درعصر کنونی که با گسترش هزاران شبکه رسانه ای، اخبار و مطالب با کسری از ثانیه در جهان منتشر می‌شود، داشتن سواد رسانه‌ای برای همه افراد جامعه به خصوص دانش آموزان مهم است، افزود: داشتن سواد رسانه به ما کمک می‌کند که اگر مطلبی یا سخنی با شدت کم یا زیاد منتشر شود می‌تواند تبعات زیادی داشته‌باشد.

وی ادامه داد، اگر افراد جامعه سواد رسانه‌ای نداشته باشند، قدرت تشخیص واقعیت را ندارند و می‌توانند تحت تاثیر شایعات کذب، دچار هیجانات زود گذر شده و تصمیمات بی نهایت سطحی را بگیرند، این نوع تصمیمات می‌تواند صدمات زیادی به ساختار جامعه و امنیت مردم وارد کند.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل، همچنین با بیان اینکه سواد رسانه‌ای نوعی تکنیک عملی ومهارت بسیار ویژه است که در عصر حاضر یکی از مهمترین آموزش‌ها در جهان تلقی می‌شود، تصریح کرد، سواد رسانه‌ای به فرد این توانایی را می‌دهد که تحلیل مناسبی از مطالب منتشر شده در انواع شبکه‌های رسانه‌ای را داشته باشد.

به گفته خانم خاکی داودی، سواد رسانه ۵ مهارت را به ما می‌آموزد که شامل تشخیص چیزی که رسانه‌ها قصد ایجاد آن در باور مردم را دارند، تشخیص تعصبات و دروغ‌های رسانه ها، کشف داستان‌های پنهان در خبرها، ارزیابی رسانه‌ها با تجربیات، باور‌ها و ارزش‌های خود طراحی و ایجاد پیام‌های رسانه‌ای خود است.

وی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای به هر فردی مهارت دسترسی و استفاده از اطلاعات و محتوا، مهارت تحلیل و ارزیابی آن، مهارت ارزیابی انتقادی و مهارت تولید خلاق و ارتباط با پیام‌های رسانه‌ای را می‌دهد، اضافه کرد: امروز نوع استفاده از فضای مجازی که دانش آموزان استفاده می‌کنند، باید هوشیار باشند که خیلی‌ها با نوع مطالب وانتشار گسترده آنها به دنبال پیاده کردن برخی هدف‌های خاص هستند و نمونه آن که دشمن امروز در فضای مجازی بدنبال جداسازی نوجوانان ما از ارزش‌های دینی و اسلامی است تا افکار نوجوانان ما را به سمت باورپذیری‌های غیرمتعارف سوق دهد.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل ادامه داد، برگزاری کارسوق و کارگاه‌های سواد رسانه‌ای با هدف آگاهی بخشی و توانمند سازی دانش آموزان و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در حوزه فضای مجازی در قالب این دوره آموزشی یک روزه برگزار شد.

در این دوره یکی از اساتید حوزه سواد سانه‌ای وفضای مجازی به مفاهیم کلی از فضای مجازی و نقش آن در زندگی امروزی و نقش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این فضا اشاره کرد.

در ادامه مباحث مرتبط با امنیت در فضای مجازی، شیوه‌های کلاه برداری، حملات سایبری، حساسیت نسبت به آمادگی در برابر تکنولوژی هوش مصنوعی و تاثیرات عمیق‌تر آن در زندگی آینده بشر بیان شد.

دیگر خبرها

  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • پاکسازی و مسدود شدن 84 صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن در بوشهر
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد