Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرهاشمی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت این روزهای استقلال و برد این تیم برابر سایپا گفت: دیدار استقلال و سایپا را کاملاً دیدم. آبی ها بازی خوبی از خود ارائه دادند اما شخصاً دوست ندارم در مورد حاشیه هایی صحبت کنم که مشکلات مالی و سرپرستی تیم است. البته این مشکلات را تمام تیم های ایرانی دارند و سالهاست که با آن دست و پنجه نرم می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئله مهم داخل زمین و مسائل فنی است. استقلال در شرایط خوبی قرار داشت. هم لحظه های خوب و هم کمرنگ داشت. لحظه های خوب تیم مقابل بیشتر بود و توانست با یک بازی خوب مقابل حریف به یک برد شیرین دست پیدا کند.

مهاجم پیشین استقلال اظهار داشت: آبی ها در ۲۵ دقیقه آخر به یک هماهنگی و بازی خوب رسیده بودند و توانستند نمایش قابل قبولی از خود ارائه دهند. استقلال اگرچه با نبود بازیکنان کلیدی چون نادری، غفوری و مهدی پور هماهنگی کامل نداشت و بالانس نبود اما در آینده این بازیکنان را خواهد داشت و می تواند نمایش قابل قبولی برابر حریف قدیمی خود داشته باشد.

هاشمی مقدم در ادامه تصریح کرد: استقلال خوب دفاع می کند. این تیم یک بازیکن به نام ریگی دارد که توانسته یک کمربند و پل خوب برای اتصال خطوط دفاعی و حمله باشد. او بازیکن قابلی است که در پست خودش بهترین بازی را ارائه می دهد. او می تواند در دربی تأثیرگذار باشد. استقلال با بازگشت بازیکنانش تیم بسیار خوبی خواهد بود و بردن این تیم برای حریف سخت خواهد شد به شرط اینکه آنها بخواهند برنده این بازی باشند.

وی در خصوص جنگ های بیانیه ای که بین مسئولان دو تیم استقلال و پرسپولیس و حتی سرمربی سرخ پوشان صورت گرفته، گفت: قدرت یک سرمربی این است که تیمش را وارد حاشیه نکند. اما متأسفانه این بیانیه دادن ها حالت غیرورزشی پیدا کرده و باعث خواهد شد در روند دیدار این دو تیم در روز پنج شنبه تأثیرگذار شود. مطمئناً این جنگ به زمین هم کشیده خواهد شد و باعث می شود بازیکنان تمرکزشان را از دست داده و بیشتر به فکر مسائل حاشیه ای باشند.

مهاجم پیشین استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: ۲۰ سال است کار مربیگری می کنم اما سعی کردم تیمم را از حاشیه ها دور کنم بنابراین مسئولان باید تمام تلاش خود را به کار ببندند تا این اتفاق نیفتاده و دو تیم به آرامش در مقابل یکدیگر بازی کنند.

هاشمی مقدم تصریح کرد: زمانی که سرمربی یک تیم بودم، یک روزنامه از طرف من مصاحبه ای نوشت که درست بر خلاف گفته های من بود. در روز بازی دیدم سرمربی حریف متن مصاحبه من را برابر بازیکنانش قرار داده و همین مسئله باعث شد خشونت در بازی بیشتر شود و وظیفه من این بود که تیمم را جمع و جور کنم و اجازه ندهم حاشیه ها به تیم ضربه بزند.

وی تأکید کرد: نقش سرمربی و اطرافیان او بسیار تأثیرگذار است. در جام باشگاه های آسیا که مرحوم پورحیدری سرمربی ما بود، تیم الریان قطر را با شکست روبرو کردیم. بعد از بازی و هنگامی که به رختکن می رفتیم، آنها بر سر ما ریخته و درگیری وحشتناکی به وجود آوردند. اما چون به فینال رفته بودیم، منصورخان اجازه نداد این حاشیه ها به بیرون درز پیدا کند و حتی سالها کسی از این موضوع خبر نداشت. بنابراین کسی که به عنوان سرمربی و سرپرست در یک تیم حضور دارد، باید بتواند آرامش را به تیم تزریق کرده و اجازه ندهد تمرکز بازیکن از بین برود.

مهاجم پیشین استقلال در خصوص اینکه قرار است علیرضا فغانی قضاوت دربی را به عهده بگیرد، گفت: برایم جای تعجب بود که قرار شده فغانی دربی را سوت بزند. چرا او باید بیاید و این بازی را قضاوت کند. ما داوران خوبی داریم که دوست دارند این بازی را قضاوت کنند. دربی حساسیت های بالایی دارد و اعتقاد دارم تدبیر و مدیریت داور از کیفیت سوت زدنش در این بازی مهمتر است. داور می تواند آرامش را به این بازی تزریق کند و مدیریت داور در این دیدار بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دیدار استقلال و پرسپولیس همیشه جذاب، حساس و پراسترس خواهد بود. اما امیدوارم در پایان این بازی این هواداران باشند که برنده این بازی می شوند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: جام باشگاه های آسیا الریان قطر الریان قطر امیر هاشمی مقدم تیم فوتبال پرسپولیس جام باشگاه های آسیا حاشیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبالیست لیگ‌برتری که در ۷سال فقط یک‌دقیقه بازی و تمدید کرده! / چرا هیچ سرمربی و مدیرعاملی جرات حذف او را ندارد؟ / آقای تاج، فساد واضح همین است

فوتبال ایران سال‌های سال است که شعار مبارزه با فساد سر می‌دهد اما در عمل تنها برخی شعارها شنیده می‌شود و اثری از معرفی مصداق و فرد فاسد نیست.

به گزارش تابناک ورزشی؛ طبیعی است که فساد در فوتبال بیش از هر فدراسیون دیگری رخنه کرده باشد، چراکه در آن پول زیادی وارد می‌شود و تعداد صفر قراردادهای منعقدشده در فوتبال تفاوت اساسی به رشته‌های ورزشی دیگر دارد. هر وقت رسانه، کارشناس یا افشاگری در فوتبال از فساد دم زده، مدیران فدراسیون‌ فوتبال در مقام دفاع، خواهان شواهد و مدارک شده‌اند و برای کشف آن هیچ زحمتی به خود راه نداده‌اند. 

کمیته های قضایی متعدد فوتبال از انضباطی گرفته تا کمیته اخلاق، به خصوص همین کمیته اخلاق، بدون ذکر نام و حتی گاهی اوقات بدون اعلام حکم صادره، به صورت پنهانی و در خفا برخی را محروم و گروهی را تبرئه می‌کنند.

بیشتر آنهایی که بدون اطلاع‌رسانی محروم می‌شوند هم با اعتراض به کمیته استیناف، حکم رد یا عفو می‌گیرند و در نهایت آب از آب تکان نمی‌خورد.

به طور مثال؛ در یک مورد عجیب بازیکنی در باشگاه دولتی فولاد خوزستان؛ هفت فصل است که در لیست حضور دارد اما فقط ۱۶ دقیقه بازی رسمی کرده که از همین مقدار ناچیز هم تنها یک دقیقه در لیگ برتر بوده است!!

برخی سایت‌ها با انتشار این مطلب پرسیده‌اند؛ راز بقای این بازیکن ۳۱ساله و گمنام در فوتبال چیست؟ پاسخ البته روشن است...

آیا اگر این تیم، خصوصی بود، مدیرعامل آن جرات داشت یک بازیکن آماتور فوتبال را بدون صلاحیت و کاربرد، هفت سال نگه دارد و قراردادش را تمدید نماید؟! این نا بازیکن ، فامیل و وابسته چه مقام و منصبی است که کسی جرات ندارد کنارش بگذارد؟ این چه ورزشکاری است که طی اینهمه سال نتوانسته حداقل کمی سطح فنی‌اش را در تمرینات بالا بکشد و برای دقایقی هم که شده، به زمین برود تا چنین آبروریزی رخ نداد!

