Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم با عنوان (شکوه مادری) و رونمایی از پوستر طرح‌های ملی «ترنم فهما» و «مدرسه، مسجد، تابستان» صبح امروز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه به میزبانی استان چهار محال و بختیاری برگزار شد.

در این آیین از مادران نمونه مسجدی و شهید پرور «آمنه احمدی» مادر شهیدان علی و غلامرضا اسماعیل‌نژاد و خواهر شهید حسن احمدی و همسر جانباز ۷۰درصد، «عفت امیرخانی» مادر شهید حیدر اسکندری و  فعالان مسجدی «سیده زیبا موسوی»، «کبری امانی»، «زیبا داودی»، «زهرا جعفری» تجلیل و تکریم به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این آیین حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به همراه سعید سعادتی معاون فرهنگی هنری ستاد فهما و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال و بختیاری و تنی چند از دیگر مسئولان استانی، با اهدای لوح تقدیر از این افراد تجلیل کردند.

 حجت‌الاسلام ارزانی طی سخنانی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری استان ویژه و بام ایران است، افزود: تنوع اقوام و فرهنگ‌ها را در این استان‌ها شاهد هستیم، مردم از قومیت‌های مختلف در این استان زندگی می‌کنند که این خود نمونه‌ای از تحقق این الگوی قرآنی است که فرمود: « ...وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ» (و شما را ملت ملت و قبیله قبیله گردانیدیم تا با یکدیگر شناسایى متقابل حاصل کنید در حقیقت ارجمندترین شما نزد خدا پرهیزگارترین شماست بى‏ تردید خداوند داناى آگاه است).

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: شاید این سوال ایجاد شود که چرا دو طرح ملی از این استان آغاز شد؟ هفته گذشته با مدیران ۱۷ کانون فرهنگی هنری منتخب در مساجد کشور نشستی برگزار شد که دو تن از این مدیران از استان چهار محال و بختیاری بودند، از سوی دیگر در این استان به نسبت سایر استان‌ها، مدیران‌ مسئول بسیاری از کانون‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند. اکنون در سطح کشور از میان ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری تعداد دو هزار و ۳۰۰ کانون با مدیرمسئولی یکی از خواهران اداره می‌شوند که استان چهار محال بختیاری از این نظر رتبه خوبی دارد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: بهترین مکان برای انس و ارتباط با خداوند مسجد است. همه جا می‌توان این ارتباط را داشت اما مسجد جایگاه خاصی دارد و مکانی است به نام خداوند؛ چنانچه فرمود: « وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا» (و مساجد ویژه خداست پس هیچ کس را با خدا مخوانید).

وی با بیان اینکه در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تلاش می‌شود تا اعضا در قالب‌های نوین اقشار مختلف مردم را به مسجد جذب کنند، افزود: ما برای این کار نیازمند به آموزش هستیم و آموزش برای تمامی مقاطع سنی هست، آموزش در هیچ مقطعی تمام نمی‌شود، کسی نمی‌تواند بگوید که من بیست سال است که مدیر یک کانون هستم و نیاز به آموزش ندارم، بنابراین دوره «ترنم فهما» در راستای تربیت راهبردی نخبگان مسجدی تلاش می‌کند.

ارزانی با اشاره به طرح «شکوه مادری» افزود: از تابستان سال گذشته طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم آغاز شد و تا پایان سال 1399 تعداد 36 هزار خانواده شهید تکریم شدند. این اقدامی بود که از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری ائمه جمعه و جماعات، مدیران کل ارشاد استان و مدیران کانون‌ها در راستای تکریم خانواده‌های شهدا کلید خورد تا مبادا خانواده شهدا احساس کنند که بعد از گذشت 42 سال از انقلاب اسلامی فراموش شده‌اند.

وی تصریح کرد: امسال در استمرار طرح ملی سه شنبه‌های تکریم، شکوه مادری را کلید زدیم، کرامت از مهمترین نیازهای جامعه است چنانچه که خداوند فرمود: « وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ». امسال در راستای اجرای طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم، مادران را محور قرار دادیم که جایگاه والایی دارند. نقل شده است که شخصی نزد حضرت موسی(ع) رسید و سوال کرد که می‌خواهم سعادتمند شوم چه کار کنم؟ آن حضرت سه بار فرمود مادرت را احترام کن و پس از آن بود که فرمود پدرت را. بنابراین جایگاه مادر عالی رتبه است و ما در قالب طرح شکوه مادری چه مادرانی که فرزند شهید دارند و چه مادرانی که فرزند شهید ندارند اما فرزندان الگو تربیت کردند را تکریم می‌کنیم، همچنین مادرانی که نسبت به این دغدغه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) یعنی فرزندآوری دغدغه داشتند. ذیل این طرح همچنین از مادران و بانوان فعال اجتماعی نیز تکریم خواهیم داشت.

در بخش دیگری از این آیین «احمد راستینه هفشجانی نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با بیان اینکه غفلت یک مسجد از محیط پیرامون منجر به آسیب به مسجد می‌شود، اظهار کرد: تصمیمی که در مورد شکل‌گیری پایگاه‌های بسیح و کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد گرفته شد تصمیم هوشمندانه‌ای برای حفظ این شعاع نور بود.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس ادامه داد: هرجا که کانون‌های فعالی در سطح مساجد داریم آن مساجد رونق یافته و پر تحرک هستند، مسائل مردم و زندگی آنان را حل و فصل می‌کنند، مساجدی این چنین همان معنای سنگری را دارند که امام راحل فرمود. بنابراین حفاظت از پیرامون مسجد به همان میزان که حراست از خود مسجد مهم است اهمیت دارد.

وی گفت: هرجا که کانون‌های فعالی در مساجد داریم، شاهد رونق فعالیت‌های مساجد و تحرک آن برای حل وفصل مسایل مردم و زندگی آنها هستیم و این همان معنای سنگری است که امام راحل نسبت به مساجد فرمود. لذا حفاظت از پیرامون مسجد اهمیت فراوانی دارد.

راستینه هفشجانی تصریح کرد: در شعاع و پیرامون مسجد به عنوان مرکز نور و تحول‌بخش یک محله اتفاقات و اخبار مختلفی است، کانون های مساجد وظیفه دارند که این فعالیت ها واخبار را رصد کنند، در واقع هرچه که کانون ها با حوادث پیرامون مسجد آشنایی و ارتباط بیشتر داشته باشند نقش آنها در نورانیت بخشیدن به مساجد بیشتر می شود.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: کانون های مساجد هستند که برای جوان ها شناخت ایجاد می کنند، بدون شناخت مدیریت محقق نمی شود، شناخت مقدمه تربیت است و تربیت سرآغازی برای وصول عبودیت و کانون ها مهمترین قطعه جوشان برای اتصال تربیت و نیل به عبودیت هستند.

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور قبل از هر کار باید بستر نزدیک شدن جوانان به مساجد را فراهم کنند؛ فعالیت در کانون های مساجد مقدمه ای برای تربیت نیروی مسجدی است. اوج کار در کانون های فرهنگی هنری مساجد باید این باشد که ارزش و مقام مسجد در هر مکان و مقطعی از هرجا و هرچیزی بالاتر باشد. در این راستا هر زمان که کار را به جوانان سپردند شاهد جلو رفتن امور و کارها بوده ایم، چنانچه که در دوران اوایل انقلاب، زمان جنگ کار دست جوانان بود. رهبر معظم انقلاب اسلامی زمانی که رئیس‌جمهور شدند ۳۹ سال سن داشتند. فرماندهان جنگ زیر ۳۰ سال بودند و امروز اگر نگوییم که جوانان ما قوی تر از جوانان اوایل انقلاب هستند اما کمتر هم نیستند و باید به آنها عتماد کنیم، چنانچه که مقام معظم رهبری علاج مشکلات کشور را به وسیله‌ دولت جوان حزب‌اللهی عنوان کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سه شنبه های تکریم ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مادران شهدا کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور طرح ملی سه شنبه های تکریم استان چهار محال محال و بختیاری پیرامون مسجد شکوه مادری کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۱۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، احسان آهنگرافزود: این  بسته های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

وی تصریح کرد نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته ها در جامعه هدفی. اعضای کمیته امداد امام. بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر بیان کرد: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته های گوشت را آماده کرده  ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم استکه جمعا ۱ تن میباشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان می‌باِشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین