Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهمترین اخبار ورزشی استان و درخشش ورزشکاران چهارمحال و بختیاری در عرصه‌های جهانی و ملی را با هم مرور می‌کنیم.

ورزشکار چهارمحال و بختیاری قهرمان پاورلیفتینگ جهان شد

 حسین طالبی ملی‌پوش دسته 93- کیلوگرم پاورلیفتینگ ایران با درخشش فوق‌العاده بر سکوی قهرمانی کاپ جهانی لیتوانی تکیه زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبی در ادامه ششمین دوره مسابقات کاپ جهانی پاورلیفتینگ به میزبانی لیتوانی در حرکت اسکوات با رکورد 267.5 کیلوگرم مقام نخست را از آن خود کرد و در حرکت پرس سینه نیز رکورد 165 کیلوگرم را ثبت کرد تا دومین طلای خود را به ارمغان بیاورد.

در حرکت ددلیفت نیز ملی پوش ایران با رکورد 287.5 در رده دوم ایستاد و به یک مدال نقره رسید.

اما در رده‌بندی مجموع حسین طالبی با اقتدار و با رکورد 720 کیلوگرم قهرمان شد و مدال طلا را از آن خود کرد تا ورزشکارانی از فرانسه و لهستان در مجموع پایین‌تر از نماینده ایران در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

بدین ترتیب تیم دو نفره پاورلیفتینگ ایران با یک طلا و یک نقره در مجموع توسط حسین طالبی و فرید صالحی به کار خود در کاپ جهانی لیتوانی پایان داد.

راه‌یابی 18 والیبالیست دختر به مرحله دوم انتخابی تیم امید استان

اولین انتخابی تیم والیبال دختران در رده سنی امید با حضور 39 ورزشکار در مجموعه ورزشی ایثار شهرکرد برگزار شد و پس ازبرگزاری تست‌های مورد نظر توسط کمیته استعدادیابی بانوان، 18 نفر به دومین مرحله انتخابی تیم امید دختران راه یافتند که منتخبین تیم امید استان به رقابت‌های والیبال امید دختران کشور اعزام خواهند شد.

درخشش بازیکنان بدمینتون دختر استان در مسابقات کشوری مناطق

بازیکنان بدمینتون دختر استان در مسابقات کشوری مناطق مقام اول و سوم این دوره از مسابقات را که به میزبانی استان اصفهان در سالن اختصاصی بدمینتون «شهید سجادی» آغاز شد، به خود اختصاص دادند و راهی اردوی تیم ملی شدند.

حدیثه شامرادی و نگین گوجان از دختران هم‌استانی به ترتیب مقام اول و سوم در رده سنی زیر 15 سال را کسب کردند.

این ورزشکاران با این موفقیت برای نخستین بار در این رده سنی موفق به صدرنشینی در کشوری شدند و به اردوی تیم ملی نیز راه یافتند.

زوج چهارمحال و بختیاری، زوج نمونه فعال کشوری وزارت ورزش و جوانان شدند

سعید قوامی و سارا مردانی از دبیران تشکل‌های مردم نهاد استان با انتخاب وزارت ورزش وجوانان به عنوان زوج نمونه فعال اجتماعی کشور انتخاب و با حضور مسعود سلطانی‌فر تقدیر شدند.

سعید قوامی، دبیر سازمان مردم‌نهاد شمیم آرامش ستاک با همراهی همسر خود که از اعضای این تشکل نیز هست، با اجرای برنامه‌های عام المنفعه، فعالیت چشمگیر در زمینه‌های جذب خیرین، اهدای بسته‌های معیشتی، فعالیت در زمینه‌های اجتماعی و تلاش در ترویج ازدواج آسان موفق به کسب این عنوان کشوری شدند.

انتهای پیام/68036
 

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین طالبی دختران والیبالیست چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری حسین طالبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۹۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه عکس تلخی که جهانی شد/ گونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟

به گزارش قدس آنلاین پنجشنبه ۱۸ آوریل، محمد سالم عکاس فلسطینی خبرگزاری رویترز جایزه معتبر بهترین عکس سال بنیاد عکس‌های مطبوعاتی جهان (World Press Photo) را از آن خود کرد.

ایناس ابومعمار زنی ۳۶ ساله است که پیکر بی‌جان خواهر زاده پنج ساله خود را در آغوش گرفته در حالی که تمام اقوام این کودک در پی اصابت موشک رژیم غاصب اسرائیلی به خانه‌شان جان باختند. این عکس نمادی از مقاومت و اندوه عمیق اتفاقات غزه است که دل هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد.

محمد سالم عکاس برگزیده درباره انتشار این عکس می‌گوید: این عکس را روز دوم نوامبر سال گذشته با عنوان «لحظه‌ای قدرتمند و اندوهناک که بیانگر مفهوم گسترده رویدادهای نوار غزه است گرفته‌ام.»

وی درباره ثبت این لحظه توصیف می‌کند: «مردم با سردرگمی به این طرف و آن طرف می‌رفتند و با اضطراب به دنبال عزیزان خود می‌گشتند. در لحظه‌ای به این زن که پیکر دخترک را در آغوش گرفته بود و از خود جدا نمی‌کرد، خیره شدم و این فرم را ثبت کردم.»

این عکاس برای دومین بار است که موفق به دریافت این جایزه شده است. او بیش از ده سال پیش نیز با تصویری دیگر از تلفات انسانی غزه موفق به دریافت این جایزه شده بود.

هیات داوران بنیاد عکس‌های مطبوعاتی جهان درباره انتخاب این عکس می‌گویند: این تصویر ترکیبی از توجه و تکریم است که نگاهی همزمان استعماری و واقعی به فقدانی تصور ناپذیر می‌اندازد.

تلخی‌های ماندگار تاریخ

قاب‌های تصاویر ماندگارترین بازمانده‌ها در تاریخ هستند. از اتفاقات اخیر غزه تصاویر زیادی ثبت شده است که باعث‌تر شدن دیدگان بینندگان می‌شود. در برخی از عکس‌ها دردها به تصویر کشیده شده است و در تصاویر دیگر تفاوت شهر غزه در این چند ماه اخیر. اما در میان ثبت این حقایق هستند تصاویری که در اوج جنگ و بمب باران امید به افراد تزریق می‌کند، مانند لبخند آن ۳ کودک که به دوربین خیره شده‌اند.

شاید با دیدن خیلی از این تصاویر ته دلمان امید داشتیم تا هوش مصنوعی آنها را به تصویر کشیده باشد، اما در واقعیت این نبود و برخی از این این قاب‌ها از وضعیت آخرالزمانی آسمان غزه به ثبت رسیده بود. 

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • انتخابی جام جهانی چین/ ایران مقتدرانه قهرمان شد/ درخشش ووشوکاران ایران با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ
  • تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی
  • درخشش ورزشکار چهارمحالی در مسابقات قایقرانی کشور
  • درخشش ورزشکار چهارمحال و بختیاری در مسابقات قایقرانی کشور
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • قصه عکس تلخی که جهانی شد/ گونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ مثبت شد
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال ۲۰۲۳
  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • درخشش دختر بابلسری در مسابقات قایقرانی کشوری