Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ هادی عبادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح محدودیت تردد خودرویی در مازندران از روز گذشته با حضور نیروهای پلیس راه، راهنمایی و رانندگی و همچنین نیروهای انتظامی در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی و همچنین در مبادی ورودی به این استان تشدید شده است، افزود : ماموران انتظامی تنها به آن دسته از خودروهای غیربومی که دارای مجوز رسمی از فرمانداری مبدا حرکت باشند، اجازه ورود به مازندران را می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با آغاز موج پنجم کرونا که از نوع "دلتا" است، هم اکنون ۱۳ شهرستان مازندران دارای وضعیت قرمز و ۹ شهرستان نیز دارای وضعیت نارنجی هستند.

وی از کاهش حجم تردد خودرویی در مبادی ورودی به مازندران همزمان با تشدید طرح محدودیت و حضور نیروهای نظامی و انتظامی در هفته جاری در مقایسه با هفته گذشته خبر داد و اظهار داشـت:  همزمان با آغاز موج پنجم شیوع ویروس کرونا و افزایش شهرهای قرمز، در مجموع حجم تردد خودرها در جاده‌های منتهی به استان در مقایسه با هفته قبل آن کاهش محسوسی داشته است و شاهد کمتر شدن ترافیک در جاده‌های درون شهری و همچمین مبادی ورودی به مازندران هستیم.

سرهنگ عبادی با بیان اینکه در پی افزایش شهرهای قرمز، ماموران پلیس علاوه بر مبادی اصلی، در محورهای هراز، کندوان، سوادکوه ، کیاسر و گلوگاه و در مجموع در ۵۷ نقطه ورودی استان مستقر هستند و اجازه ورود به خودروهای غیر بومی را به هیچ وجه نمی‌دهند، افزود: گشت‌های کنترل پلیس راه استان در محدوده تونل کندوان محور چالوس ، محدوده پلور در محور هراز، ورودی شهر پل سفیدسوادکوه ، سه راهی تلمادره محور ساری - سمنان و ورودی گیلان به مازندران در رامسر مستقر هستند و به خودروهای غیربومی فاقد مجوز لازم به هیچ عنوان اجازه ورود به استان را نخواهند داد.

سرپرست پلیس راه مازندران گفت: برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، جریمه ورود خودروهای غیربومی به استان در شهرستان های دارای وضعیت قرمز ۱۰ میلیون ریال بابت هر شبانه روز و در شهرستان های دارای وضعیت نارنجی هم پنج میلیون ریال بابت هر ۲۴ ساعت ماندگاری است.

سرهنگ عبادی همچنین از جریمه چهار هزار و ۴۸۰ دستگاه خودروی غیربومی به خاطر ورود غیرمجاز به استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: همچنین در طی این مدت، ۱۳ هزار و ۶۷۶ دستگاه خودرو نیز که از مبادی مختلف قصد ورود به مازندران را داشتند به شهرهای مبدا بازگشت داده شدند.

وی وضعیت تردد خودروی در جاده‌های ارتباطی مازندران در زمان حاضر را عادی و روان و شرایط جوی در جاده کندوان و گدوک را نیز دارای مه‌گرفتگی اعلام کرد و از  رانندگان خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

وی با بیان اینکه مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است، از مسافران و گردشگران خواست با توجه به افزایش شهرهای قرمز و تشدید طرح محدودیت‌ تردد خودرویی، از سفر به این خطه شمالی کشور خودداری کنند.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

بر اساس اعلام دانشگاه‌ علوم پزشکی مازندران و بابل ، هم‌اکنون یکهزار و ۲۰۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۰۱ بیمار با علایم حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا جریمه خودرو ساری پلیس راهور ناجا ایرنا مازندران خودرو جاده کندوان محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا جریمه خودرو ساری ویروس کرونا جریمه خودرو ساری پلیس راهور ناجا ایرنا مازندران خودرو جاده کندوان محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت تردد خودرویی دارای وضعیت پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۱۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکری هاشمی: پلیس راهور از ورود موتور به پیاده رو ممانعت جدی کند | موانع فلزی در پیاده روها بازدارنده نیستند

سیدجعفر تشکری‌هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در گفت و گو با همشهری آنلاین داشتن پیاده‌رو در همه معابر اعم از خیابان‌های شریانی و معابر و خیابان‌های محلی را یک الزام قانونی دانست و افزود: حتی اگر در خیابانی به‌طور اختصاصی پیاده‌رو ساخته نشده باشد، شهرداری باید فضای تردد عابران را با جداکننده‌هایی از خیابان جدا کند.

