Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین عزیزی، مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: گوشت مرغ به عنوان یکی از مهمترین و متنوع‌ترین منابع پروتئین مورد توجه افراد جامعه است. اهمیت مصرف گوشت مرغ، ارتقا سلامت و کیفیت آن بسیار از دیدگاه بهداشتی، تغذیه‌ای و اقتصادی برای مراجع ناظر، تولیدکنندگان و نهایتاً مصرف کنندگان مورد توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مصرف مرغ اغلب توسط قطعه بندی‌ها و بصورت بسته بندی تولید و عرضه می‌شود، در مصارف صنعتی و در کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی نیز از مرغ به عنوان ماده اولیه مصرفی در انواع فرآورده مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین حفظ و ارتقا سلامت بهداشتی محصول و رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی مراجع ناظر مربوطه درکلیه مراحل تولید تا عرضه؛ ضامن سلامت مصرف کنندگان این گروه از محصولات غذایی است.

مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: از نظر ایمنی و بهداشت این فرآورده بصورت خام؛ مرغ‌های تولیدی با توجه به دستورالعمل ابلاغی مربوط به ارتقا سلامت مرغ و با توجه به درجه بندی‌های مختلف که موارد اساسی در سلامت آن لحاظ شده است.

او با تاکید بر اینکه از منظر بهداشتی مصرف گوشت مرغ با چربی کمتر و پروتئین بالاتر به لحاظ سلامت مصرف مورد توجه سازمان غذا و دارو است، گفت: توسعه عرضه مرغ سایز که دارای چربی کمتری باشد می‌تواند در ارتقاء و سلامتی افراد بسیار موثر باشد.

عزیزی افزود: تولید کنندگان این عرصه، ملزم به رعایت حدود مجاز مندرج در ضوابط ملی هم برای گوشت مرغ بصورت خام و هم در محصولات فرآوری شده هستند. در این فراورده‌ها رعایت تمامی ویژگی‌های فرآورده نهایی با توجه به نمونه برداری‌های ادواری از محصولات تولیدی در کارخانه‌های مذکور و همچنین توسط ناظرین بهداشتی از سطح عرضه، مرتبا کنترل و پایش و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

بیشتر بخوانید

تایید سلامت مرغ‌های موجود در بازار/ استفاده از هورمون در پرورش مرغ به صرفه نیست

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستورالعمل های بهداشتی غذا و دارو گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۹۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب

به گزارش پارس نیوز ، شیما حلاج گفت: اگر چه سازمان غذا و دارو برحسب وظیفه قانونی موظف است بر تولید، واردات و ارزیابی‌های ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت نماید، اما برخی از خانم‌ها به دلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها، افزود: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فرآورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند.

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: وقتی رژ لب برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژ لب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است.

حلاج گفت: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت