Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری، علی فرخزاد امروز در نشست بررسی مشکلات منطقه ویژه اقتصادی تاکستان اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی تاکستان، تحولی بنیادین در پیشرفت و توسعه استان قزوین در پی خواهد داشت و نیاز است تمام دستگاه‌های اجرایی ذی ربط در خصوص رفع موانع مشکلات این منطقه اهتمام ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی تاکستان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اولویت دار استان است، تصریح کرد: جهت رفع موانع و تسریع در روند احداث زیرساخت‌های این طرح نیازمند تشکیل کمیته راهبردی منطقه ویژه اقتصادی و برگزاری جلسات آن به صورت هفتگی هستیم.

فرخ‌زاد ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی، جایگاه خاصی در بین سایر پروژه‌های ملی استان دارد چراکه این منطقه با هدف افزایش و توسعه صادرات، ایجاد اشتغال، جذب سرمایه‌گذاری داخلی، انتقال فناوری و افزایش درآمد عمومی دنبال می‌شود و به هیچ عنوان جایگزین شهرک‌های صنعتی نمی‌شود.

وی همچنین اظهار داشت: زمین معرفی شده برای احداث منطقه ویژه اقتصادی تاکستان دارای مشکلات جزئی و حل شدنی است که باید تا هفته آینده نسبت به حل آن راهکار ارائه شود.

فرخزاد ادامه داد: تعدادی تکه سفال‌های شکسته در زمین منتخب پیدا شده و از همین رو باید مورد تحقیق و تأیید سازمان میراث فرهنگی قرار گیرد تا  اقدامات فیزیکی پروژه، پس از تأیید سازمان میراث فرهنگی آغاز شود و بعدا مشکلی ایجاد نشود.

این مسوول همچنین تصریح کرد: برخی معارض نیز در خصوص  قطعات زمین منتخب نیز پیدا شده که باید بر اساس دستور قضایی، مطابق با قیمت روز قطعات از آن ها خریداری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در پایان اظهار داشت: جهت سرعت در روند کار بهتر است شرکت شهرک‌های صنعتی به‌عنوان متولی سیاست‌گذاری و پیگیری کارها معرفی شود و یک طرح توجیهی نیز از فعالیت‌هایی که قرار است در منطقه ویژه اقتصادی صورت گیرد؛ ارائه شود.

در مناطق ویژه اقتصادی معافیت گمرکی، ورود ماشین آلات خط تولید و ملزومات اداری بدون عوارض گمرکی، جواز رایگان ساخت و پایان کار تنها بخشی از تسهیلات پیش روی فعالان عرصه تولید و تجارت است که بستر لازم را برای رونق تولید و اشتغال و توسعه صادرات در این نقاط فراهم می آورد و یک فرصت طلایی را برای رشد و توسعه اقتصادی در نقاط کم تر توسعه یافته ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین رفع موانع تولید صادرات علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین منطقه ویژه اقتصادی تاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۱۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری

امین انصاری به سمت دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست جمهوری منصوب شد‌. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست جمهوری توسط آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با هدف حفظ انسجام، وحدت ملی و هماهنگی تقویت بین اقوام، مذاهب اسلامی و ادیان توحیدی و ارتقا همکاری و تعاملات نهادهای ذیربط تشکیل شده است و امین انصاری با موافقت رئیس‌جمهور به عنوان دبیر این شورا انتخاب شد.

ایمانی پور: تقویت جریان تقریب مذاهب از اهداف جایزه جهانی امام خمینی (ره) است

این شورا داری 9 عضو اصلی است که اعضا به پیشنهاد ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و دبیر شورا و با تأیید رئیس جمهور انتخاب می‌شوند و ذیل این شورا چند کمیته تشکیل می‌شود.

ریاست این شورا برعهده رئیس‌جمهور است و گزارش کار شورا به شخص رئیس‌جمهور منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری
  • آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • ثبت تصویر پلنگ نر در منطقۀ حفاظت‌شدۀ دربند مشکول
  • تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴
  • توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی در بوشهر اولویت است
  • گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه ویژه دستگاه قضایی است
  • فعالیت‌های انبارداری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزایش خواهد یافت