او با تاکید بر ضرورت مناسب سازی پیاده‌روها برای سالمندان و معلولان، گفت: در معابری مثل خیابان‌های شریعتی یا ولی‌عصر تهران که عملکرد فرامنطقه‌ای دارند، شهرداری تهران باید الگوهای یکسان و استانداردی را برای مناسب‌سازی لحاظ کند که طی سال‌های گذشته در برخی خیابان‌های اصلی این کار انجام شده اما در معابر فرعی که کمتر در معرض ترددهای فرامنطقه‌ای هستند، این موضوع کمرنگ است. در برخی معابر شاهد پلکانی بودن پیاده‌روها هستیم که برای سالمندان، شهروندانی که با ویلچر تردد می‌کنند و همچنین کالسکه کودکان، به هیچ‌وجه مناسب نیست.

تشکری هاشمی همچنین با اشاره به وجود برخی عوامل مزاحم یا مختل کننده تردد در پیاده روهای شهری اضافه کرد: در برخی موارد معارض‌هایی در سطح پیاده‌روها وجود دارد؛ مثل تاسیسات مخابراتی یا برقی یا مزاحمت‌هایی که کسبه در طول پیاده‌روها ایجاد می‌کنند یا می‌بینیم که مالکان برای ورود به ملک خود، سطح شیبداری ایجاد می‌کنند که اختلاف سطحی را به همراه دارد که می‌تواند به نوعی مزاحمت برای برخی شهروندان کم‌توان باشد.

معارض هایی که باید رفع شوند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، ایجاد و ساماندهی پیاده‌روها را امری بدیهی و مستمر دانست که در معابر محلی باید مورد توجه شهرداران مناطق و نواحی قرار گیرد و در معابر فرامنطقه‌ای، معاونت‌های عمران و ترافیک شهرداری نسبت به آن اهتمام لازم را داشته باشند.

او در خصوص استانداردسازی پیاده روها تاکید کرد: پیاده‌روها در همه معابر شهر حتی در کوچه‌های کم‌عرض، باید طبق اصول و قواعدی مشخص ساخته شوند و به این شکل نباشند که ساخت آن مبتنی بر عوارض طبیعی یا به دلخواه مالکانی باشد که صرفا در ورودی ساختمان خود را مبنا قرار داده‌اند و مثلا پله‌های غیراستاندارد ایجاد کرده‌اند.

تشکری هاشمی درباره شیوه‌های رفع این معارض‌ها افزود: در چنین مواردی شهرداری باید با شیبی نرم و استاندارد رمپ احداث کند و پلکان‌های تند حذف شود. همچنین عرض پیاده‌رو باید به‌گونه‌ای باشد که حتما یک ‌نفر با ویلچر تردد کند و در محل‌هایی که جوی وجود دارد، وظیفه داریم پل‌های مناسب احداث کنیم.

مناسب سازی پیاده رو با ارزش تر از پروژه های بزرگ

عضو شورای شهر تهران،مناسب سازی پیاده روها را الزام قانونی و نامناسب بودن این معابر را نشان‌دهنده بی‌توجهی به قوانین از سوی مدیران منطقه دانست و افزود: پیاده‌رو با امنیت شهروندان ارتباط مستقیم دارد و گاهی اصلاح یک پیاده‌رو در سطح یک محله می‌تواند ارزشی بیش از یک پروژه فرامنطقه‌ای داشته باشد.

او همچنین درباره ورود وسایل نقلیه موتوری و به پیاده روها گفت: موتورسیکلت‌سوارانی که به پیاده‌رو وارد می‌شوند یا موتورسیکلت ‌خود را در پیاده‌رو پارک می‌کنند از سوی پلیس راهور، عوامل انتظامی و شهرداری باید برخوردهای قانونی و ممانعت‌های جدی مواجه شوند. شهرداری با قرار دادن موانعی سنگی یا فلزی تلاش کرده از تردد موتورسیکلت‌ها در پیاده‌رو جلوگیری کند،این موانع به اندازه کافی کارساز نبوده و همچنان با ورود موتور به این فضاها روبه رو هستیم در نتیجه برای رفع این مشکل باید اقدامات بازدارنده دیگری مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 844849 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها موتور و موتور سوار شوراى شهر تهران پیاده رو تهران

دیگر خبرها

  • تردد روان و عادی در جاده چالوس
  • پیگیری وضعیت جاده ورودی ایوانکی
  • تشکری هاشمی: پلیس راهور از ورود موتور به پیاده رو ممانعت جدی کند | موانع فلزی در پیاده روها بازدارنده نیستند
  • آماده باش نیروهای راهداری هرمزگان پس از هشدار قرمز سازمان هواشناسی کشور
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها در جاده چالوس
  • ممنوعیت تردد موتور سیکلت ها در جاده چالوس
  • آماده باش نیروهای راهداری سیستان و بلوچستان در پی هشدار قرمز سازمان هواشناسی
  • دومین هشدار وضعیت قرمز جوی در سال ۱۴۰۳ | خطر سیل بیخ گوش این استان‌ها
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی ویژه روز ارتش در ساری
  • دومین وضعیت قرمز جوی در سال ۱۴۰۳ / این استان ها منتظر سیل باشند