چنین ورزشکار بی‌استعدادی، چگونه جای استعدادهای ناب فوتبال جنوب را اشغال کرده و تا کی می‌خواهد یک سهمیه بزرگسال را بسوزاند؟

پشت او کیست که هر مربی و مدیرعاملی می‌آید نمی‌تواند تکانش بدهد و همه مجبورند تحملش کنند؟ او کیست که با تغییر دولت ها و مدیران استانی و کشوری، محکم سرجایش هست؟ او تا حالا چقدر پول بابت قراردادهایش از این تیم متصل به بودجه دولتی گرفته است؟ 

بگذارید اسمش را بدون تعارف بگوییم؛ نام او ابراهیم سلجوقی است و از سال 1395 و در دوره مربیگری سیروس پورموسوی مربی کنونی استقلال خوزستان، به فولاد پیوست.

بازیکنی ۳۱ ساله که هفت فصل متوالی در لیست باشگاه خوزستانی بوده، اما آمار بازی بسیار بسیار کمی دارد و نگه‌داشتن او اصلا طبیعی نیست. جرات می‌خواهد که چنین مورد واضحی را جلوی چشم انبوه رسانه‌ها مرتکب شوند و فکر کنند کسی نمی‌بیند.

در سایت باشگاه فولاد خوزستان، آمار بازی این بازیکن ۱۶ دقیقه عنوان شده و در لیگ برتر فصل 1400-1399 یک دقیقه و در جام حذفی فصل 01-1400 به مدت ۱۵ دقیقه برای این بازیکن آمار بازی به ثبت رسیده است. او دو سال است بازی رسمی نکرده اما هنوز هست!

در حالی که سایت باشگاه فولاد پست این بازیکن را مهاجم عنوان کرده، ولی وی در یکی از مصاحبه‌هایش پست خود را مدافع اعلام کرده است. جالب است که مصاحبه هم کرده و چنین اعتماد به نفسی هم داشته!

این موارد در حالی رخ می‌دهد که در فصول گذشته بارها دیده شده که بازیکنان بزرگ فولاد به دلیل پُر بودن لیست و جایگزینی بازیکنان جدید با قلم قرمز مربیان این تیم روبه‌رو شدند، اما در مورد سلجوقی اوضاع متفاوت است.

باید گفت مشکل امروز فوتبال ایران همین جزئیات و ناعدالتی در سطوح باشگاهی و آکادمی ها است که فساد در آن فراگیر شده و هر فردی با پول و رابطه می‌تواند فرزند خود را به درجات بالاتر برساند و او را آنجا حفظ کند، بدون آنکه حق او باشد. 

عمر حرفه‌ای در رشته فوتبال همین یک دهه است و بازیکنی نظیر سلجوقی، که معلوم نیست در تمرینات حاضر می‌شده یا خیر؟ حالا به سال‌های پایانی گشت و گذار خود در فوتبال نزدیک شده و اگر رضایت بدهد، نوبت به بقیه سفارشی‌ها برسد.

 

دیگر خبرها

  • پرسپولیسی‌ها علیه مهندس استقلال
  • پرسپولیسی‌ها در مسیر مهندس استقلال
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • اوسمار پاسخ می‌دهد: چرا پرسپولیس دربی را نبرد
  • ناگفته های خسرو حیدری از دربی جام حذفی
  • فوتبالیست لیگ‌برتری که در ۷سال فقط یک‌دقیقه بازی و تمدید کرده! / چرا هیچ سرمربی و مدیرعاملی جرات حذف او را ندارد؟ / آقای تاج، فساد واضح همین است
  • کلوپ: بازی با اورتون، آخرین دربی‌ام در مرسی‌ساید است؛ ژوتا دو هفته از ترکیب لیورپول دور است
  • سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند
  • استفانو پیولی بدترین سرمربی میلان در تاریخ دربی دلامادونینا؛ 10 باخت در 15 بازی
  • باید با قلبمان بازی کنیم