Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: در آینده ای نزدیک تاسیسات سمنان و همچنین 5 تاسیسات دیگر بر اساس نقشه راه در سال 1400 برون سپاری خواهند شد.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت انتقال گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا در حاشیه نشست مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که در سالن کنفرانس شهید باهنر ساختمان ستاد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی 5 ساله تعمیرات اساسی و حجم بالای تعمیرات نسبت به ظرفیت محدود استفاده از خدمات شرکت‌های داخلی، اوایل سال گذشته با یک برنامه ریزی منظم و هماهنگ توانستیم چندین شرکت بومی دیگر را توانمند ساخته تا در مناقصه عمومی تعمیرات اساسی توربین که در سال‌جاری در حال برگزاری است، حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه، با اشاره به پراکندگی هزینه های توربین های تعمیرات اساسی در مناطق دهگانه، گفت:  برای نخستین بار در سال گذشته موفق شدیم یکپارچه سازی هزینه های تعمیرات اساسی را در جهت مدیریت بهینه هزینه ها انجام دهیم.

جمشیدی‌دانا با اشاره به اهمیت آمادگی تاسیسات تقویت فشار گاز جهت ورود به فصل سرما گفت: تلاش می کنیم علاوه بر استفاده از توان کارشناسان متخصص شرکت انتقال گاز ایران در سطوح مختلف تعمیرات، از ظرفیت شرکت های داخلی نیز بهره مند شویم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به شکست رکورد انتقال گاز در زمستان 99 (انتقال روزانه 850 میلیون مترمکعب گاز در يک روز)، ادامه داد: اين امر نشان از یک برنامه ریزی دقیق و تلاش شبانه روزی کارکنان این شرکت دارد که موفق شدند برگ زرین دیگری بر افتخارات شرکت ملی گاز ایران به ثبت برسانند.

جمشیدی دانا در بخش دیگری از سخنان خود، به برون سپاری برخی از تاسیسات و مراکز بهره برداری پرداخت و اظهار داشت: بیش از 37 هزار کیلومتر خط لوله، 61  مرکز بهره برداری خطوط لوله و 86 تاسيسات تقویت فشار گاز جزء دارایی های فیزیکی شرکت انتقال گاز ایران است که نخستین تجربه برون سپاری در تاسیسات تقویت فشار گاز صفاشهر 4 در سال 1398شکل گرفت و در آینده ای نزدیک تاسیسات سمنان و همچنین 5 تاسیسات دیگر بر اساس نقشه راه در سال 1400 برون سپاری خواهند شد.

وی در پایان، به برخی از دیگر اقدامات انجام شده این شرکت در سال 99 اشاره کرد و بیان داشت: 108 مورد تعمیرات اساسی و دوره ای واحدهای توربوکمپرسور، بیش از 5 هزار و 700 کیلومتر پیگ رانی تمیزکننده، بیش از یک هزار و 500 کیلومتر پیگ رانی هوشمند، بیش از 170 هزار مترمربع تعویض پوشش، بیش از 40 هزار کیلومترنشت یابی و 35 مورد هات تپ، تنها نمونه‌ای از کارهای انجام‌شده شرکت انتقال گاز ایران بوده است.

 

 

برچسب هابرون سپاری شرکت انتقال گاز ایران شرکت ملی گاز ایران (NIGC)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: برون سپاری شرکت انتقال گاز ایران شرکت ملی گاز ایران NIGC آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو شرکت انتقال گاز ایران تعمیرات اساسی برون سپاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد

 یک آزمایش اثبات شده در آزمایشگاه برای اولین بار نشان داده است که چگونه انتقال برق خورشیدی از فضا می‌تواند محقق شود.

به گزارش ایرنا از «اسپیس»، این آزمایش اثبات شده که توسط شرکت استارتاپ انگلیسی «اسپیس سولار» انجام شده است، یک دستگاه خاص پرتوافکن را آزمایش کرده که می تواند بطور بی‌سیم برق را بطور ۳۶۰ درجه انتقال دهد.

این کار برای نیروگاههای بالقوه فضایی در آینده دارای اهمیت خواهد بود زیرا که موقعیت (آن نیروگاه) نسبت به خورشید و زمین در طول روز به علت چرخش زمین تغییر می‌کند.

این آزمایش یک بخش کلیدی از مفهوم نیروگاه خورشیدی مستقر در فضای CASSIOPeiA است که در حال توسعه یافتن توسط شرکت اسپیس سولار است. این شرکت پیش بینی کرده است که نیروگاه CASSIOPeiA میتواند تا یک دهه آینده در فضا استقرار پیدا کند و چندین گیگاوات انرژی پاک با بهره‌وری‌ بالاتر از نیروگاههای خورشیدی بر روی زمین فراهم سازد. بر خلاف پنل‌های خورشیدی بر روی زمین، یک نیروگاه برق خورشیدی در فضا می‌تواند بطور مداوم و بدون وقفه برق تولید کند.

«مارتین سولتا» مدیر اجرایی این شرکت در بیانیه‌ای گفت: ما بسیار هیجان زده شدیم که توانستیم مرحله بعدی در توسعه این فناوری‌مان را به اثبات برسانیم. آزمایش موفقیت آمیز این فناوری پرتوافکنی انرژی ۳۶۰ درجه‌ای یک لحظه مهم و تاریخی در ماموریت ما برای متحول کردن انرژی خورشیدی فضایی است.

نیروگاه CASSIOPeiA در مدار زمین هم‌ گرد (geostationary) در مسیری حدود ۳۶ هزار کیلومتر بالای زمین قرار خواهد گرفت. یک فضاپیما در این ارتفاع به نظر در بالای یک منطقه مشخص بر روی زمین ثابت است.

هر چند نمونه آزمایش شده در آزمایشگاه تنها نیم متر پهنا داشت اما نیروگاه اصلی در نهایت یک ساختار گسترده با پهنایی در حدود ۱.۷ کیلومتر خواهد بود. این نیروگاه متشکل از پنل‌های بزرگ و سبک و مجموعه‌ای از آینه‌ها در فضا توسط ربات‌ها سر هم خواهد شد و انتقال تمام قطعات آن به فضا مستلزم استفاده از ۶۸ راکت‌های نسل بعدی «استارشیپ» شرکت اسپیس ایکس خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود
  • آب پایدار به غرب سمنان رسید | راهکارهای وزارت نیرو برای رفع تنش آبی در 3 شهرستان
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • خط انتقال طرح آبرسانی به گرمسار راه اندازی شد
  • آی پی امداد دیگر تنها یک تعمیر کننده لوازم خانگی نیست
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه بیست و نهم فروردین