Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا یوسفی رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان جوجه ریزی توسط ۲۱ واحد مرغ گوشتی در استان انجام شده است و تا پایان سال پیش بینی می شود به بیش از ۲ میلیون جوجه ریزی برسد.

وی ادامه داد: تمامی حلقه‌های صنعت گوشت مرغ شامل مزارع مرغ اجداد، مرغ مادر گوشتی، مرغ گوشتی، کشتارگاه‌های تمام اتوماتیک، کارخانجات جوجه کشی، خوراک طیور و فروشگاه‌های عرضه گوشت مرغ در استان شکل یافته و این موضوع بستری مطلوب برای تولید مرغی با اصالت کامل ایرانی آرین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به میزان جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ آرین طی سال گذشته در استان اضافه کرد: در سال گذشته ۲۴ واحد مرغ گوشتی به تعداد ۵۴۶ هزار و ۶۱۰ قطعه جوجه ریزی آرین انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به جوجه ریزی مرغ گوشتی آرین به تعداد ۵۱۲ هزار و ۴۵۵قطعه توسط هفت واحد مرغ مادر گوشتی طی سال گذشته و امسال در استان، بیان کرد: ۲ واحد مرغ اجداد گوشتی در شهرستانهای ارومیه و بوکان نیز اقدام به جوجه ریزی مرغ آرین کرده اند.

یوسفی رضایی با بیان اینکه مجموع جوجه تولیدی نژاد آرین از واحد های مرغ مادر استان در سال جاری بیش از ۲ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی  است، گفت: تولید نژاد آرین در کشور به عنوان جایگزین سایر نژادهای خارجی است که در زمان تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی توانست با یک مهندسی خلاقانه معادله‌های دشمنان را به هم بریزد و مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به بسته ترویجی، توسعه مرغ آرین در تمام زنجیره ها از جمله اجداد، مادر و جوجه گوشتی در استان افزود: اولویت تامین و تحویل نهاده ها با نرخ مصوب،اولویت تامین تسهیلات دارو و واکسن با نرخ مصوب،اولویت تامین تسهیلات با نرخ مناسب و استمهال وام تولید کنندگان ذیربط از مهمترین این بسته های حمایتی است.

یوسفی رضایی عدم دریافت هر گونه هزینه و تعرفه در صدور مجوز،صدور حداکثر ظرفیت مجوز جوجه ریزی و کاهش فواصل آن، بخشودگی۵۰ درصد بیمه تکمیلی و اجباری سهم بیمه گذار واولویت خرید گوشت مرغ و ذخایر استراتژیک با قیمت بالاتر توسط شرکت پشتیبانی امور دام را از دیگر بسته های حمایتی از مرغ آرین در استان اعلام کرد.

آذربایجان غربی دارای ۷۶۰ واحد مرغداری است که شامل تمام زنجیره های تولید مرغ هستند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اقتصاد مقاومتی گوشت مرغ مرغداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اقتصاد مقاومتی گوشت مرغ مرغداری آذربایجان غربی مرغ گوشتی جوجه ریزی گوشت مرغ مرغ آرین واحد مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبودی در عرضه مرغ ایام نوروز و ماه رمضان نداریم

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به جوجه ریزی‌های اخیر نه تنها کمبودی در عرضه مرغ در ایام عید و ماه رمضان نداریم، بلکه تا اردیبهشت ماه مازاد تولید داریم که برای جلوگیری از زیان مرغداران باید از سطح بازار جمع آوری شود.

به گفته او، براساس ابلاغیه وزارت جهاد قیمت خرید حمایتی هرکیلو مرغ زنده ۵۸ هزارتومان است، درحالیکه قیمت تمام شده بالای ۶۰ هزارتومان است و بعضا ۵۴ تا ۵۶ هزارتومان هم در بازار فروخته می شود.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به آنکه مردم بخشی از مرغ فروردین را در اسفندماه انجام می‌دهند، از این رو ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در اسفند انجام گرفت که این میزان کاملا جوابگوی نیاز کشور است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با تاکید بر جمع آوری روزانه هزارتن مرغ از سطح بازار افزود: با توجه به حجم جوجه‌ریزی‌های اخیر، جمع آوری مازاد از سطح بازار امری ضروری است تا مرغداران متحمل زیان نشوند.

او با بیان اینکه نیاز جوجه‌ریزی مرغ در ایام مختلف متفاوت است، گفت: بنابر آمار در آذرماه ۱۴۴ میلیون قطعه جوجه ریزی شد که این میزان بدون افت قیمت خریداری شد، اما اکنون با ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی افت قیمت داریم. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۰ درصدی جوجه‌ریزی در استان همدان
  • جوجه‌ریزی ۷۰۰ هزار قطعه‌ای در هفت روزه نخست سال در همدان
  • هدفگذاری ۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ساری
  • ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان طی سال گذشته
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ اعلام جزییات
  • جوجه ریزی در مرغداری‌های خراسان جنوبی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۰ درصدی جوجه‌ریزی سال گذشته در استان سمنان رقم خورد
  • کمبودی در عرضه مرغ ایام نوروز و ماه رمضان نداریم
  • افزایش ۲۲ درصدی جوجه ریزی در واحد‌های پرورش مرغ خراسان جنوبی
  • افزایش ۳۰ درصدی جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ در لرستان