Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، وحید قبادی دانا، در نشست خبری به مناسبت چهل و یکمین سالروز تأسیس سازمان بهزیستی در پاسخ به سوالی درباره آئین نامه حمایت از کودکان کار، افزود: از نظر ما کودک نباید در خیابان باشد و طبق قوانین موجود اگر کسی بخواهد از کودک سوءاستفاده کند، قوانین را زیر پا گذاشته است.

وی ادامه داد: با توجه به آمار موجود تا زمانی که باندهای قاچاق کودکان وجود دارد کاری از کسی ساخته نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بررسی که توسط همکاران ما صورت گرفته است، مبلغ سه میلیارد تومان برای سامان دهی کودکان کار اختصاص پیدا کرده است، این مبلغ برای مجموع کودکان ایرانی و غیر ایرانی است.

قبادی دانا در ادامه گفت: افرادی که سامان دهی می‌شوند به وسیله دوربین عنبیه چشم مشخصاتشان ثبت می‌شود و این باعث می‌شود که ما آمار آنها را داشته باشیم که پس از اینکه این کودکان به آغوش خانواده می‌روند آیا مجدد به خیابان‌ها بازمی‌گردند یا خیر.

وی افزود: طبق بررسی‌ها تنها ۵ درصد از این کودکان مجدد به خیابان‌ها رجوع کرده اند، هدف ما این است که با رویکرد خانواده محور پیش برویم.

قبادی دانا عنوان کرد: طبق آمار ۹۴۹ کودک کار شناسایی و ساماندهی شدند که ۱۷۰ نفر ایرانی؛ ۷۰۴ نفر از افغانستان و ۵۰۰ نفر هم از پاکستان بودند که نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد کودکان کار تابعیت ایران را ندارند.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: تا زمانی که مرز ما به شکلی باشد که کودک افغانی ظرف ۲۴ ساعت در خیابان‌های ایران به کار گرفته شود کاری نمی‌توان کرد و تا زمانی که باندهای قاچاق کودکان فعال اند حضور اینها ادامه دار است؛ همچنین بخشی دیگر از کودکان کار ایرانی اند که توسط خانواده و صاحب کارشان به کار گرفته می‌شود که نیازمندی و فقر خانواده ریشه این مسئله است.

وی در خصوص استخدام معلولان در دستگاه‌های اجرایی افزود: سهمیه سه درصد استخدام به افراد معلول اختصاص یافته است و بعضی از مشاغل به افراد دارای معلولیت اختصاص دارد و شانس قبولی بیشتری دارند و حتی اگر در یک سال این ظرفیت تکمیل شود این افراد ذخیره می‌شود؛ همچنین بر اساس آئین نامه‌ها شرایط استخدامی و احراز پست لازم متفاوت است برای مثال آموزش و پرورش برای معلمان شرایطی را دارد و معیارهای گزینشی خاصی را هم دارند اما جایی که حقوق افراد معلول ضایع شود ما ورود می‌کنیم و پیگیر حل مشکل استخدام افراد دارای معلولیت بینایی هستیم.

قبادی دانا در خصوص تعداد مستمری بگیران تصریح کرد: تا تیرماه ۹۷ تعداد مستمری بگیران ۵۰۰ هزار نفر در سازمان بهزیستی و یک میلیون نفر از کمیته امداد که در سال ۹۷ هیچ خانواده‌ای در نوبت نبود اما ۵۰۰ هزار خانوار از محل هدفمندی و بهزیستی مستمری داشتند؛ در سال ۱۴۰۰ طبق یکسان سازی که داشتیم همه افراد اعم از افرادی که قبل از ۹۷ و بعد از آن ثبت شده اند به صورت یکسان و برابر مستمری دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار خانوار پشت نوبت دریافت مستمری اند بیان کرد: در بودجه ۱۴۰۰ مبلغی پیش بینی شد برای اینکه افرادی که در سازمان بهزیستی اند و پشت نوبت اند مبلغی را دریافت کنند.

کد خبر 5257090

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بهزیستی وحید قبادی دانا سازمان بهزیستی کشور کودکان کار سازمان تامین اجتماعی ویروس کرونا شهرداری تهران ازدواج شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمان امداد و نجات هلال احمر غلامحسین محسنی اژه ای قوه قضاییه پیش بینی وضعیت هوا کیفیت هوای تهران سازمان بهزیستی کودکان کار قبادی دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه شخصی خود در ایکس (توئیتر سابق) نوشت: امروز مشاوران زن دستگاه‌های اجرایی مهمان بهزیستی بودند و خبرهای خوب یکی پس از دیگری بود.

وی افزود: بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند، موجب آرامش شد.

کد خبر 6085988

دیگر خبرها

  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی