Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دکتر سیدمحمد علوی روز سه شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان اظهار داشت: در بازه زمانی ۱۰ خرداد تا ۱۶ تیرماه سال جاری در شهرستان های هویزه، شوشتر، شوش، خرمشهر، ایذه و اندیمشک به ترتیب ۲، ۶، سه، ۱۰، ۲ و هفت مورد برپایی مراسم بزرگ داشتیم که از برگزاری آنها ممانعت نشد.

وی با بیان اینکه شهرستان های هفتکل و باوی وضعیت مناسبی در رعایت پروتکل ها دارند افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان معادل ۶۱ درصد بوده که مطلوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز شهرستان های آبادان، خرمشهر، شادگان، هویزه، باوی و باغملک زیر ۷۰ درصد است که زیر متوسط استان بوده و مطلوب ارزیابی نمی شود.

وی افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی در بانک های شهرستان های اندیمشک، لالی، حمیدیه، دشت آزادگان و مسجدسلیمان به ترتیب ۴۳، ۵۰، ۵۰، ۶۰ و ۶۰ درصد است که رقم بسیار پایینی می باشد.

علوی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در مطب های شرق اهواز ۳۳ درصد، بهبهان ۴۰ درصد، خرمشهر ۵۵ درصد، باغملک ۶۰ درصد و حمیدیه ۶۶ درصد بوده که زیر حد متوسط استان یعنی ۷۶ درصد است.

در ادامه محمد حیدری فرماندار شهرستان خرمشهر گفت: قرار بود عراقی هایی که از طریق مرز شلمچه وارد می شوند پس از ۲ ساعت جواب تستشان را دریافت کنند اما این موضوع به خوبی انجام نمی شود و جواب تست ها حدود چهار ساعت طول می کشد. 

وی افزود: همچنین مسوولان آزمایشگاه موجود در مرز ترجیح می دهند تعداد زیادی مسافر وارد مرز شود تا به یکباره از آن ها تست گیری شود که این موضوع باعث ازدحام مسافرین می شود اگرچه قرار بر این بود از هر مسافری که وارد می شود فورا تست گرفته شود. 

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه روزانه حدود ۴۰۰ نفر وارد مرز شلمچه می شوند گفت: عراقی هایی که جواب تستشان مثبت می شود به کشور خود بازگردانده می شوند همچنین ایرانی هایی که جواب تستشان مثبت باشد باید قرنطینه شوند.

وی با اشاره به تعداد اندک مسافران عراقی و ایرانی مثبت کرونایی در مرز شلمچه افزود: متاسفانه برخی از افراد که جواب تستشان مثبت می شود حاضر به قرنطینه نمی شوند هر چند امکانات و شرایط لازم برای قرنطینه افراد را مهیا کردیم.

حیدری گفت: متاسفانه گزارشهایی که در ستاد کرونا استان ارائه می شود مبتنی بر حقیقت و واقعیت در خرمشهر نیست لذا درخواست داریم که هیاتی به شهرستان اعزام شود و گزارش عملکرد مرکز بهداشت، ستاد کرونا و طرح شهید سلیمانی خرمشهر را راستی آزمایی کند و بعد یک گزارش منصفانه ارائه شود.

در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد کرونایی هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا خوزستان اهواز مرز شلمچه مرز چذابه پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خوزستان اهواز ویروس کرونا خوزستان اهواز مرز شلمچه مرز چذابه رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها شهرستان ها مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۰۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی انهار کشاورزی شهرستان فومن با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ فرامرز مرجانی فرماندار فومن در نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: با جذب ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ متر از کانال‌های آبرسانی روستا‌های کیابان و گل افزان مرمت و بازسازی می‌شود.

امام جمعه فومن هم در این جلسه با تاکید برتکریم ارباب رجوع در ادارات و نهاد‌های دولتی گفت: بنا بر فرمایش امام راحل، مردم صاحبان اصلی این انقلاب و ولی نعمت ما هستند پس مسئولان ضمن رعایت احترام مردم، باید برای رفع مشکلاتشان تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نقدی رعایت قوانین اسلامی به ویژه حجاب را بسیار با اهمیت دانست و افزود: دین مبین اسلام برای زنان ارزش بالایی قائل است و همه باید طبق قانون و موازین شرعی در جامعه رفتار و عمل کنیم.

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز
  • رشد چشمگیر گرما در اروند
  • پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون نهایی
  • رشد نم هوا در اروند
  • برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • راه اندازی مرکز «نفس» در آبادان و خرمشهر
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار
  • بازسازی انهار کشاورزی شهرستان فومن با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار
  • نم نسبی ۴۹ درصدی در آبادان و خرمشهر