Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@15:00:20 GMT

افزایش بودجه سازمان بهزیستی در سال جدید

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۰۶۲۸

افزایش بودجه سازمان بهزیستی در سال جدید

به گزارش خبرنگار مهر؛ وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور صبح امروز در نشست خبری به مناسبت چهل و یکمین سالروز تأسیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی کلمه زندگی بهتر را به ذهن می‌آورد و همچنین این سازمان یک کلمه طیبه است و در این سال‌ها خدمات شایان توجهی را به مردم ارائه کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: جامعه هدف سازمان بر مبنای قوانین همه مردم هستند و علی الخصوص زنان سرپرست خانوار، معلولان و افرادی که نیازمند کمک‌های ویژه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: این روز را به یک میلیون خانواده مددجو و یک میلیون و ۵۵۰ هزار معلولی که در جامعه زندگی می‌کنند، ۵۱ هزار فرد سالمند و دارای بیماری مزمن که شرایط نگهداری در خانه را نداشتند، هزار فرد که دارای معلولیت توان بخشی اند، ۲۷ هزار کودک بدون سرپرست، ۲۴۰ زن سرپرست خانوار تبریک می‌گویم.

قبادی دانا عنوان کرد؛ از مددجویان تحت پوشش که از مظلوم ترین افراد هستند و در شرایط سخت اقتصادی زندگی سختی را دارند تشکر می‌کنم و از صبر و تحمل شأن برای شرایط سخت از ۲۱ هزار پرسنل سازمان بهزیستی که خدمت رسانی می‌کنند و همچنین بیش از ۹ هزار خیریه و مؤسسه غیر دولتی که یاری گر فعالیت بهزیستی اند تشکر ویژه دارم.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت دولت و سازمان برنامه و بودجه ما افزایش پیدا کرده است این مبلغ در سال ۹۷ دو هزار و پانصد میلیارد بود که امسال به ۹ هزار و پانصد میلیار افزایش داشته است.

وی بیان کرد: مبالغی که به مددجویان پرداخت می‌شود امسال به سه هزار و پانصد میلیارد می‌رسد که به عنوان مستمری برای کاهش فقر ۱۰۱ درصد افزایش داشته است.

قبادی دانا خاطر نشان کرد: طبق تصویب قانون جامع معلولین در سال ۸۳ مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان بودجه در نظر گرفته شد اما اختصاص نیافت و امسال این بودجه به مبلغ ۲,۰۰۰ میلیارد افزایش داشته که ۹۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در مجموع کل بودجه سازمان بهزیستی رشد ۲۲۸ درصدی داشته است که یکی از علل افزایش بودجه اقدامات سازمان بهزیستی جهت شفافیت و دولت الکترونیک بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: بیش از چهل سامانه الکترونیکی فعال است که سبب شده فعالیت ما از طریقه سامانه باشد؛ در این سامانه شفافیت تمامی قراردادها برای روی سامانه قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین تمامی املاک سازمان بهزیستی بر روی سامانه شفافیت است و همه مددجویان سازمان بهزیستی می‌توانند وارد سامانه شوند و تمامی خدمات اختصاص یافته به خودشان را ببینند.

قبادی دانا عنوان کرد: در سامانه دانشجویی ۲۲ هزار دانشجو اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند همچنین خانواده‌های معلول شدید و دارای دانشجو هم از تسهیلاتی برخوردارند؛ سه هزار دانشجو در دانشگاه غیر دولتی نیز کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه چهل سامانه فعال در سامانه بهزیستی رونمایی خواهد شد خاطرنشان کرد: در ارتباط با اخذ مجوز برای خیریه‌ها با افتتاح سامانه جدید این امکان فراهم می‌شود که موسسه‌ها بتوانند مجوز لازم را دریافت کنند.

وی در خصوص بحث مستمری که خانواده‌های تحت پوشش می‌گیرند افزود: در بحث مستمری‌ها هم افزایش داشته‌ایم برای مثال در سال ۹۲ میزان مستمری در حد ۵۳ هزار توأمان بود که این مبلغ به یک میلیون و سیصد هزار تومان افزایش داشته؛ همچنین مبالغ مستمری در سال ۹۹، ۱۴ درصد حداقل حقوق بوده که در سال ۱۴۰۰ به ۱۹ درصد حداقل حقوق رسیده است.

قبادی دانا بیان کرد: در سه سال گذشته اطلاعاتی از مددجویان مراکز شبانه روزی نشداتیم و امروز با کمک سامانه‌ها در دسترس داریم؛ مبلغی که به عنوان یارانه به مراکز داده می‌شد ۶۴۰ هزار تومان به صورت دستی بود که امروز به دو میلیون به ازای هر فرد که دراین مراکز است افزایش پیدا می‌کند و اگر فرد مجهول‌الهویه باشد به دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد که شاهد رشد ۱۶۰ درصدی خواهیم بود.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: افراد معلولی که در خانواده هستند و طبق تاکید ما بر خانواده محوری که جز سیاست اصلی ماست مانند مراکز روزانه توانبخشی یاران دریافت می‌کنند که این مبلغ به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در سال جدید رسیده است.

وی در خصوص حمایت از معلولین ضایعه نخاعی اظهار کرد: مبلغ یک میلیون تومان به ۲۷ هزار نفر و ۵۵ هزار وابسته به بستر اختصاص یافته است.

قبادی دانا عنوان کرد: امروز افراد دارای معلولیتی که حمایت و در خانه نگهداری می‌شوند از افرادی که در مراکز هستند پیشی گرفته و این نشان دهنده تاکید ما بر خانواده است.

وی در خصوص فرزندان دارای سرپرست غیر مؤثر گفت: ۲۷ هزار نفر از فرزندان تحت پوشش اند و بیش از ۱۰ هزار بچه به فرزندخواندگی گرفته شده ترجیح ما برای فرزندانی که امکان فرزندخواندگی ندارند این است که در خانواده جایگزین نگهداری بشوند که ۱۷ هزار نفر هستند.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: در سال ۹۷ به ازای هر فرزند در مراکز شبه خانواده ۴۰۰ هزار تومان و امسال یک میلیون و ۵۰۰ افزایش داشته‌ایم همچنین فرزندانی که سرپرست مؤثر ندارند و یکی از اعضای خانواده از آنها نگهداری می‌کنند مبلغ یک میلون و۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی در خصوص فعالیت‌های تخصصی سازمان افزود: در ارتباط با اعتیاد مراکز پیشگیری و درمان فعال هستند؛ در سال گذشته وجود ۳۳ مرکز جامع اعتیاد با رویکرد استمرار درمان فعال اند همچنین در حوزه غربالگری شنوایی نوزادان و بینایی کودکان فعالیت‌های خوبی داشته‌ایم.

وی اظهار کرد: در سال ۹۹ دو میلیون کودک غربالگری بینایی شدند همچنین در حوزه ژنتیک برای پیشگیری از بیماری مادرزادی فعالیت‌های خوبی انجام دادیم.

قبادی دانا در ارتباط با واکسیناسیون کرونا عنوان کرد: ۹۵ هزار دوز واکسن به مددجویان تحت پوشش که در مراکز شبانه روزی اند تزریق شده است و ۸۰ درصد پوشش داشته‌ایم، دوز دوم هم در حال تزریق است و ۷۰ درصد افراد دریافت کرده‌اند؛ خوشبختانه میزان فوتی مان حداقلی شده و ۵۲۹ نفر تا امروز فوتی داشته این و میزان ابتلاء ۸۰۰۰ نفر بوده است البته از ابتدای سال تعداد فوتی‌ها ۴۹ نفر بوده و نگرانی ما برای عدم تخصیص واکسن به افراد معلول در منزل است.

کد خبر 5257018

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بهزیستی وحید قبادی دانا سازمان بهزیستی کشور سازمان تامین اجتماعی شهرداری تهران ویروس کرونا شورای شهر تهران ازدواج وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهردار تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیش بینی وضعیت هوا کیفیت هوای تهران بازنشستگان رئیس سازمان بهزیستی افزایش داشته یک میلیون هزار تومان قبادی دانا داشته ایم تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ پس از آنکه آمریکا کمک مالی و نظامی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس نیز با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد. تازه‌ترین کمک‌های دولت انگلیس به اوکراین شامل ۵۰۰ میلیون پوند برای امور نظامی، ۴۰۰ خودرو نظامی، ۱۶۰۰ قبضه سلاح و ۴ میلیون مهمات انواع ادوات جنگی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

۱ – ریشی سوناک – نخست وزیر انگلیس 
۲ – جورجی استگ – فعال مدنی در انگلیس
۳ – شهروند انگلیسی 

نخست وزیر انگلیس پس از اهدای این کمک‌ها با بیان اینکه برای دفاع از کشورمان، منافع و ارزش هایمان باید بیشتر تلاش کنیم گفت: من امروز بیشترین بودجه برای دفاع ملی خودمان را در یک نسل اهعلام می‌کنپم.
ریشی سوناک افزود: بودجه ارتش مان را تا سال ۲۰۳۰ به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور افزایش می‌دهیم. ما بودجه نظامی را در شش سال آینده هر سال افزایش خواهیم داد و ۷۵ میلیارد پوند دیگر به ارتش اختصاص خواهیم داد.
دولت انگلیس در حدود دو سال اخیر، بیش از ۱۲ میلیارد پوند به اوکراین کمک کرده که اغلب آن، نظامی بوده است. مردم انگلیس بار‌ها با برگزاری تظاهرات گسترده این کمک‌ها را موجب گسترش جنگ در اوکراین و نابودی پول مالیات مردم انگلیس دانستند و با آن به مخالفت برخاستند.
جورجی استگ یک فعال مدنی در انگلیس در این باره می‌گوید: آمریکا خواهان صلح در اوکراین نبوده است. بریتانیا هم خواهان صلح در اوکراین نیست. غرب از جنگ اوکراین برای پیشبرد اهدافش در جهان استفاده می‌کند بنابراین ادامه جنگ در اوکراین را ترغیب می‌کند.
یک شهروند انگلیسی هم در این باره می‌گوید: میزان پولی که برای جنگ اختصاص داده می‌شود طبعاْ از بودجه خدمات عمومی کاسته می‌شود. دولتی که مدعی است نمی‌تواند در بحران گرانی جاری، دستمزد کارگران، پزشکان و پرستاران را افزایش دهداما برخلاف خواست اکثریت مردم کلی پول صرف ماجراجویی‌های نظامی وجنگ افروزی می‌کند. 
دولت انگلیس در حالی طی سال مالی جاری، ۳ میلیارد پوند دیگر به اوکراین کمک نظامی می‌کند که بدهی‌های دولت انگلیس به بیش از ۲ تریلیارد و ۷۰۰ میلیارد پوند و بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسیده است.

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • انتقاد دیوان محاسبات از افزایش نامتعارف هزینه برخی دستگاه‌ها
  • امتیاز پژوهشی تألیف کتب درسی بدست اعضای هیئت علمی افزایش می‌یابد