Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@16:36:52 GMT

توسعه گازرسانی در فارس؛ گامی در مسیر حمایت از تولید

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۹۲۴۳

توسعه گازرسانی در فارس؛ گامی در مسیر حمایت از تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در حاشیه مجمع عمومی سالیانه این شرکت اظهار کرد: با گازرسانی به ۴ شهر فدامی، دوبرجی، بیرم و عمادشهر، در حال حاضر  ۱۰۷ شهر استان فارس با ضریب نفوذ ۹۹.۲ درصد از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که پیش‌بینی می شود با گازرسانی به ۴ شهر دیگر در سال جاری این ضریب به  ۹۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد افزایش یابد.

غلامعباس حسینی اضافه کرد: عملیات گازرسانی به همه روستاهای مشمول در برنامه کاری این شرکت قرار گرفته که پیش بینی می شود با اتمام گازرسانی به ۱۳۰ روستای دیگر تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد روستاهای برخوردار از گاز طبیعی به دو هزار و ۳۳۹ روستا افزایش یابد و میزان خانوار روستایی تحت پوشش به ۹۵ درصد برسد.

به گفته حسینی، در سال ۱۳۹۹ با افزوده شدن حدود ۷۰ هزار مشترک جدید، تعداد کل مشترکین گاز به یک میلیون و ۵۸۳ هزار مشترک رسیده است.

وی با بیان این که پایداری مداوم عرضه انرژی، زمینه مناسب برای فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی برای تحقق شعار سال را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته با تأمین گاز ۵۷۰ صنعت، تعداد صنایع گازرسانی شده در سطح استان به ۵ هزار و ۲۲۸ صنعت افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به این که گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی اشتغال‌زا با هدف جایگزینی سوخت پاک و ارزان گاز با دیگر سوخت‌های فسیلی، از مهم ترین رسالت های شرکت گاز استان فارس است، افزود: با ادامه روند گازرسانی به صنایع، تعداد صنایع تحت پوشش استان تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۵ هزار  و ۸۲۶ صنعت خواهد رسید.

به گفته وی، در سال ۱۴۰۰ اجرای هزار و ۳۳۵ کیلومتر شبکه به منظور تداوم گازرسانی به شهرها، روستاها و صنایع استان، نصب ۳۰ هزار انشعاب جدید، اشتراک پذیری ۶۸ هزار مشترک جدید گاز، ظرفیت سازی برای صنایع استان به میزان ۲۴۰ هزار متر مکعب بر ساعت و اجرای ۵۶ کیلومتر خط انتقال ۱۶ اینچ مشکان  و ... در برنامه شرکت گاز استان فارس قرار دارد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: گازرسانی مدیرعامل شرکت گاز استان فارس انشعاب جدید استان فارس شرکت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال در اولویت کاری شرکت ملی صنایع مس قرار دارد/ تلاش برای سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای

به گزارش تابناک به نقل از مس پرس، حسین مدرس خیابانی در دیدار محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان که در جریان سفر به این استان انجام شد، با اشاره به برنامه های شرکت ملی صنایع مس ایران در زمینه رشد تولید اظهار کرد: همه تلاش ما بر تحقق شعار سال جاری و رشد تولید استوار است و برای تحقق این هدف، همه ظرفیت‌ها را به کار خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی حتما یکی از وظایف ماست، تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌ها، افزایش بهره وری با نوسازی خطوط تولید و پشتیبانی از تولید به عنوان الزامات تحقق شعار سال جاری مدنظر قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به مجموعه ذخایر مس و ظرفیت های ایجاد شده در این صنعت افزود: پیشبرد و سرعت بخشیدن به طرح های توسعه ای صنعت مس جزو اولویت های این شرکت محسوب می‌شود چرا که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرموده اند معدن می تواند جایگزین نفت شود.

استاندار کرمان هم در این دیدار، ضمن قدردانی از مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران برای اولویت قرار دادن اجرای طرح های توسعه ای گفت: مس بزرگترین صنعت استان کرمان محسوب ‌می‌شود و آماده حمایت از هرگونه اقدامی در راستای توسعه و شکوفایی هرچه بیشتر این صنعت هستیم.

محمدمهدی فداکار با بیان اینکه پروژه های مشترکی جهت همکاری در حوزه مسئولیت های اجتماعی وجود دارد، افزود: همکاری با شرکت های دانش بنیان در راستای افزایش بهره‌وری از موضوعاتی به شمار می‌شود که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: معادن خرد و کوچک زیادی در حوزه صنعت مس استان داریم که برای منطقه و محدوده اطراف خود دارای اهمیت هستند و ظرفیت‌های متنوعی نیز دارند.

دیگر خبرها

  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • بازدید میدانی مدیرعامل شرکت ملی مس از طرح‌های توسعه‌ای مجتمع مس سرچشمه
  • تحقق شعار سال در اولویت کاری شرکت ملی صنایع مس قرار دارد/ تلاش برای سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای
  • تولید بیش از ۶۱۰ هزار تن شکر در شرکت توسعه نیشکر
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • برداشت ۳۸ هزار تن شکر در کشت و صنعت هفت تپه
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان